RC był pierwszym seryjnie produkowanym coupe marki ze stałym dachem od 2000 roku, gdy zakończono montaż pierwszej generacji modelu SC. W 2018 roku auto przeszło face lifting, który inspirowany był designem większego modelu LC, a pięć lat później przeprojektowano wnętrze, zaktualizowano systemy bezpieczeństwa i udoskonalono układ jezdny. W ciągu 10 lat od uruchomienia produkcji na drogi wyjechały 91 132 egzemplarze Lexusa RC.
Pierwsze coupe z hybrydą
RC to auto przełomowe w historii Lexusa. To pierwsze coupe producenta, które otrzymało napęd hybrydowy. Pod maską modelu RC 300h znalazła się 2,5-litrowa jednostka o czterech cylindrach, połączona z silnikiem elektrycznym oraz bezstopniową skrzynią biegów. Łączna moc 223 KM trafiała na tylne koła.
Tworząc takie auto, Lexus zaprezentował radykalnie inne podejście do konstruowania sportowych coupe. Średnie zużycie paliwa na poziomie od 5,9 l/100 km w samochodzie tego rodzaju wydawało się wcześniej niemożliwe. Ale to posunięcie wyznaczyło kierunek, w którym marka podążyła później, tworząc model LC 500h – najbardziej dynamiczne auto hybrydowe w swojej historii, przyspieszające do setki w pięć sekund. Na hybrydowego Lexusa RC zdecydowało się blisko 14 tys. klientów. Jednak w przypadku RC istotny jest nie tylko napęd. Samochód zapisał się również w historii niezwykłym designem i muskularną sylwetką, a także dzięki wysmakowanym detalom jak ruchome zegary wzorowane na kultowym Lexusie LFA. RC to również wygodne wnętrze umożliwiające komfortowe podróżowanie na długich dystansach, a także materiały najwyższej klasy i najlepsza jakość wykonania.
RC F z wolnossącym silnikiem V8
Oprócz hybrydowej odmiany Lexus RC był dostępny także z czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,0 l oraz 3,5-litrowym motorem V6, ale prawdziwy potencjał tego coupe wydobywał model RC F. W momencie debiutu w 2014 roku samochód dysponował najmocniejszym silnikiem V8 w historii Lexusa – jeszcze wtedy 477-konnym, wolnossącym motorem o pojemności pięciu litrów. Do tego aktywny mechanizm różnicowy, 8-biegowa skrzynia automatyczna, system kontroli startu czy wysuwany spojler tylny z włókna węglowego. Ten nacechowany motorsportem Lexus łączył ekstremalne osiągi z komfortem na co dzień, a klienci na całym świecie kupili 12 tys. egzemplarzy tego auta. Pełnię możliwości Lexusa RC F prezentowała wersja Track Edition. To odmiana najbliższa wyczynowym autom wyścigowym i jest najlżejsza w całej gamie modelu RC F. Wnętrze wykonano z czarnej Alcantary z niebieskimi elementami, a listwa przy schowku pasażera i panele w drzwiach są wykończone włóknem węglowym. Auto ma 19-calowe felgi BBS Track Edition, karbonowo-ceramiczne hamulce tarczowe Brembo, układ wydechowy z elementami tytanu, a także stały spojler z włókna węglowego. W wersji Track Edition auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.
Wyścigowy Lexus RC F GT3
Lexus RC F GT3 to prawdziwy samochód wyścigowy stworzony z myślą o zwycięstwach na najsłynniejszych torach całego świata. Model ten błyskawicznie stał się jednym z najbardziej konkurencyjnych samochodów w najpopularniejszej globalnie kategorii GT3. RC F GT3 ma na koncie tak znaczące sukcesy jak zwycięstwa w Daytona 24h, mistrzostwach Blancpain GT World Challenge America czy japońskiej serii Super GT, a w 2024 roku auto zadebiutowało w kultowym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Lexus RC F GT3 powstał na bazie drogowego modelu RC F i jest oferowany na zamówienie prywatnym zespołom wyścigowym. Zgodnie z przepisami FIA zachował z seryjnego Lexusa RC F m.in. płytę podłogową i układ napędu z silnikiem z przodu napędzającym tylne koła. Poszycie nadwozia wykonano z włókna węglowego, a pojemność wolnossącego silnika V8 zwiększono z pięciu litrów do 5,4 litra. Moc wzrosła do ponad 500 KM, przy czym dokładna moc startowa jest dostosowywana od regulaminów danej serii wyścigowej. Sześciobiegowa, sekwencyjna skrzynia biegów obsługiwana jest przy pomocy łopatek za kierownicą, a moc trafia na tylne koła. Zastosowanie ultralekkich materiałów do wykonania nadwozia, spojlerów i elementów konstrukcyjnych, odchudzenie wnętrza do niezbędnego minimum oraz lekkie, wyścigowe podzespoły sprawiły, iż Lexus RC F GT3 waży zaledwie 1300 kg.