Lexus LBX Morizo RR Concept, czyli mały wariat premium

1 rok temu

Segment miejskich SUV-ów pęka w szwach, ale tak naprawdę nie ma w nim za wielu reprezentantów klasy premium. Usportowionych wersji pozostało mniej.

To może niedługo się zmienić, ponieważ japońska marka przedstawiła bardzo interesujący projekt. Nosi nazwę Lexus LBX Morizo RR Concept i wydaje się być zapowiedzią produkcyjnej konfiguracji najmniejszego modelu w aktualnej gamie.

Co o nim wiemy? Nie jest tajemnicą, iż pod ładną karoserią kryją się rozwiązania znane z Toyoty Yaris Cross. Można więc pokusić się o stwierdzenie, iż to nieco bardziej ekskluzywne wydanie najpopularniejszego, miejskiego SUV-a w Polsce.

Lexus LBX Morizo RR Concept

Prezentowany projekt jest jednak nieco dalej konwencjonalnych wariantów, co zdradza już sam design. Lexus LBX Morizo RR Concept otrzymał body kit, w skład którego wchodzą m.in.: przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, grill o nowej fakturze, dyfuzor oraz dwie końcówki układu wydechowego. Całość została dopełniona dedykowanymi, 19-calowymi felgami aluminiowymi. Trzeba przyznać, iż taki zestaw tworzy spójną, atrakcyjną całość.

Sercem japońskiego modelu jest trzycylindrowa, doładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra. Generuje 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Dokładnie taki sam układ napędowy można znaleźć w Toyocie GR Yaris po liftingu.

Lexus LBX Morizo RR Concept

Moc trafia oczywiście na obie osie. Co ważne, użytkownik ma do dyspozycji ośmiobiegową przekładnię automatyczną Direct Shift. To konstrukcja jednosprzęgłowa, która ma zapewniać szybką i płynną zmianę przełożeń.

>Lexus NX Rowen 2024. Żeby rodzic był fajniejszy

Inżynierowie Lexusa nie ujawnili pozostałych danych technicznych, ale można podejrzewać, iż usportowiony LBX dysponuje tymi samymi mechanizmami różnicowymi (Torsen). W porównaniu do zwykłych odmian, widać także obniżone zawieszenie, które z pewnością zostało utwardzone.

Osiągi też nie są znane, ale sprint do setki w około 5 sekund jest realny, podobnie jak prędkość maksymalna na poziomie 250 km/h. Istnieje spora szansa, iż japońska marka wprowadzi taki wariant do produkcji, o ile spotka się to z pozytywnym odbiorem potencjalnych klientów.

Idź do oryginalnego materiału