Enel X Way North America, właściciel marki ładowarek do pojazdów elektrycznych JuiceBox, zamyka działalność związaną z pojazdami elektrycznymi w USA i Kanadzie oraz wyłączy usługi łączności dla sprzętu komercyjnego i domowego. W oświadczeniu opublikowane na stronie internetowej JuiceBoxfirma podała, iż zakończy działalność 11 października, ale wyłącza wszystkie linie obsługi klienta „ze skutkiem natychmiastowym”.
Jeśli posiadasz w domu ładowarkę JuiceBox, niedługo utracisz całą łączność z aplikacją, ale przez cały czas będzie ona ładować Twój pojazd elektryczny bez tych funkcji. Enel usuwa aplikację Enel X Way (która w tej chwili ma 2,7 gwiazdki) z App Store. Aplikacja umożliwia sprawdzanie stanu i historii ładowania, ustawianie harmonogramów ładowania, sprawdzanie zużycia energii i blokowanie ładowarki tylko dla wybranych użytkowników. Z aplikacji można korzystać także w komercyjnych stacjach ładowania tej firmy, które i tak nie będą już działać, gdyż do działania wymagają zewnętrznego oprogramowania.
Wkrótce nie będzie można między innymi śledzić zużycia energii ani sesji ładowania.Zrzut ekranu: Krawędź
Poprzedni właściciel JuiceBox, eMotorWerks, został zakupiony przez firmę Enel w 2017 r. Ładowarki marki JuiceBox były sprzedawane przez wielu producentów samochodów, a wielu pierwszych użytkowników pojazdów elektrycznych (w tym ja) kupiło swoje podłączone do domu ładowarki.
Grupa Enel, będąca właścicielem spółki zależnej Enel X Way USA z siedzibą w USA, twierdzi, iż decyzja jest „strategiczna” i ponownie skupi się na budowie infrastruktury pojazdów elektrycznych w krajach, w których prowadzi już sprzedaż detaliczną energii elektrycznej:
Dodatkowo, dynamika rynku pojazdów elektrycznych w USA dość mocno się zmieniła w ciągu ostatniego roku i podobnie jak wiele innych firm, na Enel X Way North America miały wpływ wysokie stopy procentowe, które zwiększyły koszty skalowania biznesu w zakresie infrastruktury ładowania w warunkach utrzymującej się niepewności, w związku z którą oczekiwania dotyczące wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych nie zostały spełnione.
Grupa Enel twierdzi, iż sprawami spółki po jej odejściu zajmuje się zewnętrzna firma. Nie ma to wpływu na jej produkty i usługi poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą.