Kombi Hyundaia za 83 900 zł. Ciężko to przebić

5 dni temu

Polski rynek zmienił się w ciągu kilkunastu miesięcy. Wszystko za sprawą kilkunastu marek z Chin, które zmusiły renomowanych producentów do redukcji cen. Dzięki ostrzejszej rywalizacji, klienci mogą liczyć na lepsze oferty. Kombi Hyundaia za 83 900 złotych jest tego znakomitym przykładem. To dobry moment, by zainteresować się tym modelem.

Kombi Hyundaia to dobrze znany model

To praktycznie jedyny model z takim nadwoziem, który znajduje się w aktualnej gamie koreańskiego producenta. Kombi Hyundaia nie ma wewnętrznej konkurencji, dlatego pragmatyczni klienci zainteresowani praktycznością wybierają właśnie ten model. I nie stanowi to żadnego zaskoczenia, biorąc pod uwagę jego sprawdzoną konstrukcję.

To oczywiście Hyundai i30 Wagon, którego aktualne wcielenie jest dostępne od 2017 roku. To oznacza, iż debiutowało kilkanaście miesięcy po wersji hatchback. Mimo dużego stażu rynkowego, wciąż może się podobać.

Hyundai i30 Wagon – profil

Jak na kompaktowy model z tym rodzajem nadwozia, wygląda całkiem nieźle. Wydłużoną sylwetkę znacząco uatrakcyjniają zwężające się przeszklenia boczne i opadająca linia dachu. W tym miejscu warto wspomnieć również o gabarytach. Prezentowany samochód ma 4585 milimetrów długości, 1795 milimetrów szerokości i 1475 milimetrów wysokości.

Ostatnia z przeprowadzonych modernizacji tego modelu miała miejsce w 2024 roku. Była to jednak drobna aktualizacja. Prawdziwy lifting pojawił się w 2020 roku. W jego efekcie zastosowano nowe wypełnienia LED tylnych lamp i przednich reflektorów.

Podstawowy napęd

Kombi Hyundaia jako jedno z nielicznych w tej klasie jest dostępne z wolnossącym silnikiem benzynowym. To konstrukcja DPI o pojemności 1,5 litra, która posiada cztery cylindry. Potencjał? 96 koni mechanicznych i 139 niutonometrów.

Wyżej wymienione wartości nie wyglądają imponująco, jak na te gabaryty. Na szczęście nie jest to ciężkie auto (1206 kilogramów), dlatego dynamika bazowego wydania powinna być akceptowalna dla kierowców o spokojnym stylu jazdy.

Hyundai i30 Wagon – tył

Zanim jednak o osiągach, warto zaznaczyć, iż przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się sześciobiegowa skrzynia manualna. Hyundai i30 Wagon w podstawowym wydaniu przyspiesza do 100 km/h w 12,6 sekundy i rozpędza się do 178 km/h.

A jak wypada w dziedzinie zużycia paliwa? To już zależy od warunków. W cyklu mieszanym można zmieścić się w 8 litrach. Co ciekawe, mocniejsza wersja z doładowanym silnikiem potrafi być oszczędniejsza. Mówimy tu o pomiarach rzeczywistych, a nie normach WLTP, które wypadają znacznie bardziej optymistycznie.

Kombi Hyundaia za 83 900 zł

Biorąc pod uwagę aktualną sytuację na polskim rynku, to wręcz okazyjna kwota na tle licznych rywali, których bazowe oferty nierzadko przekraczają 100 tysięcy złotych. To blisko 20 procent więcej, co ma znaczenie.

Kombi Hyundaia za tę cenę oferuje wspomniany wyżej, podstawowy układ napędowy z wolnossącym silnikiem benzynowym o mocy 96 koni mechanicznych oraz sześciobiegową skrzynią manualną. Dla niektórych będzie to najlepszy wybór ze względu na prostą konstrukcję, a co za tym idzie – tani serwis.

Hyundai i30 Wagon – wnętrze

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to też nie wydaje się złe. Tak naprawdę spełni oczekiwania tych klientów, którzy nie potrzebują licznych bajerów. Wariant Pure, czyli ten pierwszy, oferuje m.in.: lakier Engine RED, gniazda 12V i USB, Bluetooth, dotykowy ekran multimedialny, kamerę cofania, podstawowych asystentów, tempomat, klimatyzację i reflektory LED.

Hyundai i30 Wagon to wciąż bardzo interesująca propozycja w swoim segmencie. Na tle nowocześniejszych rywali może nie prezentuje się widowiskowo, ale za to posiada sprawdzone układy napędowe, duży bagażnik (602 litry) i dobre wyposażenie seryjne.

Jak sugeruje oficjalna strona producenta, bazowa wersja wypada naprawdę bardzo korzystnie. W tej cenie trudno byłoby znaleźć jakąkolwiek rozsądną alternatywę wśród koreańskich, japońskich czy europejskich konkurentów. Nie dziwi więc popularność tego modelu.

Idź do oryginalnego materiału