Nie ma lepszej sceny niż Salon Samochodowy w Brukseli, aby oznajmić rywalom, iż jest się gotowym na nową erę w mobilności. Japoński rywal Toyoty pokazał szerokiej publiczności swojego kultowego SUV-a w nowej odsłonie, która jest wyjątkowa pod względem nowych technologii, ale pozostaje niezmienną solidną propozycją jak każda Toyota.
Europa po raz pierwszy może podziwiać kultowe Suzuki Vitara w elektrycznym wydaniu
Japoński producent Suzuki ma już w swoim portfolio pierwszy strategiczny produkt elektryczny. To e Vitara, czyli pojazd, który bazuje na koncepcyjnym „eVX” po raz pierwszy prezentowanym publiczności na India Auto Expo, a potem Japan Mobility Show.
Elektryczny SUV ma przed sobą trudne zadanie przekonać do siebie klientów. Słynąca z solidności marka wykorzystała najnowsze technologie i nie ma czego się wstydzić przed rywalami.
Suzuki e VITARA #electriccars na salonie samochodowym #BrusselsMotorShow w Brukseli. Już wiosną ruszy produkcja seryjna. W Polsce model pojawi się latem 2025 roku #suzuki #suzukipolska pic.twitter.com/5BwyxkxWkp
— Suzuki Polska (@PolskaSuzuki) January 13, 2025
Japończycy, opisując go „Emotional Versatile Cruiser”, obiecują na nowo zdefiniować elektromobilność. Lata badań pozwalają teraz łączyć wydajność z wyjątkowymi wrażeniami z jazdy SUV-em wyposażonym w elektryczny napęd na cztery koła ALLGRIP-e. Gwarantuje on lepsze osiągi nie tylko na asfalcie, ale także w bardziej wymagającym terenie. Suzuki korzysta ze specjalnie zaprojektowanej ramy HEARTECT-e, która dodatkowo zapewnia większe bezpieczeństwo bez rezygnacji z przestrzeni i zoptymalizowanej pojemności akumulatora.
Produkcja japońskiego SUV-a rusza już wiosną 2025 roku
Europejska premiera zupełnie nowego wcielenia japońskiego SUV-a ma miejsce na kilka miesięcy przed rozpoczęciem masowej produkcji modelu. Pierwszy raz można go było oglądać w Mediolanie w listopadzie 2024 r. Pierwsze modele e Vitary zobaczymy w Polsce latem 2025 roku.
Model otrzyma napęd na przednie koła (144 KM/49 KWh i 174 KM/61 kWh) oraz napęd na cztery koła (184KM/61 kWh). Trójskładnikowe akumulatory zapewniają maksymalną niezawodność i bezpieczeństwo. Projekt „High-Tech & Adventure” charakteryzuje się dużymi kołami, szerokim rozstawem osi i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi we wnętrzu. Sam projekt nadwozia kradnie uwagę zwiedzających obiecując zrównoważoną mobilność bez rezygnacji z funkcjonalności i solidności spalinowej Vitary.
Ten odnowiony przebój oferty Suzuki także pojawił się na Salonie Samochodowym w Brukseli z silnikami w technologii hybrydowej. Japoński producent kusi klientów także niedawno odnowionym modelem S-CROSS. Ten imponuje nie tylko designem, ale także ofertą obejmującą różnorodne pakiety hybrydowe.
Nie sposób pominąć w Brukseli nowego Suzuki SWIFT. Kompaktowy model teraz jest w ofercie z nowym silnikiem o pojemności 1,2 litra i opcjonalnym napędem na cztery koła – pierwszym w swojej klasie. To świetna opcja i solidna na miarę Toyoty, która teraz może się pochwalić rozwiązaniami do tej pory zarezerwowanymi dla modeli terenowych (SUV).