KTM 1390 Super Adventure S EVO jest motocyklem przygodowym na sterydach. Ma 170 KM mocy, zautomatyzowaną skrzynię i wiele elektroniki. Jak pokazuje film promocyjny, jest też dziki!
KTM 1390 Super Adventure S EVO znajduje się na szczycie gamy KTM SUPER ADVENTURE, wprowadzając zupełnie nowe osiągnięcia technologiczne i mechaniczne do świata motocykli przygodowych.
Film promocyjny i zdjęcia – 1390 Super Adv S Evo 2025:
Zawieszenie i ergonomia KTM 1390 Super Adventure S EVO
Począwszy od podwozia, KTM 1390 Super Adventure S EVO może pochwalić się przeprojektowaną sztywnością ramy, poprawiającą prowadzenie i stabilność jazdy, z niższym o 8 mm i szerszymi o 10 mm podnóżkami, co poprawia komfort kierowcy dzięki szerszemu kątowi kolan.
KTM 1390 Super Adventure S EVO jest wyposażony w technologię WP Semi-Active najnowszej generacji. W porównaniu z poprzednią generacją, SAT został dostrojony tak, aby był bardziej precyzyjny i zapewniał spójne tłumienie przy wyższych częstotliwościach. Udało się to osiągnąć dzięki nowym czujnikom PWM (Pulse Width Modulation) i nowej konstrukcji widelca z drążkiem przelotowym, która łączy w sobie konstrukcję zapożyczoną z elementów zawieszenia Open Cartridge i Closed Cartridge.
Stylizacja i ergonomia zostały również zaktualizowane na rok 2025, z nowym projektem nadwozia i kanapy, zupełnie nowym reflektorem LED, nowymi przednimi szybami i schowkiem i całą resztą. Jednak elementy mechaniczne pod nową powłoką zapewniają największe aktualizacje w porównaniu z poprzednią generacją, a najbardziej bezpośrednią atrakcją jest zmiana pojemności silnika.
Mocniejszy silnik – 2025 KTM 1390 Super Adventure S EVO
KTM 1390 Super Adventure S EVO może pochwalić się zwiększoną pojemnością silnika z 1300 do 1350 cm3, wytwarzając 173 KM @ 9500 obr./min i 145 Nm @ 8000 obr./min. Jest to możliwe dzięki przeprojektowanym komponentom silnika i zupełnie nowej technologii CamShift, która zapewnia lepsze adekwatności jezdne w niskim zakresie obrotów, wyższe osiągi szczytowe, niską emisję spalin i zużycie paliwa. Przy wyższych obrotach krzywki wlotowe przesuwają się na boki, otwierając zawory dłużej i wyżej, aby zalać cylinder mieszanką, uwalniając maksymalną wydajność. W dolnym zakresie obrotów krzywki dolotowe zmniejszają czas i wysokość otwarcia zaworów, optymalizując adekwatności jezdne. To podwójne podejście zapewnia potężny wzrost wydajności, niezależnie od tego, czy poruszasz się po ulicach miasta, czy pokonujesz szybkie drogi.
Zautomatyzowana skrzynia AMT w KTM 1390 Super Adventure S EVO
Nowy silnik połączony z całkowicie nową zautomatyzowaną manualną skrzynią biegów (AMT) – pierwszą w modelu KTM i dostępną wyłącznie w modelu KTM 1390 Super Adventure S EVO . Po raz pierwszy widziany jako prototyp w rękach Johnny’ego Auberta podczas budzącego grozę prologu Iron Road na torze Red Bull Erzbergrodeo, AMT jest jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań silnikowych opracowanych przez KTM w ostatnich latach.
AMT pozwala kierowcy wybrać między tradycyjną manualną zmianą przełożeń dzięki dźwigni nożnej lub łopatek zamontowanych na kierownicy, a całkowicie zautomatyzowaną skrzynią biegów typu twist-and-go, zachowując przy tym pełną postawę READY TO RACE. Dowiedz się więcej o zupełnie nowej technologii AMT firmy KTM.
Aktywny tempomat, nowy ekran i inne– KTM 1390 Super Adv S Evo 2025
KTM 1390 Super Adventure S EVO otrzymał również nowy ekran dotykowy klasy premium z panelem V80 TFT montowanym w pionie. To zupełnie nowa generacja najwyższej jakości architektury elektronicznej i elektrycznej oraz użyteczność dla motocyklisty.
Ekran dotykowy o przekątnej 8 cali jest wyposażony w technologię indukcyjną, która umożliwia łatwą obsługę dotykową choćby w grubych rękawicach zimowych, a innowacyjna powłoka antyrefleksyjna, zapobiegająca pozostawianiu odcisków palców i odblaskowa poprawia ogólną czytelność.
Kierowcy mają dostęp do wszystkich nowych trybów jazdy i funkcji łączności, a także najnowszego tempomatu adaptacyjnego (ACC) KTM, który dodaje do swojego arsenału asystenta hamowania, ostrzeżenie o kolizji i ostrzeżenie o odległości. Nowy system ACC, w połączeniu z AMT, obsługuje funkcję ACC Stop & Go. Po aktywacji system ten całkowicie zatrzyma motocykl, jeżeli pojazd jadący z przodu zatrzyma się. Gdy pojazd się poruszy, motocykl automatycznie wznowi ruch.
Wszystko to dzięki bardziej kompaktowemu czujnikowi radarowemu 5. generacji wyprodukowanemu przez firmę Bosch i montowanemu standardowo w modelu KTM 1390 Super Adventure S EVO . Obejmuje to optymalizację wydajności, ulepszone wykrywanie ciężarówek, wyższą prędkość maksymalną i zaktualizowane progi anulowania, z funkcjami jazdy dynamicznej, ulicznej i grupowej.
Dostępność KTM 1390 Super Adventure S EVO 2025
KTM 1390 Super Adventure S EVO 2025 to potęga zarówno pod względem osiągów, jak i postępu technologicznego, przesuwając granice motocykli przygodowych jeszcze dalej.
Nowy KTM 1390 Super Adventure S EVO 2025 będzie dostępny u autoryzowanych dealerów KTM na początku 2025 roku
Dane techniczne – KTM 1390 Super Adventure S EVO 2025:
Silnik:
- Primary drive40:76
- Torque145 Nm
- CoolingLiquid cooled with water/oil heat exchanger
- Secondary gear ratio17:42
- Power in KW127 kW
- StarterElectric starter
- Stroke71 mm
- Bore110 mm
- CO2 emissions155 g/km
- Compression ratio13
- Displacement1350 cmł
- EMSKeihin EMS with RBW, twin ignition
- Design2-cylinder, 4-stroke, V 75°
- Fuel consumption6.7 l/100 km
- LubricationForced oil lubrication with 3 oil pumps
- Power in hp170 hp
Podwozie:
- Tank capacity (approx.)23 l
- Wheelbase1558 mm
- Chain525 X-Ring
- Front suspensionWP SAT (semi-active technology) Upside-Down Ø 48 mm
- Ground clearance223 mm
- HandlebarTapered aluminum Ø 28/22 mm
- Rear suspensionWP SAT (semi-active technology) shock absorber
- Seat height847/867 mm
- Steering head angle65.2 °
- Rear subframe designAluminium, powder-coated
- Suspension travel (front)200 mm
- Suspension travel (rear)200 mm
- Tyre dimensions (front/rear)120/70; 170/60
- Wheels3.50 x 19″; 5 x 17″
- WheelsCast aluminium wheels