Ford Bronco to ikona, która w polskich salonach dostępna jest w dwóch wariantach, które na pierwszy rzut oka mogą wyglądać podobnie, ale ich charakterystyka techniczna celuje w nieco innych kierowców.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz "cywilizowaną" wersję Outer Banks, czy ekstremalną Badlands, jedno jest pewne – pod maską pracuje prawdziwa bestia.
Silnik V6 i moc
Sercem obu wersji jest ten sam potężny silnik V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo. To jednostka, która generuje moc 335 KM oraz moment obrotowy na poziomie 563 Nm.
Całość połączona jest z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oznacza to, iż niezależnie od wersji, dostajemy ten sam zapas mocy. Obie odmiany mogą też brodzić w wodzie o głębokości do 800 mm. Gdzie więc leżą różnice? Diabeł tkwi w zawieszeniu, napędach i geometrii terenowej.
Outer Banks, czyli duch przygody w lżejszym wydaniu
Wersja Outer Banks to propozycja dla tych, którzy chcą łączyć styl z użytecznością. Samochód wyposażono w zawieszenie HOSS 1.0 (High-Performance Off-Road Stability Suspension). Składa się ono z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku.
W tej wersji kierowca ma do dyspozycji system Terrain Management z 6 trybami G.O.A.T. Są to tryby: Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts oraz Sport.
Kluczowe cechy Ford Bronco Outer Banks:
18-calowe obręcze kół z oponami A/T o średnicy 32 cali.
Elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor.
Prześwit wynoszący 237 mm.
Kąt natarcia 38,1 stopnia.
To wersja nieco bardziej "cywilizowana", choć przez cały czas niezwykle dzielna w terenie.
Badlands, czyli terenowy mistrz wagi ciężkiej
Jeśli szukasz ekstremalnych doznań, wersja Badlands jest odpowiedzią. Najważniejszym z rozwiązań jest zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein, które posiadają zewnętrzne zbiorniczki oleju. Wersja Badlands to także bardziej zaawansowany napęd – stały układ napędu na wszystkie koła z elektromechanicznym reduktorem.
Co wyróżnia wersję Badlands?
Rozłączany przedni stabilizator – pozwala na ogromny wykrzyż osi.
Blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego w standardzie.
Stalowe płyty ochronne podwozia oraz stalowe zderzaki.
17-calowe felgi z większymi oponami A/T o średnicy 33 cali.
Dedykowane tryby jazdy: Rock crawl oraz Baja.
Dzięki tym zmianom Badlands oferuje prześwit 261 mm oraz lepszy kąt natarcia wynoszący 40,6 stopnia.
Wnętrze i wyposażenie
W obu wersjach standardem jest 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4 oraz nagłośnienie Premium B&O z dziesięcioma głośnikami. Na pokładzie znajdziemy też kamerę 360 stopni, adaptacyjny tempomat czy system monitorowania martwego pola.
No i cena...
Ile kosztuje amerykańska legenda?
Cena Ford Bronco Outer Banks startuje od 335 300 zł.
Cena Ford Bronco Badlands zaczyna się od 356 300 zł.
Dopłata do wersji Badlands wynosi więc 21 tys. zł. Otrzymujesz wtedy blokady dyferencjałów, lepsze zawieszenie Bilstein i większe koła, co w przypadku późniejszych modyfikacji kosztowałoby znacznie więcej.

1 godzina temu













