Największe zmiany stylistyczne modelu widoczne są w przedniej części samochodu. Nowe masywne przednie lampy łączą się z ogromnym czarnym grillem. Nowy charakterystyczny kształt świateł do jazdy dziennej nawiązuje do stylistyki marki. Tył został delikatnie odświeżony za sprawą nowych grafik tylnych świateł. Do tego pojawiły się nowe wzory felg.
Nowa Kia Sportage jest o 25 mm dłuższa od poprzedniczki z uwagi na konieczność zastosowania nowych elementów wyposażenia niezbędnych do tego, aby bestsellerowy SUV marki Kia spełniał nowe normy Euro 7. O 25 mm wydłużył się przedni zwis, a długość nadwozia wzrosła do 4540 mm. Szerokość nadwozia wynosi 1865 mm, a wysokość 1645 mm z relingami.
Bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i zwiększające komfort użytkowania.
Znacząco zmieniło się wyposażenie podstawowe poszczególnych wersji, które stały się jeszcze lepiej wyposażone. Dla przykładu wersja wyposażenia L otrzymała: tapicerkę materiałowo-skórzaną, fotele przednie regulowane elektrycznie oraz system monitorowania martwego pola. Także wyższa wersja Business Line w standardowym wyposażeniu zyskała: tapicerkę skórzaną, wentylację foteli przednich, cyfrowy kluczyk Digital Key 2.0 oraz wyczekiwany 10-calowy wyświetlacz Head-Up display. Topowa wersja GT-Line wyposażona jest teraz standardowo we wszystko co oferuje model: system nagłośnienia premium Harman Kardon, system kamer 360 stopni, system monitorowania martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym czy fotel kierowcy z pamięcią ustawień.
Nowością w Sportage są systemy bezpieczeństwa drugiej generacji:
- rozbudowany asystent unikania kolizji czołowej (FCA 2)
- asystent utrzymania pasa ruchu (LFA 2)
- aktywny tempomat z funkcją awaryjnego zatrzymania (SCC 2)
- asystent jazdy po autostradzie (HDA 2)
Nowa w związku z tym jest również dwuramienna kierownica z czujnikiem pojemnościowym, który wykrywa czy kierowca trzyma ręce na kierownicy.
Nowymi rozwiązaniami, które zwiększają wygodę użytkowania samochodu na co dzień są cyfrowy kluczyk 2.0 – umożliwiający zastąpienie kluczyka telefonem i zapewniający możliwość udostępniana klucza cyfrowego rodzinie lub znajomym – oraz bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Ponadto, Kia Connect i aktualizacje Over-the-Air (OTA) umożliwiają dostęp do określonych funkcji i usług, sprawdzanie statusu blokady drzwi auta, planowanie tras i wiele więcej. Platforma funkcji dostępnych do nowego Sportage na żądanie (FOD) umożliwia kierowcom dodawanie gier zręcznościowych, dostępu do kanału YouTube oraz innych usług przesyłania strumieniowego wideo za pośrednictwem WebOS, a także wybór nowych motywów wyświetlania do systemu multimedialnego.
Luksusowo wykończone wnętrze z dwukolorową tapicerką ze skóry i zamszu
Kabina nowego Sportage zapewnia dużą ilość miejsca dla wszystkich pasażerów. Kompaktowy SUV oferuje także duży bagażnik, który można konfigurować na wiele sposobów. Jego standardowa pojemność wynosi solidne 587 litrów, a po złożeniu oparcia wzrasta do 1776 litrów.
Nowa dwuramienna kierownica może być wykończona dwukolorową skórą (w wersji GT-Line). Nowe są również kształt obudowy czołowej poduszki powietrznej dla kierowcy i otwory wentylacyjne, które składają się na elegancką, minimalistyczną w formie deskę rozdzielczą. W wersji GT-Line jest dostępne stylowe wykończenie siedzeń w kolorze beżowo-czarnym z tapicerką ze sztucznej skóry oraz zamszu.
Centralny element deski rozdzielczej stanowią dwa połączone 12,3-calowe, zakrzywione wyświetlacze wyposażone w Connected Car Navigation Cockpit (CCnC). Po raz pierwszy w modelu Sportage oferowany jest nowy 10-calowy wyświetlacz przezierny Head-Up (HUD) wyświetlający na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy parametry jazdy, ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa, informacje z systemów multimedialnych oraz nawigacji V. Nowa Kia Sportage jest wyposażona w wysokiej jakości sprzęt audio renomowanej firmy Harman Kardon z 7 głośnikami i subwooferem.
Trzy zespoły napędowe do wyboru, o mocy od 150 KM do 288 KM
Nowa Kia Sportage jest dostępna z napędem spalinowym (ICE), hybrydowym (HEV) i hybrydowym typu plug-in (PHEV). Ceny 150-konnego modelu z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI w bogato wyposażonej wersji M zaczynają się od 135 500 zł (z 6-biegową przekładnią mechaniczną i z napędem na przednie koła) i kończą na 202 200 zł za 180-konnego Sportage w wersji GT-Line z silnikiem 1.6 T-GDI, współpracującym z 7-biegową przekładnią o dwóch sprzęgłach i z napędem na cztery koła.
Nowa Kia Sportage z hybrydowym zespołem napędowym o łącznej mocy 239 KM, 6-biegową przekładnią automatyczną i z napędem na przednie koła kosztuje, w zależności od wersji, od 165 400 zł (wersja M) do 203 400 zł (wersja GT-Line). Napęd na cztery koła zwiększa cenę o 11 200 zł i jest oferowany do każdej wersji wyposażenia.
Cennik 288-konnego kompaktowego SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in, najmocniejszego Sportage w 30-letniej historii tego modelu, z 6-biegową przekładnią automatyczną i po raz pierwszy z napędem na przednie koła startuje od 192 600 zł (wersja M), a kończy się na 230 600 zł (wersja GT-Line). Napęd na cztery koła jest dostępny do wszystkich wersji wyposażenia i również podnosi cenę o 11 200 zł.
Pierwsze dostawy nowego Sportage z silnikiem benzynowym rozpoczną się już w sierpniu. Sportage z hybrydowym zespołem napędowym pojawi się w salonach miesiąc później, a z hybrydowym typu plug-in – w grudniu.