Koreańskie SUV-y z mocną odpowiedzią na chińską konkurencję w Polsce. Najazd Polaków na salony Hyundai / Kia

22 godzin temu

Czerwiec zapowiada się na udany miesiąc w Polsce dla salonów koreańskich marek. Po 10 dniach tego miesiąca jedna z nich plasuje się choćby na podium, a obie są w czołowej piątce. Koreańskie SUV-y stanowią bezpośrednią konkurencję dla coraz popularniejszych chińskich alternatyw.

Polacy odbierają w czerwcu sporo kluczyków do nowych samochodów

Niektórzy chińscy producenci jasno wskazują, iż ich celem jest ekspansja w Polsce do takiego poziomu, jaki reprezentują Hyundai i Kia. Koreańskie marki najwyraźniej chcą pokazać w czerwcu, iż jeszcze daleka droga przed nimi. Liczba rejestracji jest na tyle duża, iż oba brandy są w ścisłym czubie miesiąca.

Hyundai Tucson. // fot. materiały prasowe

Z danych udostępnionych przez Instytut Samar wynika, iż po pierwszej dekadzie czerwca zarejestrowano 15 660 nowych aut osobowych. To wzrost aż o 31 proc. niż w czerwcu 2024 r. Zwłaszcza iż w pierwszych 10 dniach czerwca br. był tylko jeden dzień roboczy więcej (7) niż rok wcześniej. Na zakupach szaleją zarówno osoby fizyczne (wzrost o 21,1 proc.), jak i firmy (+35,4 proc.).

Koreańskie SUV-y podreperują wyniki półrocza?

Ranking czerwcowych rejestracji tradycyjnie otwiera Toyota (2 505 szt.). Jednak kroku mocno dotrzymuje Skoda (2 309 szt.), co zwiastuje zacięty pojedynek między ich bestsellerami, czyli Corollą i Octavią. Na najniższym stopniu podium tym razem pojawił się Hyundai, który już na tym etapie miesiąca ma 1 099 rejestracji. Większość z nich to z pewnością dotyczą modelu Tucson. Czołową piątkę kompletują Volkswagen i Kia, których wyniki też napędzają SUV-y. Odpowiednio: T-Roc oraz Sportage.

Kia Sportage. // fot. materiały prasowe

O tym, czy jedna z koreańskich marek utrzyma się na podium miesiąca dowiemy się na początku lipca. Po dobrym początku są na to szanse, a czerwiec 2025 będzie łatwo porównywalny z tym zeszłorocznym. W obu przypadkach występuje po 20 dni roboczych, co jest istotne w procesie rejestracji. Koreańskie SUV-y, zwłaszcza te Hyundaia mogą zaliczyć pik dostaw. Nie jest to przypadkowy moment, ponieważ czerwcowe rejestracje zaważą na wynikach półrocza. Po maju Hyundai i Kia były na delikatnych minusach, w czerwcu sytuacja może ulec wyraźnej zmianie.

Idź do oryginalnego materiału