Land Rover Defender V8 ma 525 KM

profiauto.pl 3 lat temu

V8 jeszcze nie zginęło. Nowy Land Rover Devender będzie dostępny w topowym wydaniu i z najmocniejszą jednostką pod maską, znaną do tej pory m.in. z modeli Range Rover Sport i Jaguar F-Type.

Land Rover Defender V8 imponuje osiągami

Pod maskę trafił 5-litrowy silnik w układzie V8 z kompresorem, który generuje 525 KM i 625 Nm momentu obrotowego. W takiej konfiguracji kultowa terenówka z krótkim rozstawem osi pierwszą setkę pokonuje już w 5,2 s. Jej prędkość maksymalna sięga 240 km/h. Wariant 110 z długim rozstawem osi jest kilka wolniejszy (5,4 s). Brytyjczycy zadbali o dobre prowadzenie, dopracowując sportowe zawieszenie podczas testu auta na torze Nurburgring.

„5-litrowe doładowane V8 wzmacnia wyjątkowy charakter Defendera. Brzmi fantastycznie i zapewnia niesamowitą wydajność, ku zadowoleniu kierowcy” – powiedział Iain Grey, starszy manager Powertrain Advanced Engineering w Jaguar Land Rover

Z V8 współpracuje 8-biegowa przekładnia i napęd na cztery koła

Oprócz standardowego systemu Terrain Response, topowa odmiana zyskała nowe ustawienie Dynamic, które poprawia reakcję na gaz i usztywnia zawieszenie. Standardem jest elektroniczny aktywny tylny dyferencjał.

Land Rover Defender V8 wyróżnia się z zewnątrz

Poznamy go po czterech końcówkach wydechu, 22-calowych felgach w kolorze Satin Dark Grey i zaciskach hamulcowym pomalowanym na niebiesko. Nie ma niestety dużego wyboru, jeżeli chodzi o malowanie. Terenówka będzie dostępna w 3 opcjach kolorystycznych: Carpathian Grey, Yulong White i Santorini Black, których wspólnym elementem jest czarny dach Narvik Black.

Wnętrze utrzymano w czarnej tonacji

W kabinie Defendera zagościła skórzana tapicerka Windsor i zamszowe detale. Czteroramienną kierownicę wykończono alcantarą, a łopatki zmiany biegów pokryto chromem. Wyłącznie dla porządku informacyjnego warto nadmienić, iż nowy jest również ekran dotykowy o przekątnej 11,4 cala.

Land Rover Defender V8 – ile to kosztuje?

Polskie ceny pozostają jeszcze nieznane. Brytyjski cennik auta zaczyna się od 98 505 funtów za wariant 90. Za wydłużoną wersję nadwoziową 110 trzeba zapłacić 101 150 funtów.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału