Koreański hit z dużym rabatem. Za 104 900 zł można kupić bogatą wersję

2 dni temu

Choć wszyscy mówią o chińskich markach, te koreańskie wciąż budzą znacznie większe zainteresowanie w naszym kraju. Mają ugruntowaną pozycję i sprawdzone warunki serwisowe, co przekonuje licznych klientów. Hyundai postanowił jednak podnieść poprzeczkę i przecenił swój popularny model. Koreański hit jest dostępny z dużym rabatem, co znacząco uatrakcyjnia jego ofertę. Warto poznać jej szczegóły.

Udany kompromis

Coraz większa liczba polskich kierowców szuka złotego środka między modną karoserią a praktycznością i ekonomią. Wbrew pozorom, nie jest to takie oczywiste połączenie. Niemniej jednak tej marce udało się stworzyć odpowiedni model, który wpisuje się w takie oczekiwania. To Kona, która doczekała się już dwóch generacji.

Tu warto wspomnieć o gabarytach tego samochodu. Niektórzy sugerują, iż koreański hit reprezentuje segment B, co nie jest do końca uczciwe. Tę rolę w ofercie pełni Hyundai Bayon. Trudno go nazywać również kompaktowym SUV-em, skoro w gamie jest Tucson.

Hyundai Kona – przód, fot. Hyundai

Prezentowany model znajduje się gdzieś pomiędzy tymi pojazdami. Z kim zatem może konkurować? Wbrew pozorom, są na rynku zbliżone koncepcje aut u konkurencji. Wśród nich możemy wyróżnić Volkswagena T-Roca i Toyotę C-HR.

Pojazdy tych gabarytów potrafią spełniać potrzeby sporej grupy odbiorców. W modnych sylwetkach skrywają wystarczająco przestronne i nowoczesne wnętrza, a przy tym dysponują oszczędnymi układami napędowymi.

Hyundai Kona z konwencjonalnymi silnikami

Koreański hit występuje z szeroką ofertą układów napędowych. Wśród nich jest klasyczna hybryda HEV (samoładująca) oraz wariant w pełni elektryczny. Niemniej jednak to konwencjonalne wersje silnikowe cieszą się największym zainteresowaniem.

I nie ma w tym niczego dziwnego, skoro kosztują znacznie mniej. Bazowy silnik to 1.0 T-GDI generujący 100 koni mechanicznych i 200 niutonometrów. Współpracuje wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną. Pozwala osiągać setkę w 13,3 sekundy i rozpędzać się do 169 km/h. Zużywa średnio 6 litrów w cyklu mieszanym WLTP.

Hyundai Kona – tył, fot. Hyundai

Wyżej w hierarchii jest konstrukcja 1.6 T-GDI. W podstawowym wydaniu oddaje do dyspozycji 138 koni mechanicznych i 250 niutonometrów. Taka konfiguracja umożliwia przyspieszać do 100 km/h w około 10 sekund i rozpędzać się do 194 km/h. Średnie spalanie to mniej więcej 6,5 litra. Warto dodać, iż oprócz sześciobiegowej przekładni manualnej, klient zainteresowany tym silnikiem może wybrać także siedmiobiegową skrzynię automatyczną DCT.

Dwusprzęgłowy automat jest standardem w topowej wersji benzynowej rozwijającej 170 koni mechanicznych i 265 niutonometrów. Hyundai Kona 1.6 T-GDI w tym wydaniu potrafi rozpędzać się do 100 km/h w 8,8 sekundy i przekraczać 200 km/h. Pali 7,2 litra w cyklu mieszanym WLTP.

Koreański hit w dobrej cenie

Aktualnie realizowane są duże wyprzedaże w salonach tego producenta. Klienci mogą kupić naprawdę nieźle wyposażone samochody w niższych cenach. Ten model jest tego przykładem. Pamiętajmy jednak, iż liczba sztuk jest ograniczona, dlatego podaż stopniowo maleje.

Hyundai Kona – wnętrze, fot. Hyundai

Aktualnie najtańsze wydanie tego modelu stanowi wydatek 104 900 złotych. Tyle wynosi cena katalogowa dotycząca rocznika 2024 z roku modelowego 2025. Klient decydujący się na taki samochód może liczyć na 100-konny silnik benzynowy, sześciobiegową skrzynię manualną i drugi poziom wyposażenia, który obejmuje m.in.:

  • duży pakiet systemów bezpieczeństwa
  • reflektory LED
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • dedykowaną tapicerkę
  • podgrzewane fotele
  • elektrycznie sterowane szyby
  • oświetlenie LED wnętrza
  • skórzaną kierownicę
  • automatyczną klimatyzację (dwustrefową)
  • tempomat
  • cyfrowe wskaźniki (12,3 cala)
  • dotykowy ekran multimedialny (12,3 cala)
  • lakier Mirage Green

Dla sporej grupy klientów może to być w zupełności wystarczająca oferta. Crossover Hyundaia w takim wydaniu będzie przyjemnym środkiem transportu, który zapewni oszczędną jazdę. Osiągi 100-konnej wersji nie są wybitne, dlatego najlepiej sprawdza się w mieście.

Idź do oryginalnego materiału