Lexus LBX Morizo RR w limitowanej wersji Original Edition

moto-przestrzen.pl 18 godzin temu

Lexus LBX Morizo RR to najbardziej ekstremalna wersja bestsellerowego crossovera marki. Samochód z kierownicą po prawej stronie jest w tej chwili oferowany wyłącznie w Japonii, Australii i Nowej Zelandii, a do tej pory klienci odebrali od dilerów ponad dwa tysiące sportowych LBX-ów. Na japońskim rynku debiutuje właśnie limitowana wersja Original Edition. Lexus wyprodukuje zaledwie 100 sztuk wyjątkowej odmiany miejskiego crossovera w tej odmianie. Jak przystało na ściśle ograniczoną liczbę egzemplarzy specjalnego wariantu, wszystkie LBX-y Morizo RR Original Edition zostaną przydzielone do nowych właścicieli w drodze loterii – 70 aut poprzez dilerów, a 30 trafi do puli ogólnej.

Unikalne dodatki w wersji Original Edition

LBX Morizo RR został stworzony zgodnie z wytycznymi Akio Toyody, prezesa Zarządu i dyrektora reprezentatywnego Toyota Motor Corporation, który w rajdach i wyścigach startuje pod pseudonimem Morizo. Wersja specjalna Original Edition nawiązuje do prototypu pokazanego na targach Tokyo Auto Salon w 2024 roku, a uwagę zwraca mnóstwo żółtych akcentów wybranych przez samego Toyodę.

Samochód otrzyma w tym kolorze zaciski hamulcowe i listwę pod maską, a we wnętrzu żółte są pasy bezpieczeństwa. Sportowe fotele, które zapewniają doskonałą pozycję za kierownicą i stabilizują ciało podczas jazdy w zakrętach, obito tapicerką w odcieniu brązu o nazwie „Ochre”. Przed pasażerem umieszczona zostanie tabliczka z informacją o wersji specjalnej. Samochód będzie można zamówić z ośmiobiegową skrzynią automatyczną Direct Shift z możliwością zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy lub z sześciobiegową skrzynią manualną z inteligentnym systemem sterowania iMT.

305 KM mocy w miejskim crossoverze

LBX Morizo RR Original Edition, tak jak inne wersje sportowego crossovera, napędzany jest przez trzycylindrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem i ma sterowany elektronicznie stały napęd 4×4. Na śliskich nawierzchniach rozdział mocy pomiędzy przodem a tyłem wynosi 50:50, bo priorytetem jest jak najwyższa przyczepność. LBX Morizo RR ma przednią i tylną blokadę mechanizmu różnicowego Torsen, dzięki czemu auto jeszcze lepiej przyspiesza na wyjściu z zakrętów i doskonale prowadzi się na drogach o zmiennych nawierzchniach. Jednostka napędowa osiąga 305 KM/224 kW mocy, a samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s.

W porównaniu z hybrydową wersją auto jest o 10 mm niższe i 20 mm szersze. By radzić sobie ze sportowymi osiągami zmodyfikowano zawieszenie, hamulce oraz układ wydechowy. We współpracy z zespołem Lexus Pathfinder Air Racing dopracowano aerodynamikę, co poprawiło przepływ powietrza wokół karoserii i podwozia oraz zapewnia jak najwydajniejsze chłodzenie hamulców i silnika. Auto porusza się na 19-calowych felgach z kutego aluminium z oponami w rozmiarze 235/45R19.

Lexus LBX Morizo RR Original Editon nie jest dostępny na polskim rynku.

Idź do oryginalnego materiału