Łada Niva nie umarła – właśnie przeszła mały lifting

profiauto.pl 5 lat temu

W Rosji cieszy się wciąż dużą popularnością. Również w innych częściach świata docenia się jej sprawdzoną konstrukcję i dzielność w terenie. Niva (obecnie pod nazwą Łada 4×4) otrzymała kolejną aktualizację.

Terenówkę cechuje mniej spartańskie wnętrze

Jednym się to spodoba, inni to zignorują – w końcu nie dla wystroju wnętrza ta terenówka jest kupowana.

Nowością jest odświeżona deska rozdzielcza, która prezentuje się z nowym systemem klimatyzacji i większymi nawiewami. Poprawiono układ ogrzewania i izolacji, dzięki czemu wibracje z silnika i hałas z zewnątrz są podobno teraz znacznie mniej odczuwalne niż wcześniej.

Poza tym zamontowano dodatkowe gniazda 12V i dwa cupholdery

Pojawiła się także biała podsufitka wyposażona w moduł ERA-GLONASS, który umożliwia lokalizację auta w razie wypadku.

Nowe siedzenia ze zwiększonym podparciem bocznym mają przekładać się na większy komfort kierowcy. Sam mechanizm ich składania w wersji trzydrzwiowej pojazdu ma być teraz niezawodny. Reorganizację przeszły także tylne fotele, które zyskały zagłówki – tak, wcześnie nie były w ogóle dostępne.

Z zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy zmianą są światła przeciwmgielne zintegrowane ze zderzakiem

Dotyczy to tylko topowej Łady 4×4 Urban.

Pod maską za to bez zmian

To przez cały czas sprawdzona w boju 1,7-litrowa 4-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 83 KM (130 Nm). Współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów i standardowym napędem na 4 koła.

Łada Niva, która 2 lata temu obchodziła 40. urodziny, to wciąż jedna z najtańszych terenówek na świecie. W Rosji kosztuje 493 000 rubli, czyli ok. 30 000 zł.

Zdjęcia: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału