Kompaktowy SUV Forda taniej o 26 000 zł. Ma 150 KM i automat

3 tygodni temu

Wzrost sprzedaży nowych samochodów w Polsce nie oznacza, iż popularne marki zacierają ręce. Prędzej drapią się po głowach, co jest spowodowane ekspansją chińskiej konkurencji. Popyt nie jest na tyle duży, by zaspokoić ambicje kolejnych kilkunastu producentów. Właśnie dlatego pojawiają się duże przeceny. Jednym z ich beneficjentów jest kompaktowy SUV Forda, który teraz wydaje się jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją.

Kompaktowy SUV Forda po liftingu

Jest to bardzo często widywany samochód, co oznacza duże zainteresowanie klientów. Kuga, bo o tym modelu mowa, ma duży bagaż doświadczeń, ale przeszedł ostatnio kurację odmładzającą, która zaktualizowała stylistykę i dorzuciła garść nowych rozwiązań, które mają przekonać nowych nabywców. Czy to wystarczy, by kompaktowy SUV Forda utrzymał wysoką pozycję w segmencie? Czas pokaże.

Zacznijmy od wymiarów. Prezentowany pojazd ma 4604 milimetry długości, 2000 milimetrów szerokości (ze złożonymi lusterkami) oraz 1675 milimetrów wysokości. Z kolei jego rozstaw osi sięga 2711 milimetrów. Mówimy więc o typowym przedstawicielu segmentu C, co oznacza, iż jego konkurentami są Peugeot 3008, Toyota RAV4 czy Volkswagen Tiguan.

Ford Kuga Titanium – tył

Warto dodać, iż to już drugi lifting tego modelu – znacznie bardziej udany, od tego poprzedniego. Dzięki niemu, kompaktowy SUV Forda prezentuje się o wiele lepiej, a jego sylwetka zyskała na elegancji. Do tego, pojawiły się nowe możliwości konfiguracyjne.

Pas przedni zdobią atrakcyjne reflektory uzupełnione blendą LED, którą wkomponowano w nowy grill o charakterystycznej fakturze. Oprócz tego można liczyć na masywne osłony chroniące dolne strefy zderzaka.

Tył pozostał niemal takie sam, choć bystre oko dostrzeże nowe klosze lamp. Aby klienci mogli wyróżnić się wśród innych posiadaczy tego modelu, producent uzupełnił paletę lakierów i dodał nowe wzory felg aluminiowych.

Konwencjonalny napęd

Kompaktowy SUV Forda jest dostępny w trzech wersjach silnikowych. Oferta obejmuje hybrydę HEV, która oferuje 180 koni mechanicznych. Klient może wybrać wariant z przednim napędem lub AWD, który kosztuje nieco więcej.

W cenniku znajduje się także wersja plug-in, czyli z możliwością ładowania baterii zewnętrznymi źródłami prądu. Taka konfiguracja oddaje do dyspozycji 243 konie mechaniczne i napęd FWD. Każda hybryda oferuje bezstopniową przekładnię eCVT.

Ford Kuga Titanium – przód

My jednak proponujemy tańsze rozwiązanie, czyli silnik 1.5 Ecoboost generujący 150 koni mechanicznych. Jego bazowe wydanie generuje 150 koni mechanicznych, napęd na przód i sześciobiegową skrzynię manualną.

Żeby było szybciej i bardziej komfortowo, lepiej postawić na wersję 186-konną, która seryjnie współpracuje z ośmiobiegowym automatem. Kosztuje ona tylko 7000 złotych więcej od tej wyżej wymienionej i opartej na tej samej jednostce.

Ile kosztuje kompaktowy SUV Forda?

Dzięki aktualnym promocjom i wyprzedaży rocznika 2024, odświeżona Kuga startuje od 136 480 złotych. To mniej o 26 000 złotych od regularnej oferty. W tej cenie klient trzymuje 150-konny egzemplarz z sześciobiegowym manualem oraz podstawowym wyposażeniem. Pragmatykom może to wystarczyć.

Ford Kuga Titanium – wnętrze

Zalecamy jednak dołożenie wspomnianych 7000 złotych i kupienie w cenie 143 480 złotych tej mocniejszej, 186-konnej wersji z ośmiobiegowym automatem. Jest bardziej dynamiczna i pozwala na wygodniejszą jazdę bez konieczności „wachlowania” drążkiem skrzyni biegów.

Wyposażenie bazowe, czyli Titanium nie rozczarowuje. W jego skład wchodzą m.in.: pakiet systemów asystujących, tempomat, reflektory Full LED, 17-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania (przód i tył), kamerę cofania, relingi dachowe, dotykowy ekran multimedialny (13,2 cala), cyfrowe wskaźniki (12,3 cala), dwustrefową klimatyzację automatyczną, indukcujną ładowarkę, skórzaną kierownicę oraz dostęp bez kluczyka.

Kompaktowy SUV Forda w takiej ofercie wydaje się bardzo atrakcyjną propozycją. choćby na tle przeciętnych rywali wypada bardzo korzystnie pod względem cenowym. Dzięki sprawdzonej konstrukcji, raczej nie powinien robić „niespodzianek” w serwisie.

Idź do oryginalnego materiału