Ładowanie pojazdów elektrycznych jest do bani — czy inteligentne kamery mogą temu zaradzić?

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Publiczne ładowanie pojazdów elektrycznych często wiąże się z żonglowaniem różnymi aplikacjami, z których każda ma swój własny, spersonalizowany proces rejestracji, oraz próbą (często nieudaną) dotknięcia lub przesunięcia karty kredytowej w celu zapłaty opłaty. Czasami w grę wchodzi kod QR. Ogólnie rzecz biorąc, to jest istny ból dupy — i przeszkoda na drodze do powszechnego stosowania pojazdów elektrycznych.

Teraz jeden z operatorów ładowania pojazdów elektrycznych zakłada, iż ​​komputerowa wizja może pomóc w usunięciu stresu. Rozkoszuj się, usługa współdzielonego motoroweru przekształcona w usługę przewozowąwspółpracuje z startup o nazwie Juice zainstalować inteligentne kamery w swoich stacjach ładowania pojazdów elektrycznych w Nowym Jorku, które są w większości wykorzystywane przez kierowców współdzielonych przejazdów. Dzięki wykorzystaniu wizji komputerowej Juice może zidentyfikować model i numer rejestracyjny pojazdu wymagającego ładowania, a następnie po wstępnej rejestracji zainicjuje ładowanie bez żadnej dodatkowej pracy kierowcy. Żadnych aplikacji do pobrania, żadnego żonglowania różnymi kartami kredytowymi. Tylko przepływające elektrony.

„Naszym celem nie jest stworzenie długiego doświadczenia, w którym jesteśmy zmuszeni przychodzić, pobierać aplikację i korzystać z niej za każdym razem” — powiedział Paul Suhey, współzałożyciel i dyrektor operacyjny w Revel. „Po prostu staramy się, aby doświadczenie było jak najłatwiejsze”.

W pewnym sensie Juice próbuje odtworzyć doświadczenie, z którego wielu właścicieli Tesli korzysta od lat. Jednym z największych atutów Tesli jest jej rozległa i niezawodna sieć Supercharger. Właściciele Tesli wprowadzają swoje dane płatnicze w aplikacji Tesla raz, a następnie, po podjechaniu do Supercharger i podłączeniu, firma zajmuje się resztą.

Niestety, reszta publicznej sieci ładowania nie jest tak płynna. Główni operatorzy, tacy jak Electrify America, Charge Point i EVgo, kierują większość funkcjonalności za pośrednictwem swoich aplikacji. Często działa to dobrze, choćby jeżeli jest kilka dodatkowych kroków. Ale gdy komunikacja między sprzętem a oprogramowaniem jest mniej niż niezawodna, doświadczenie może być niesamowicie frustrujące. Właściciele pojazdów elektrycznych często cytują wadliwe oprogramowanie jako jednego z głównych winowajców niskiego poziomu opłat.

Firma Revel współpracuje ze swoimi ładowarkami pojazdów elektrycznych nie tylko z kierowcami Tesli, mimo iż flota pojazdów współdzielonych składa się głównie z modeli Ya także niektóre elektryczne Kia. Stacje ładowania pojazdów elektrycznych są otwarte dla wszystkich modeli, oferując wtyczki zarówno dla Tesli (SAE J3400 lub NACS), jak i pojazdów innych niż Tesla (CCS1 i CHAdeMO). W związku z tym Revel musi wyrównać szanse dla wszystkich pojazdów elektrycznych Ford, Hyundai i Kia. I dlatego zwrócił się do Juice, aby pomóc wygładzić nierówności na drodze.

James Murfin, współzałożyciel i dyrektor generalny Juice, powiedział mi, iż pomysł zrodził się, gdy obserwował kilka publicznych ładowarek do pojazdów elektrycznych w USA i Europie, trzymał w ręku stoper i mierzył, ile czasu zajmuje ludziom zainicjowanie ładowania.

„Po prostu byliśmy sfrustrowani wszystkimi doświadczeniami użytkowników” – powiedział – „różnymi aplikacjami, różnymi kodami QR, różnymi łącznikami, różnymi opłatami, niektórymi działającymi, niektórymi zepsutymi terminalami płatniczymi”.

