Król powrócił! Nowy Volkswagen Passat debiutuje w salonach marki w Trójmieście

9 miesięcy temu

Passat to w zasadzie marka sama w sobie. Ten wyjątkowo popularny i lubiany wśród naszych rodaków model auta klasy średniej, doczekał się najnowszej, XI generacji zwanej B9. Samochód od zawsze kojarzył się z komfortem, przestrzenią i pozytywną prostotą. Najnowsze wydanie, produkowane w Bratysławie na Słowacji, również posiada te cechy. Dla miłośników konserwatyzmu warto dodać, iż na ten moment występuje tylko w wersjach spalinowych, w tym z 2-litrowym dieslem! Niestety oferta ogranicza się tylko do wersji kombi.

Passat dziewiątej generacji powstaje na platformie MQB – evo. Dostępny jest na początku w dwóch wersjach silnikowych – benzynowej 1.5 TSI mHEV o mocy 150 KM z 7-stopniwą skrzynią automatyczną DSG lub wysokoprężnej 2.0 TDI SCR, także z automatem DSG.

W przyszłości, w tym modelu pojawią się dwa nowe hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 lub 272 KM. W połączeniu z akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Natomiast w wydaniu 1.5 TSI evo2, samochód zapewni całkowity zasięg (silnik elektryczny + benzynowy) na poziomie około 1000 km.

Jedno nadwozie, cztery wersje wyposażenia.

Nowy Passat jest oferowany tylko z nadwoziem typu kombi i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Wybór dotyczy odmiany wyposażeniowej. Klient do wyboru ma cztery linie: Passat (od 163 390 zł), Business (od 178 290 zł) i Elegance (od 193 290 zł).

W standardowym wyposażeniu tej pierwszej znajdą się m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit Pro, bezprzewodowy App Connect, reflektory i tylne lampy LED, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, system Infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9”, bezkluczykowe uruchamianie silnika, adaptacyjny tempomat (ACC), systemy Side Assist i Cross Traffic Assist, kamera cofania, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

W odmianie Business do wyżej wymienionej listy dołączają: przednie fotele Ergo Comfort, pneumatyczna regulacja podparcia lędźwiowego dla przednich foteli i funkcja masażu, system nawigacji, elektrycznie regulowane, automatycznie przyciemniane i podgrzewane lusterka boczne, relingi dachowe anodowane na kolor srebrny, zewnętrzne oświetlenie otoczenia (bez animacji), oświetlenie ambientowe, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja (z panelem do regulacji dla siedzących z tyłu), system Light Assist, proaktywny system ochrony pasażerów, systemy Lane Assist i Traffic Jam Assist, a także asystent parkowania Park Assist.

Na szczycie gamy jest odmiana Elegance – wyposażona m.in. w 17-calowe aluminiowe felgi, komfortowe i sportowe zarazem fotele dla kierowcy i pasażera z podgrzewaniem i rozbudowaną funkcją masażu, automatyczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów listwy progowe z metalowymi wstawkami, reflektory matrycowe LED IQ.Light, tylne lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami, zewnętrzne oświetlenie otoczenia, oświetlenie ambientowe, alarm z funkcją dozoru wnętrza i ochroną przed odholowaniem, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także zaawansowane sterowanie światłami drogowymi Dynamic Light Assist. W odmianie R-Line bez dopłaty są 18-calowe, lakierowane na czarno ze szlifem diamentowym felgi aluminiowe Coventry, sportowe przednie fotele, progresywny układ kierowniczy, wielofunkcyjna, sportowa kierownica obszyta skórą, podgrzewana, z łopatkami zmiany biegów, a także wybór profilu jazdy.

Pierwsze egzemplarze nowego Passata są już we wszystkich trójmiejskich salonach marki. Lada moment wyjadą one na ulicy, a szczegóły przedstawimy po pierwszych jazdach testowych.

Idź do oryginalnego materiału