LG Energy Solution zdobyło zamówienie o wartości 1,4 mld USD na dostawy wysokonapięciowych akuimulatorów do przyszłych elektryków Mercedesa. Siedmioletnia umowa obejmie modele przeznaczone na rynek europejski i północnoamerykański i potwierdza rosnące zapotrzebowanie na ogniwa mimo krótkoterminowych turbulencji na rynku EV.
Rosnący apetyt Mercedesa
Według koreańskich mediów LG Energy Solution zawarło z Mercedes-Benz kontrakt na dostawy akumulatorów od marca 2028 do czerwca 2035 roku. Wartość umowy określono na 1,4 mld USD, choć producent zastrzegł, iż jej parametry mogą ulec zmianie. Kontrakt ma zabezpieczyć zapotrzebowanie na ogniwa do elektryków oferowanych w Europie i Ameryce Północnej.
To już drugie w tym roku porozumienie między oboma koncernami. We wrześniu LGES informowało, iż dostarczy Mercedesowi 32 GWh baterii do 2035 roku i kolejne 75 GWh dla spółki zależnej producenta do końca 2037 roku. Dane te pokazują, jak mocno Daimler przygotowuje się na zwiększenie produkcji elektryków, mimo iż część wcześniejszych modeli, takich jak EQS czy EQE, nie przyjęła się na rynku najlepiej.
Nowa generacja platform i ofensywa modelowa
Mercedes-Benz planuje odświeżyć lub wprowadzić ponad 15 modeli elektrycznych w ciągu najbliższych dwóch lat. Wśród nich znajdzie się nowy CLA EV oparty na 800-woltowej architekturze MMA, który ma trafić na rynek w pierwszym kwartale 2026 roku. Kolejną nowością będzie GLC z technologią EQ, również korzystający z 800-woltowej platformy MB.EA.
To właśnie te modele, budowane na specjalizowanych platformach, mają stanowić fundament transformacji Mercedesa w stronę bardziej efektywnych i komercyjnie atrakcyjnych elektryków. Kontrakt z LGES pozwoli producentowi utrzymać ciągłość dostaw ogniw w kluczowym okresie ekspansji modelowej.
LGES wzmacnia globalną pozycję
LG Energy Solution ma za sobą intensywny rok, w którym pozyskało szereg dużych zamówień mimo dynamicznych zmian regulacyjnych i niepewności popytowej. Poza umową z Mercedesem koncern podpisał też kontrakt z Teslą o wartości 4,3 mld USD na dostawy baterii LFP dla systemów magazynowania energii. Równolegle wspólnie z General Motors rozwija ogniwa LMR, które od 2028 roku mają zasilać pełnowymiarowe pickupy i SUV-y GM.
Zestawiając te dane z globalnymi prognozami spadku sprzedaży EV w krótkim horyzoncie, łatwo zauważyć, iż branża przygotowuje się na zupełnie inny obraz rynku w dłuższej perspektywie. Zamówienia liczone w miliardach dolarów wskazują, iż producenci samochodów zakładają dalszą elektryfikację motoryzacji i nie zamierzają zwalniać tempa inwestycji.

1 godzina temu




![Testy młodych kierowców w Abu Zabi [Relacja live]](https://powrotroberta.pl/wp-content/uploads/2025/12/2250297083-scaled-e1765233210215.jpg)


