
Na polskim rynku robi się coraz ciaśniej. W zeszłym roku przybyło kilkanaście chińskich marek, a kolejne już czekają na debiut. Nic więc dziwnego, iż popularni producenci korygują swoje oferty, by utrzymać klientów. Dzięki temu kompaktowe kombi Hyundaia jest teraz dostępne w naprawdę dobrej cenie, która oferuje dobry stosunek do wyposażenia.
Kompaktowe kombi Hyundaia – koreański Golf
Tego modelu przedstawiać nie trzeba. To oczywiście i30, czyli typowy przedstawiciel segmentu C, którego aktualne wydanie ma już bardzo duży staż rynkowy. Czy to zmniejsza jego atrakcyjność? Wszystko zależy od spojrzenia klienta, ale kompaktowe kombi Hyundaia wciąż ma mocne argumenty.
Teoretycznie, nowsi konkurenci mogą wydawać się bardziej kuszący. Patrząc na to jednak bardziej pragmatycznie, Koreańczycy oferują dobrą cenę i sprawdzoną, solidną konstrukcję, która cieszy się pozytywnymi opiniami licznych klientów.

Jeżeli ktoś nie chce kupować „kota w worku”, to prezentowany model koreańskiej marki z pewnością może wzbudzić jego zainteresowanie. Aktualnie w salonach znajduje się wersja po liftingu, która trzyma fason choćby na tle bardziej zaawansowanych rywali.
Pod względem stylistycznym jest naprawdę nieźle. Reflektory z ciemnym wypełnieniem i duży grill tworzą udany front pojazdu. Z tyłu dominują proste lampy zachodzące na klapę bagażnika. Do tego dochodzą spore możliwości konfiguracji lakierów, felgi i wersji wyposażeniowych.
Konserwatywne od wewnątrz
O ile karoseria wciąż ma w sobie dawkę nowoczesności, o tyle w kabinie widać już upływ czasu. Kokpit znacząco odbiega od dzisiejszych standardów, ale ten medal też ma dwie strony – nudna stylistyka jest uzupełniona świetną ergonomią.
Niewielka liczba modeli w tej klasie posiada jeszcze fizyczny panel klimatyzacji, a kompaktowe kombi Hyundaia ma go w każdej wersji. Do tego, są tu fizyczne przyciski na kierownicy i ładne zegary. Obsługa jest zatem banalnie prosta.

Nie wszyscy są jednak zachwyceni systemami bezpieczeństwa, a raczej ich dezaktywacją. Unia Europejska narzuca ich każdorazowe, automatyczne włączanie. Żeby można było je „uśpić”, trzeba uskutecznić kilka klików na ekranie multimedialnym. Lepszy byłby dedykowany przycisk dedykowany spersonalizowanym ustawieniom, jak choćby w nowych autach Renault.
Poziom przestronności nie rozczarowuje. Bez problemu zmieszczą się tu cztery dorosłe osoby i odbędą wygodą podróż. o ile chodzi o bagażnik, to hatchback oferuje 602 litry, co wystarczy dla czterech osób, choćby jeżeli jedna z nich nie jest małym dzieckiem potrzebującym dodatkowych akcesoriów.
Kompaktowe kombi Hyundaia z prostym napędem
Sercem bazowej konfiguracji tego modelu jest benzynowa, wolnossąca jednostka z rodziny DPI, której pojemność to 1,5 litra. Mówimy więc o konstrukcji, której wielkość jest adekwatna do gabarytów koreańskiego samochodu. Co ważne, ma cztery cylindry.
Moc nie jest widowiskowa, ale 96 koni mechanicznych i 139 niutonometrów to wartości, które powinny sprostać oczekiwaniom spokojnych kierowców, którzy jeżdżą głownie po mieście lub drogach krajowych. O dobrych osiągach nie ma jednak mowy.

W tym miejscu należy dodać, iż uzupełnieniem silnika jest sześciobiegowa skrzynia manualna. Jej zadaniem jest przenoszenie potencjału na przednią oś. Inny napęd w tym modelu nie występuje (tylko FWD).
Kompaktowe kombi Hyundaia w takim wydaniu przyspiesza do setki w 12,6 sekundy i rozpędza się do 178 km/h. W polskich warunkach to może wystarczyć. o ile chodzi o zużycie paliwa, to producent obiecuje średnią na poziomie 7 litrów.
Ile kosztuje kompaktowe kombi Hyundaia?
Podana cena nie jest żadnym chwytem marketingowym. Model i30 z rocznika 2024 (rok modelowy 2025, czyli po aktualizacji) startuje od 87 900 złotych. Taki kompaktowe kombi Hyundaia będzie dysponował wspomnianym wyżej silnikiem uzupełnionym przekładnią manualną.
Wyposażenie jest oczywiście bazowe, czyli Pure, ale w tym segmencie nie oznacza to skrajnego ubóstwa. Krótko mówiąc, tak skonfigurowanym samochodem można jeździć na co dzień bez większego kręcenia nosem.
Wariant Pure obejmuje m.in.: pakiet systemów bezpieczeństwa, klimatyzację, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, reflektory LED, fotel kierowcy z regulacją wysokości, skórzaną kierownicę, tempomat, gniazda USB i 12V, dotykowy ekran multimedialny z nawigacją (10,25 cala), centralny zamek i lakier Engine Red.
Jak widać, kompaktowe kombi Hyundaia w podstawowym wydaniu to bardzo przyzwoite auto, które może cieszyć licznych nabywców. W tej cenie jest w stanie przekonać kolejnych klientów, mimo iż nie należy do najmłodszych konstrukcji na rynku. Warto więc sprawdzić jego oficjalny konfigurator.