KTM stopniowo wznowi pracę w fabrykach, plan restrukturyzacji został zatwierdzony! Rusza też nowa platforma społecznościowa Orange Blood.
Saga zawirowań KTMa wkracza w zupełnie nowy etap. Można wręcz powiedzieć, iż od dzisiaj KTM będzie na fali wznoszącej! Taką mamy nadzieję. Bo na pewno przyznacie, iż niezwykle smutno byłoby, gdyby tak znamienita marka jak KTM, zniknęła z rynku. Tęsknilibyśmy za dzikością pomarańczowych motocykli. Ale póki co to nam nie grozi.




KTM wraca do akcji – plan restrukturyzacji został zatwierdzony
W związku z upadłością KTMa w sieci pojawiło się dużo doniesień, wiele z nich mylnych. Ale ustalmy fakty: dnia 29 listopada 2024, KTM (będący częścią Pierer Mobilty AG) zgłosił do sądu wniosek o wdrożenie postępowania restrukturyzacyjnego w trybie samoadministracji – to było właśnie szumnie określane „bankructwo”, ale tak naprawdę upadłość KTMa. Celem firmy było, aby znaleźć rozwiązanie w ciągu 90 dni. Zaledwie wczoraj (czyli tuż przed finalnym spotkaniem zarządu, inwestorów i wierzycieli) pojawiło się doniesienie, iż o ile porozumienie nie zostanie osiągnięte, to być może BMW miało wykupić KTMa.
Wczoraj po południu (25 lutego) firma Pierer Mobility AG wystosowała oficjalny komunikat, iż wszystko się udało! Plan restrukturyzacyjny został zaakceptowany przez wszystkie zainteresowane strony i rozpoczyna się jego wdrażanie. Nie ma wątpliwości, iż istotną rolę odegrał fakt, aby KTM pozostał jednym z głównym pracodawców w Górnej Austrii. Zakomunikowane zostały trzy główne podpunkty planu restrukturyzacji:
30% dla wierzycieli [punkt 1 planu restrukturyzacji KTM]
Wierzyciele KTMa zgodzili się, aby otrzymać zwrot 30% wartości udzielonych długów, w formie pieniężnej. Kwota ta musi zostać opłacona przez KTM AG, do zarządcy restrukturyzacyjnego, najpóźniej dnia 23 maja 2025.
Świeży kapitał 800 milonów euro [punkt 2 planu restrukturyzacji KTM]
Aby sfinansować kwotę gotówkową oraz dalszą produkcję, Pierer Group potrzebuje świeżego kapitału w wysokości około 800 milionów euro. Na udzielenie wsparcia tego procesu inwestycyjnego zgodziło się Citigroup Global Markets Europe AG („Citigroup”). Wsparcie zostanie zrealizowane w sposób ustrukturyzowany, przejrzysty i wydajny dla wszystkich akcjonariuszy.
Produkcja ruszy w marcu [punkt 3 planu restrukturyzacji KTM]
Aktualnie produkcja w fabryce KTM pozostaje wstrzymana, ale stopniowo będzie wznawiana od połowy marca 2025. Aby zrealizować ten plan KTM otrzyma zasoby finansowe w wysokości 50 milionów Euro od szerokiego grona akcjonariuszy.
Plan zakłada, iż pełna wydajność czterech linii produkcyjnych, w ramach pracy 1-zmianowej, zostanie osiągnięta w ciągu trzech miesięcy.
KTM Orange Blood – nowa platforma społecznościowa dla motocyklistów (KTM prosi o wsparcie!)
Powyższe informacje pochodzą ze strony korporacyjnej Pierer Mobility AG. Jednak równolegle z powyższym komunikatem, KTM na swojej motocyklowej stronie ogłosił nie tylko powrót, ale także uruchomienie nowego projektu. (Oficjalny komunikat pod filmami.)
Orange Blood ma być platformą społecznościową, dzięki której motocykliści mają bezpośrednio komunikować, czego oczekują od producenta – a KTM zobowiązuje się, iż wysłucha te prośby. Ponadto ma być to miejsce do dzielenia się swoimi wrażeniami z użytkowania KTMów, do umawiania się na wspólne jeżdżenie i wydarzenia, czy do komunikacji z dealerami. o ile masz ochotę, wejdź na orange-blood.ktm.com.
Z okazji powstania z popiołów, KTM opublikował dwa filmy. Pierwszy obrazuje imprezę, jaka miała miejsce pod siedzibą KTMa, wieczorem, z okazji zatwierdzenia planu restrukturyzacji. Pomarańczowe światło w niebo ma symbolizować nowy rozdział:
W drugim filmie narrator opowiada, iż KTM wprawdzie się potknął, ale tak to jest, gdy się ma dzikość w swoim DNA. A teraz KTM nauczył się na błędach, powstaje i dalej pozostaje trochę szalony – a przy okazji zaprasza na Orange Blood.
KTM Orange Blood – oficjalny komunikat:
Z okazji otwarcia platformy Orange Blood, KTM wystosował następujący komunikat. Przedstawiamy go w oryginale, przetłumaczony na polski:
KTM będzie błyszczał. Przyszłość przez cały czas będzie pełna PRZYGÓD, CZYSTOŚCI, EXTREME, OSIĄGÓW i technologii, które wzbudzają emocje, ale ze świeżą perspektywą. Wczoraj, 25 lutego 2025 r., na zimowym niebie w Mattighofen rozbłysły pomarańczowe światła, symbolizujące jaśniejszą przyszłość. Firma zmienia również sposób nawiązywania kontaktu ze wszystkimi, którzy zostali dotknięci marką; Od klientów, po wielbicieli, fanów wyścigów, dealerów, dostawców, gapiów i wszystkich byłych i obecnych zawodników oraz tych, którzy nadejdą.
KTM zaznaczył swoją regenerację iluminacją, ale promienie były pierwszym gestem silnej i różnorodnej kampanii „ORANGE BLOOD”, która obejmie i zintegruje społeczność KTM głębiej niż kiedykolwiek wcześniej. KTM się zmienia, a firma jest zaangażowana w większą przejrzystość i głęboki związek z branżą motocyklową i bazą konsumentów. Jedną z głównych inicjatyw będzie uruchomienie platformy „ORANGE BLOOD”.
„ORANGE BLOOD” to nowy oficjalny portal internetowy, na którym KTM będzie słuchał i wchodził w interakcje. To miejsce, w którym motocykliści z całego świata mogą się łączyć, dzielić swoją pasją, a choćby pomagać w kształtowaniu samej kampanii. Riderzy są zaproszeni do pokazania swojej pomarańczowej krwi, przesłania swoich historii, a najlepsi z nich staną się globalnymi twarzami kampanii.
Platforma jest kompleksowym centrum społeczności, oferującym wydarzenia organizowane przez motocyklistów i szansę na dołączenie do KTM Orange Board. Ta platforma, prowadzona przez ambasadorów, riderów i dealerów, współpracuje ramię w ramię z kierownictwem wykonawczym KTM, aby zapewnić, iż marka jest kształtowana przez tych samych ludzi, którzy nią żyją i oddychają. KTM umożliwi również społeczności organizowanie globalnych przejazdów za pośrednictwem platformy ORANGE BLOOD, łącząc motocyklistów na drodze. W miarę upływu czasu platforma będzie przez cały czas ewoluować o nowe funkcje, które sprawią, iż będzie to najlepsza przestrzeń dla „krwawiących na pomarańczowo” na całym świecie.
Kampania „Orange Blood” obejmie inne działania uświadamiające, takie jak oznakowanie, slogany, filmy i treści wizualne w kanałach sieciowych, mediach społecznościowych i u partnerów medialnych. Odbędą się również dalsze działania mające na celu uczczenie wdrożenia wartości marki KTM. KTM kontynuuje ucieleśnienie mantry „READY TO RACE”, udowadniając, iż jest to coś więcej niż tylko slogan. W tym roku zespół z powodzeniem wygrał Rajd Dakar, pokazując swoją ciężką pracę i poświęcenie. Czerwone tablice w serii AMA Supercross są świadectwem ich zaangażowania i wytrwałości. Ponieważ KTM nie może się doczekać bardziej ekscytujących wydarzeń MXGP i Enduro oraz kontynuuje swoją podróż w MotoGP, koncentruje się na dostarczaniu doskonałości. Ten rok oznacza znaczący powrót KTM, wzmacniając determinację marki.
„Nadal tu jesteśmy, silniki pracują, diody LED są przez cały czas włączone, a my napełniamy zbiorniki i ładujemy akumulatory tak szybko, jak to możliwe. Popełniono błędy i wyciągnięto wnioski. Teraz chcemy udowodnić, iż marka KTM spełnia to, co ludzie w niej cenią. Z ORANGE BLOOD chcemy być jeszcze bliżej naszych klientów – ich oczekiwania i opinie są niezwykle cenne dla naszego rozwoju. Orange Bleeders to entuzjaści KTM, którzy wspierają nas swoją wiedzą i miłością do naszych motocykli w dobrych i złych czasach. Jak mówi nasza nadchodząca reklama: „Pasja nigdy nie bankrutuje” – powiedział Gottfried Neumeister, dyrektor generalny KTM AG.
Aby uzyskać więcej informacji i wiadomości na temat zbliżającej się premiery „ORANGE BLOOD”, kliknij TUTAJ lub po prostu odwiedź KTM.com.