Honda Civic zmienia oblicze segmentu kompaktowych hybryd. Mocniejszy niż Toyota i tak samo solidny model doczekał się usprawnień. Gotowy na swoją komercyjną karierę nie tylko dorównuje japońskiemu rywalowi. Piękniejszy i świetnie wyposażony podnosi poprzeczkę rywalom.
Kultowy model Hondy nie musi być tani, by stać się punktem odniesienia wśród kompaktów
W segmencie kompaktów, w którym do tej pory dominowała Toyota Corolla, pojawiła się bardziej wyrafinowana Honda Civic. Nowa wersja kultowej japońskiej legendy to propozycja bardzo dopracowana, jeżeli chodzi o design. Pozostając w otwartm konflikcie z Corollą sprawia, iż nie musisz rezygnować z osiągów, a na dodatek zakochujesz się w konsumpcji paliwa.
Wydajność plus standardowe wyposażenie stawiają odnowiony model Hondy na wyższym poziomie. Właśnie dlatego wielu uważa go za świetny plan B dla hitu Toyoty. Honda wyraźnie podniosła rywalowi poprzeczkę nowym, odświeżonym nadwoziem i bardziej dopracowanym wnętrzem.
Civic jest teraz piękniejszy od Toyoty ze swoim nowym, przeprojektowanym górnym i dolnym grillem. Wykończenia w połyskliwej czerni i nowa dolna listwa doskonale współgra z wyrazistymi reflektorami LED. Japoński kompakt wyposażony teraz w nowe, dwukolorowe, 18-calowe felgi aluminiowe wygląda teraz bardzo stylowo, zwłaszcza w wersji Advance. Japoński producent oprócz poprawek stylistycznych z zewnątrz przewidział także nowy kolor lakieru Seabed Blue oraz pakiety stylistyczne tj. Patina Bronze.
Wnętrze nowej Hondy Civic jest godne klasy premium. Atmosferę tę podkreślają eleganckie wykończenia nawiewów, nowy czarny dach i słupki. Dodatkowo nowy 10,2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników teraz charakteryzuje się wyraźniejszą grafiką i lepszą czytelnością. Spójrzmy, jak wygląda relacja jakości i ceny kompaktu, który zaczyna się od 142 700 zł.
Hybrydowy jak Toyota Civic już wyjeżdżając z fabryki nie musi niczego się wstydzić
Gama modelu Civic uwzględnia trzy poziomy wyposażenia: Elegance, Sport i Advance. Honda znacznie ulepszyła listę funkcjonalności kultowego kompaktu. Na przykład za automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego nie trzeba dopłacać.
Niezależnie od tego, na jakiego Civica się zdecydujemy, otrzymujemy w standardzie także takie elementy jak:
– pakiet systemów bezpieczeństwa Honda SENSING,
– kamera cofania i czujniki parkowania,
– elektrycznie składane i podgrzewane lusterka,
– nawigacja, AM / FM / DAB,
– Apple CarPlay i Android Auto,
– automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja,
– automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
– podgrzewane przednie siedzenia,
– 9-calowy ekran dotykowy Honda CONNECT,
– automatyczne reflektory LED,
– 17-calowe felgi aluminiowe,
– elektrycznie składane i podgrzewane lusterka,
– system audio z 8 głośnikami.
Wersja Sport korzysta dodatkowo z nowego, 10,2-calowego wyświetlacza kierowcy. Na wyposażeniu znajduje się także ładowarka bezprzewodowa dla telefonu i tapicerka łączona (skóra syntetyczna i materiał) oraz sportowe nakładki na pedały. W wersji Advance nowy Civic korzysta teraz z oświetlenia ambiente i przestrzeni na nogi. Ponadto uwzględnia skórzaną tapicerkę, panoramiczny otwierany szklany dach i system audio premium z 12 głośnikami BOSE.
Honda Civic wyraźnie podnosi poprzeczkę Toyocie Corolla
Nowy Civic o bardzo dopracowanym wyglądzie, który odróżnia go od bardziej konserwatywnej sylwetki Corolli, poprawił aerodynamikę. To przyczynia się do bardzo niskiego zużycia paliwa, które jest dziś w czasach drożyzny ważnym kryterium zakupowym (4,7-5 l/100 km).
Legendarny kompakt korzysta z hybrydowej technologii napędu HEV. Układ ten łączy 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy i dwa silniki elektryczne (w tym jednego pełniącego funkcję układu napędowego). W efekcie Civic z automatyczną skrzynią biegów e-CVT osiąga łączną moc 184 KM (315 Nm). Japoński kompakt oprócz tego, iż przez określony czas porusza się w trybie całkowicie elektrycznym, to rozpędza się do setki w 7,8 sekundy, by poruszać się z prędkością maksymalną 180 km/h.
Japońska hybryda teraz z promocją obniżającą cenę o 10 000 zł staje się dobrą alternatywą dla takich modeli jak Toyota Corolla, czy Kia Niro. Mocniejsza i równie oszczędna wyróżnia się w niezwykle konkurencyjnym segmencie.
Stawia na sprawdzony, dwusilnikowy napęd hybrydowy i dynamiczny charakter jazdy. Rozszerzone funkcje rozpoznawania i ostrzegania dodatkowo podnoszą komfort jazdy. Wielu uważa, iż to propozycja, która doskonale się sprawdzi w jeździe miejskiej i na dalsze trasy. W sam raz dla tych, którzy cenią oszczędności i satysfakcję z jazdy. Dodatkowo oferuje dużo miejsca dla pasażerów i ma przestronny bagażnik. Cena pozostaje adekwatna do nowoczesnych technologii i długiej listy wyposażenia.