
Na ten model czeka spora liczba Europejczyków. I nie ma w tym nic dziwnego, skoro zaczyna brakować praktycznych i pragmatycznych samochodów w segmencie C. Kompaktowy hatchback Dacii będzie istotnym uzupełnieniem udanej, acz prostej gamy modelowej rumuńskiego producenta. Do sieci trafiły właśnie pierwsze amatorskie zdjęcie, które przedstawiają ten samochód.
Kompaktowy hatchback Dacii nadjeżdża
Takiego modelu zdecydowanie brakowało we flocie popularnego producenta. jeżeli projektanci wykonają dobrą pracę, to może być najpopularniejsze auto z całej oferty. Kompaktowy hatchback Dacii ma potencjał, by przekonać tych, którzy do tej pory wybierali niemieckie, koreańskie, francuskie czy japońskie konstrukcje.
Choć o projekcie mówi się od dawna, dopiero teraz wiemy, iż jest już w ostatniej fazie testowej. Póki co nie znamy jednak daty oficjalnego debiutu, co może oznaczać, iż jeszcze nie została ustalona. Podejrzewamy, iż może być to początek przyszłego roku.
Robocza nazwa to C-NEO. Z perspektywy polskiego klienta brzmi znajomo ze względu na jeden z najczęściej odwiedzanych portali zajmujących się porównywaniem cen dostępnych produktów. Pisze się jednak inaczej, co sugeruje myślnik i brak pierwszego „e”. Krótko mówiąc, mogłaby zostać.
Zamiast Megane?
Jak powszechnie wiadomo, francuski producent zrezygnował ze swojego popularnego modelu w pięciodrzwiowej wersji. Zamiast niej jest jedynie sedan, który ma zainteresować przede wszystkim floty. Alternatywę stanowi wersja elektryczna będąca crossoverem.
Kompaktowy hatchback Dacii mógłby więc zainteresować dotychczasowych klientów konwencjonalnego Renault. Jego target jest oczywiście znacznie większy, ale i tak skupia się na pragmatycznych kierowcach oczekujących praktyczności w dobrej cenie.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, jaka jest podstawa konstrukcyjna tego modelu. Niektórzy sugerują, iż to platforma CMF-C, ale bardziej prawdopodobne jest wykorzystanie płyty CMF-B, na bazie której są także Sandero i Duster.
Najważniejsze jednak są jednostki napędowe. Wśród nich powinny znaleźć się silniki spalinowe z rodziny TCe. Ich uzupełnieniem będzie wersja hybrydowa typu HEV – najpewniej oparta na nowym benzyniaku o pojemności 1,8 litra.
Kompaktowy hatchback Dacii – stylistyka
Pierwsza fotografia ujawnia profil samochodu. Można odnieść wrażenie, iż kompaktowy hatchback Dacii przypomina z tej perspektywy Skodę Scalę oraz Fiata Tipo Cross. I właśnie te modele wydają się jego potencjalną konkurencją.
Front tworzą reflektory ze wspomnianego Sandero, pod którymi znalazł się masywny zderzak. Zwis przedni jest krótki, podobnie zresztą jak maska. Mamy nadzieję, iż auto będzie szersze, niż jego miejski krewny – aby proporcje były odpowiednie.
Profil uwydatnia prostą linię z lekko opadającym dachem, na którym zamontowano relingi. Po przeciwnej stronie, czyli na dole znajdziemy nakładki chroniące błotniki i progi. W oczy rzucają się również wyraźne przetłoczenia na drzwiach.
Zdjęcie pozwala też dostrzec elementy tyłu. Szyba jest znacząco pochylona, co nadaje odrobine sportowego sznytu. Nad nią znalazł się niewielki spojler. Z kolei niżej wkomponowano lampy zachodzące na klapę bagażnika.
Niewykluczone, iż prezentowana fotka ujawnia wersję Extreme, czyli tę mającą cechy crossovera – dokładnie tak, jak w Joggerze czy innych modelach rumuńskiego producenta. Tak czy inaczej, prezentuje się całkiem nieźle.