Kymco CV-R5 2025. Skuteradventure z RiGCzem

6 dni temu

Może i skuterowe geny tutaj widać, ale z całą pewnością jest to jeden z najbardziej rasowych skuterów adventure. Łańcuch, styl dakarówki i wiele innych elementów tworzą naprawdę ciekawą propozycję.

Podczas tegorocznych targów EICMA 2024 firma Kymco zaprezentowała naprawdę interesujący skuter adventure o nazwie Kymco CV-R5. Interesujący design balansuje między klasycznym motocyklem a nowoczesnym skuterem.

Kymco CV-R5 został ciekawie zaprojektowane, design przyciąga uwagę, a rozbudowany przód z diodowym reflektorem wyraźnie nawiązuje do motocykli dakarowych. Całości dopełnia wysoka kierownica oraz handbary, co sugeruje gotowość do zmagań zarówno w miejskiej, jak i bardziej wymagającej, terenowej scenerii. Charakterystycznym elementem jest końcówka wydechu skierowana ku górze oraz wysoko umiejscowiony tunel środkowy, który zapewnia spójność designerską i zapewnia odpowiednią wysokość kanapy (800 mm). Pod siedzeniem znajduje się praktyczny schowek, mieszczący zarówno kask integralny, jak i kask typu crossover.

Model CV-R5 jest wyposażony w system bezkluczykowy oraz kolorowy wyświetlacz TFT z łącznością Bluetooth, co pozwala użytkownikowi na łatwą integrację telefona i dostęp do najważniejszych funkcji w czasie jazdy. Skuter zapewnia także wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki systemowi ABS, kontroli trakcji oraz monitorowaniu ciśnienia w oponach.

CV-R5 napędzany jest jednocylindrowym silnikiem o pojemności 427 cmł, generującym moc 34,4 KM oraz moment obrotowy 40 Nm. Silnik wyposażono w elektroniczną przepustnicę, która obsługuje różne tryby jazdy, dostosowując tryby do warunków na drodze. Napęd przenoszony jest przez klasyczną automatyczną skrzynię biegów CVT, jednak napęd przekazywany jest na tylne koło łańcuchem, podobnie jak w motocyklach. Zawieszenie opiera się na widelcu upside-down z przodu oraz amortyzatorze monoshock z tyłu, wyposażonym w system PTM (Pivoting Torque Management).

Kymco CV-R5 ma aluminiowe felgi z oponami półkostkowymi (120/70-15 z przodu i 150/70-14 z tyłu). Masa pojazdu wynosi 210 kg, co jak na pojazd tej klasy, biorąc pod uwagę solidne wyposażenie i wytrzymałe materiały, jest rozsądną wartością.

Idź do oryginalnego materiału