W dużej mierze jest to samochód bezkonkurencyjny, chociaż może to bardziej świadczyć o odwadze producenta, niż unikatowości i ekskluzywności. Audi A3 to jeden z najpopularniejszych samochodów klasy kompakt z tak zwanego segmentu Premium. To także ulubieniec młodych kierowców, dla których często jest biletem wstępu na różne zloty i kandydatem do, nie zawsze mile widzianego, tuningu. Audi wprowadza jednak nowe nadwozie do gamy Audi, głównie z myślą o… kobietach.
Trzy centymetry większy prześwit i większa funkcjonalność
Zawieszenie A3 allstreet jest o 15 mm wyższe niż standardowe zawieszenie w A3 Sportback. Wraz z większą średnicą kół daje to 30 mm więcej prześwitu. Dzięki temu oferuje również zwiększony komfort wsiadania i wysiadania z pojazdu oraz lepszą widoczność dzięki nieco wyższej pozycji kierowcy. To właśnie, w połączeniu z optymalnymi wymiarami zewnętrznymi spodoba się klientkom marki z Ingolstadt.
Ze względu na wyżej położony środek ciężkości pojazdu, A3 allstreet ma też inaczej zestrojone sprężyny i amortyzatory.
Podobnie jak w A3 Sportback, bagażnik ma pojemność 380 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do 1200 litrów.
„Terenowego” wyglądu dodaje mu matowa, czarna osłona Singleframe. Duża, ośmiokątna kratka chłodnicy o strukturze plastra miodu jest umieszczona wyżej niż w A3 Sportback, upodabniając crossovera do modeli Q. Unikalne dla allstreet są trzy rowki w przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu przetłoczenia są zintegrowane z charakterystyczną listwą spojlera, przypominającą płytę osłonową, a z tyłu z dyfuzorem jako częścią tylnego zderzaka. Ciemne listwy progowe i wykończenia w dolnych obszarach drzwi wizualizują zwiększony prześwit. Standardowe relingi dachowe dodatkowo uwypuklają linię dachu. Standardowo w nadkolach znajdują się 17-calowe obręcze kół, czyli o jeden cal większe niż fabryczne obręcze w A3 Sportback. Opcjonalnie dostępne są obręcze kół o średnicy 18 i 19 cali.
A3 allstreet występuje w dwóch wersjach napędowych. Pierwsza to benzynowa odmiana 35 TFSI z silnikiem 1.5-litrowym o mocy 110 kW (150 KM), która jest wyposażona w technologię miękkiej hybrydy. Do wyboru są wersje z 6-biegową, mechaniczną skrzynią biegów lub siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic. Drugi wariant to silnik wysokoprężny 35 TDI o mocy 110 kW (150 KM) z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową S tronic.
A3 allstreet zjeżdża z linii produkcyjnej w zakładzie Audi w Ingolstadt. Wariant 35 TFSI ze skrzynią mechaniczną kosztuje od 143 800 zł, a z przekładnią S tronic 153 000 zł. Odmiana wysokoprężna 35 TDI wyceniona została na 167 200 zł.

1 godzina temu