Chciał stworzyć coś, co byłoby analogiczne do Face ID firmy Apple, coś, co po prostu działa niezawodnie po początkowym procesie rejestracji. Podobnie jak Twoja twarz, Twój pojazd ma wiele unikalnych identyfikatorów, takich jak kolor lakieru, typ modelu i numer tablicy rejestracyjnej.

Aby się zarejestrować, wystarczy zeskanować kod QR — tak, wiem — który otwiera stronę internetową, nie jest wymagane pobieranie aplikacji. Na stronie internetowej Juice prosi o pozwolenie na dostęp do kamery telefonu, aby nagrać pojazd z różnych kątów, w tym tablicę rejestracyjną. Jedynym innym krokiem jest wybranie opcji płatności. Większość osób prawdopodobnie wybierze dowolną kartę kredytową, którą już ma zapisaną w telefonie, albo przez Apple, albo Google Pay.

„I wtedy w zasadzie już po wszystkim” – powiedział Murfin. „Nie musisz już nigdy wyciągać telefonu. Wjeżdżasz na stację Revel, podłączasz, ładujesz i jedziesz”.

Jeśli chodzi o sprzęt, Juice ma dwie metody: albo może użyć istniejących kamer bezpieczeństwa i „zablokować” każde stanowisko dzięki uczenia maszynowego, aby móc identyfikować ładujące się pojazdy, albo może zainstalować kamery otworkowe przy każdej ładowarce. Gdy samochód wjedzie na miejsce ładowania, uczenie maszynowe Juice jest już w pracy, identyfikując dany pojazd i inicjując sesję ładowania — jeszcze zanim kierowca wysiądzie z pojazdu.

„Nie musisz już nigdy wyciągać telefonu”

W zapleczu Juice zbiera dane o każdej sesji ładowania, aby przesłać je do Revel, dzięki czemu może zobaczyć, jak właściciele pojazdów elektrycznych korzystają z ładowarek. Większość klientów Revel to kierowcy współdzielonych przejazdów, którzy chcą po prostu wsiąść i wysiąść, tak szybko, jak to możliwe, powiedział Suhey. I ładują znacznie częściej, często dwa do trzech razy w tygodniu, niż zwykli właściciele pojazdów elektrycznych.

„Więc jako element tego doświadczenia, z pewnością byli zainteresowani tym, jak można to zrobić i uczynić to tak bezproblemowym i płynnym, jak to tylko możliwe” – dodał Suhey.

A Revel już pływa w danych od swoich klientów. Od czasu zintegrowania technologii Juice w trzech punktach ładowania w zeszłym miesiącu firma twierdzi, iż zarejestrowała już ponad 6000 sesji kierowców współdzielonych przejazdów, a ponad 1100 kierowców jest aktywnych na platformie. Dziesiątki kierowców wykonało ponad 20 indywidualnych sesji w ciągu miesiąca, co według Revel jest dowodem na Kierowcy posiadający licencję taksówki i limuzyny będąc grupą „superużytkowników” witryn ładujących.

W przyszłości Revel planuje zainstalować około 200 dodatkowych ładowarek EV w Nowym Jorku, w tym 60 w Queens, 48 ​​w pobliżu lotniska LaGuardia i więcej w South Bronx. Miejskie TLC niedawno wydało 10 000 nowych licencji na przejazdy współdzielone tylko dla pojazdów elektrycznych, co zwiększyło ich łączną liczbę do 12 000. Revel obsługuje własną flotę 550 Tesli Model Y; reszta to niezależni kierowcy Ubera i Lyfta lub powiązani z firmami samochodowymi. W zeszłym roku ładowarki Revel były używane głównie przez jego własnych kierowców przejazdów współdzielonych; teraz jest to około 50-50 między jego kierowcami a niezależnymi kierowcami aplikacji.

Podsumowując, Revel i Juice mają przed sobą mnóstwo pracy.

„Jednym ze składników, w jaki możemy wykorzystać tę technologię komputerowego widzenia, jest po prostu lepsze zrozumienie naszych klientów” – powiedział Suhey – „aby móc podejmować decyzje dotyczące tego, gdzie nabywamy obiekty, gdzie prowadzimy działalność rozwojową, [and] „jak projektujemy te witryny”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału