Lexus ES 300h F Sport 2023: Starzeje się z wdziękiem

1 rok temu

Lexus ES był, przynajmniej przez znaczny okres, trochę podrasowaną Toyotą Camry. Jednak chociaż prawdą jest, iż pierwsze pięć generacji zostało zasadniczo zbudowanych na platformie Camry, szósta generacja ES (2013-2018) była naprawdę bliższa Avalonowi XX40 i Lexusowi RX niż Camry. Trend ten utrzymywał się w siódmej generacji. Wprowadzony na rynek w 2019 roku ES jest w tej chwili zbudowany na globalnej platformie TNGA-K, ale bardziej niż kiedykolwiek nie przypomina kuzynów Toyoty. Lexus przysłał mi ten model 2023 ES 300h F Sport Handling na tydzień i miałem coś do powiedzenia. Tylko ostrzeżenie, czuję się trochę bezczelny dziś rano, więc nie mam pojęcia, dokąd to może doprowadzić.

Czytelniku strzeż się.

Przegląd Lexusa ES 300h F Sport 2023

Jeśli lubisz być klasycznym AF, możesz wybrać podstawęPL 300h, Luksusstan i najwyższa specyfikacjaUltraluksusowyprzycinać. jeżeli jesteś sportowym AF, na rok 2023 Lexus podzielił zwykły „F Sport” na dwie wersje, Sportowy design FiProwadzenie sportowe F. Jak sama nazwa wskazuje, jeden dotyczy bardziej wyglądu, podczas gdy drugi ma na celu poprawę wrażeń z jazdy / honowania. F Sport Design dodaje 19-calowe koła, kilka sportowych elementów zewnętrznych i tylny spojler (docisk, bracie). Ceny wynoszą nieco ponad 48 000 USD za projekt i nieco ponad 50 000 USD za obsługę. To mniej więcej o tysiąc więcej niż w przypadku porównywalnych wersji ES 350 F Sport.

F Sport Handling dodaje o wiele więcej, z adaptacyjnym zawieszeniem dostrojonym pod kątem wydajności (natch), ale także dodatkowymi sportowymi trybami jazdy. Ale poczekaj, jest więcej. Posiada również ulepszenia wnętrza, takie jak podgrzewana kierownica, podgrzewane i wentylowane sportowe fotele z przodu, a choćby aktywna redukcja hałasu. Za kilka tysięcy w stosunku do zwykłego F Sport wydaje się to niezłym ulepszeniem.

Mówiąc o ulepszeniach, nasz F Sport Handling miał ich kilka. adekwatnie całkiem sporo. Możesz przeczytać je powyżej, ale na zewnątrz masz nieistotne 54 970 $. Przekonajmy się, czy ten ES jest w stanie poradzić sobie z konkurencją.

Widzisz co zrobiłem?

Obsługiwanie?

NIE?

Cienki.

Targanie.

2023 Lexus ES 300h F Sportowe prowadzenie wewnątrz i na zewnątrz

OK, powiem to z góry, ES to ładnie wyglądający samochód. Wreszcie. Musiałbyś wrócić do trzeciej generacji, aby znaleźć coś, co uważam za dobrze wyglądający ES. Czwarta generacja miała masywne reflektory (które zwykle lubię, Giggity), a piąta i szósta generacja były po prostu… nijakie. Uwielbiam lub nienawidzę przodu ES, jest on zgodny z każdym innym Lexusem i wygląda na coś więcej niż ulepszoną Toyotę.

Tył jest wyrzeźbiony i dobrze wypływa z tylnych błotników. Jasne, prawdopodobnie wciąż jest o kilka za dużo listew i przecinających się linii, ale wszystko to składa się w elegancki, ale agresywny pakiet. Czarne koła są w drodze, przynajmniej według moich znajomych z Twittera, ale pomagają F Sportowi trochę „sportu”, a podzielone szprychy wyglądają ładnie.

Ale to czerwone wnętrze! Cholera, poszli na to z tym wnętrzem, prawda? Nazywa się Circuit Red NuLuxe z wykończeniem Hadori Aluminium i jest fantastyczny. jeżeli dobrze pamiętam, ten kolor Circuit Red można znaleźć na niektórych całkiem sportowych rzeczach, takich jak nowy IS 500 F Sport Performance. To całkiem spore stwierdzenie i może nie być dla wszystkich nabywcy Lexusa. Osobiście uwielbiam kontrast między eleganckim, ale stonowanym kolorem nadwozia Iridium a tym płonącym czerwonym wnętrzem. Uwielbiam też ekskluzywne akcenty zapożyczone z pojazdów Lexus z wyższej półki. Na przykład klamki drzwi wyglądają, jakby pochodziły prosto z niesamowitego Lexusa LC 500. Fotele są ładnie wzmocnione, aby pomóc utrzymać tyłek na miejscu podczas wszystkich manewrów na zakrętach z dużym przeciążeniem.

Ogólnie rzecz biorąc, we wnętrzu panuje typowa dla Lexusa atmosfera, a większość powierzchni i materiałów jest pierwszorzędna. Nasz tester miał ogromny ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala (o wartości 1030 USD), a Apple CarPlay wyglądał fantastycznie na układzie panoramicznym. Nie miałem problemów z łącznością bezprzewodową przy pierwszej próbie ani przy kolejnych próbach. Wspominam o tym, ponieważ miałem ten problem z kilkoma innymi niedawnymi pojazdami. Na szczęście jesteśmy wolni i wolni od przerażającej ery gładzika Lexusa, która minęła (ale nie zapomniano, wielu z nas wciąż ma blizny, choćby jeżeli nie są one widoczne z zewnątrz). Interfejs ekranu dotykowego w tym nowym ES był ogólnie łatwy w użyciu i dość intuicyjny.

Miejsca na tylnych siedzeniach jest dużo, z 39,3-calowym miejscem na nogi. Bez zarzutu przeszedł test „zrzędliwej 16-letniej córki, która zwykle ląduje w tyle”. Zwykle oglądam się za siebie i jeżeli ma rozłożone stopy na tylnym siedzeniu, oznacza to, iż się nie udało. Pasywne, agresywne pomiary nastolatków są najlepsze. Bagażnik jest trochę ciasny jak na samochód tej wielkości, z 13,9 sześcianami dostępnej przestrzeni. Zdał test „dziewięcioletniej praktyki hokejowej”, ale sprawiedliwie. Jak widać, jego kij ledwo się mieścił.

2023 Lexus ES 300h F Sportowe prowadzenie na drodze

Na drodze ES F Sport Handling pokazuje „h” i nie jest szczególnie ekscytujący z punktu widzenia przyspieszenia. Wszystkie wersje hybrydowe mają napęd na przednie koła i wykorzystują ten sam czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra z układem hybrydowym, co zapewnia raczej rozczarowującą łączną moc 215 koni mechanicznych. Dodaj bezstopniową automatyczną skrzynię biegów i możesz zobaczyć, dokąd to zmierza. Przypuszczam, iż dla dużego hybrydowego sedana podróż do 60 w około osiem sekund nie jest okropna, ale nie jest szczególnie inspirująca. Sport i Sport+ nie miały większego znaczenia.

Jeśli chodzi o prowadzenie, byłem pod dużym wrażeniem. Lexus mówi, iż adaptacyjne zawieszenie zmienne jest prosto z LC 500. Chociaż nie byłem na torze autocrossowym w ES 300h, mocno przecisnąłem się przez kilka od pochylni i to trzymał linię godny podziwu dla 3.682 funtów sedan. Faktycznie, gówno that”s wywołujące w się, średni V8 Dodge Challenger przychodzi na dobrze nad 4.000 funtami (kiepski przykład może).

Streszczenie

Wciąż, dla najbardziej kupujących 44 mpg połączony ogromny sprzedawca, i it”s wywołujący. Ogólnie podobał mi się mój tydzień w ES 300h. To jeden z tych samochodów typu „wsiadaj i jedź”, w których nie musisz się o nic martwić. Najnowszy ES ma cztery lata w siódmej generacji i jestem tutaj, aby powiedzieć, iż starzeje się z wdziękiem. Wszystko po prostu działa płynnie. Hybrydę ES poleciłbym nie-entuzjastom, ponieważ możesz podróżować w komforcie, a pominięcie wycieczki do pompy benzynowej od czasu do czasu nie jest straszne.

Mówiąc o tym, mam RS 6 Avant w tym tygodniu (wypatrujcie recenzji) iw ciągu czterech dni zatankowałem go dwa razy!

Post 2023 Lexus ES 300h F Sport Handling: Aging Gracefully pojawił się jako pierwszy na Hooniverse.

Idź do oryginalnego materiału