Kia Sportage po modernizacji – sprawdzamy, jak jeździ koreański przebój w nowej odsłonie

3 godzin temu

Do salonów wjeżdża odświeżona Kia Sportage – z nową twarzą, zmodernizowanym wnętrzem i odnowioną gamą napędów. A my przedstawiamy wrażenia z pierwszych jazd wersją z pełną hybrydą, teraz o mocy 239 KM. Czy hit Kii przez cały czas najlepiej czuje się w roli wszechstronnego auta dla rodziny czy wraz z zastrzykiem mocy przybyło mu sportowego charakteru?

  • Najpopularniejszy w Polsce i Europie model Kii po zmianach
  • W gamie jednostki benzynowe, hybrydy i odmiany PHEV, także z napędem na obie osie
  • Ceny od 135 500 zł

EV6, EV9, EV3, a niedługo także EV4 – Kia wyraźnie stawia na prąd. Ale choć koreański producent przechodzi transformację, jego obecne bestsellery (jeszcze) nie odchodzą w zapomnienie. Wręcz przeciwnie: zamiast powoli wycofywać samochody takie jak Sportage, Kia inwestuje w ich rozwój.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-kia-ev4-naped-baterie-wersje-wyposazenie-ceny,aid,5446

Ten najważniejszy model w europejskim portfolio marki doczekał się właśnie kolejnej aktualizacji, która przy bliższym spojrzeniu okazuje się dużym krokiem naprzód.

Sportage mierzy 454 cm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 268 cm. W gamie 9 kolorów nadwozia. fot. Kia

Od 135 500 zł

Konkurent m.in. Toyoty RAV4 czy VW Tiguana już tego lata rozpocznie drugą połowę swojego życia, odświeżona odsłona będzie dostępna w cenie od 135 500 zł.

Najwięcej zmian widać w kokpicie: przyjemne w dotyku materiały, dwuramienna kierownica, nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego i długo oczekiwany wyświetlacz head-up, który pozwoli skupić wzrok na drodze.

https://magazynauto.pl/testy/kia-ev3-81-4-kwh-gt-line-2025-test-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-bagaznik-zasieg-cena,aid,4969

Choć lekko zakrzywiony ekran wygląda tak samo jak wcześniej, to działa na zupełnie nowym oprogramowaniu z asystentem AI i wieloma aplikacjami, od streamingu wideo po funkcję... karaoke. Opcjonalnie telefon może pełnić funkcję kluczyka, a płatności, takie jak np. opłaty parkingowe, w przyszłości będzie można realizować online dzięki ekranu dotykowego.

Na żywo z zewnątrz uwagę przykuwają odnowiony wygląd reflektorów oraz odświeżony grill, w środku – wyświetlacz przezierny, nowy system informacyjno-rozrywkowy i oczywiście wspomniana kierownica.

2097

Zmodernizowana – także pod maską

Kia dokonała jednak postępu także w klasycznych dziedzinach i dopracowała silniki spalinowe. Są one teraz cichsze i oszczędniejsze, a niektóre wersje – też mocniejsze i żwawsze, dzięki czemu Sportage nieco bardziej zasługuje na swoją nazwę i po raz pierwszy – w wariancie 1.6 T-GDI AWD – osiąga prędkość 200 km/h.

To przede wszystkim zasługa 1,6-litrowej turbodoładowanej jednostki benzynowej dostępnej w wariantach o mocy 150 i 180 KM, a w wersjach hybrydowych współpracującej z silnikiem elektrycznym o mocy 65 KM. Podczas gdy inni producenci coraz bardziej ograniczają wybór, Kia wciąż stawia na różnorodność pod maską.

Nowa Kia Sportage: wersje, dane techniczne, ceny Dane techniczne 1.6 T-GDI 150 FWD 1.6 T-GDI 180 AWD 1.6T-GDI HEV FWD 1.6 T-GDI HEV AWD 1.6 T-GDI PHEV FWD 1.6 T-GDI PHEV AWD Silnik Maksymalna moc Maksymalny moment obrotowy Napęd; skrzynia biegów Pojemność akumulatora Osiągi Prędkość maksymalna Przyspieszenie 0-100 km/h Średnie zużycie paliwa Cena
benzynowy, turbo benzynowy, turbo benzynowy, turbo + el. benzynowy, turbo + el. benzynowy, turbo + el. benzynowy, turbo + el.
150 KM 180 KM 239 KM 239 KM 288 KM 288 KM
250 Nm 250 Nm 280 Nm 280 Nm 334 Nm 334 Nm
przedni; man./6-bieg. 4x4; aut./7-bieg. przedni; aut./6-bieg. 4x4; aut./6-bieg. przedni; aut./6-bieg. 4x4; aut./6-bieg.
1,49 kWh 1,49 kWh 13,8 kWh 13,8 kWh
193 km/h 203 km/h 196 km/h 196 km/h 206 km/h 206 km/h
9,7 s 9,8 s 7,9 s 8,1 s 7,5 s 7,8 s
7,1-7,5 l/100 km 7,4-7,9 l/100 km 5,5-6,0 l/100 km 6,1-6,6 l/100 km brak danych brak danych
135 500 zł 159 700 zł 165 400 zł 176 600 zł 192 600 zł 203 800 zł

Do wyboru jest napęd na przód lub wszystkie koła, manualna, dwusprzęgłowa lub hydrokinetyczna skrzynia biegów. Na wybranych rynkach (ale nie w Polsce) koreański producent przez cały czas oferuje wersję wysokoprężną z układem mild hybrid (1.6, 136 KM). U nas do wyboru są silniki benzynowe w dwóch wariantach mocy oraz pełna hybryda, a pod koniec roku w ofercie znajdzie się też hybryda typu plug-in, która najprawdopodobniej pozwoli pokonać – jak dotychczas – ok. 70 km na napędzie elektrycznym.

https://magazynauto.pl/testy/kia-sorento-1-6-t-gdi-hev-awd-prestige-line-6-os-test-dane-techniczne-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-cena,aid,5398

Przyjaciel rodziny

Tymczasem czołową pozycję w portfolio zajmuje 239-konna hybryda z napędem na wszystkie koła (od 176 600 zł), dlatego to właśnie ona – w bogatym i nadającym sportowy styl wyposażeniu GT Line (214 600 zł) – zasłużyła na pierwszą jazdę.

Ale choć przyciąga wzrok, to może budzić złudne oczekiwania. Bo mimo iż do „setki” przyspiesza o kilka dziesiątych sekundy szybciej, Sportage pozostaje samochodem rodzinnym w pełnym tego słowa znaczeniu, prowadzi się płynnie i bezproblemowo, w sposób łagodny dla żołądka. Ani zawieszenie, ani układ kierowniczy, ani też hamulce nie mają tej ostrości, która skłoniłaby ojca rodziny do pozostawienia potomstwa w domu i zrobienia małej, dodatkowej wycieczki.

Priorytetem pozostają spokojna podróż i relaksujące dotarcie do celu – nie zabawa, której można doświadczyć na drodze.

fot. Kia

Nowa Kia Sportage: naszym zdaniem

Większa moc, bogatsze wyposażenie i więcej opcji – bo to nie jest zwykła aktualizacja, ale prawdziwe unowocześnienie. To, co pozostało bez zmian, to bogactwo wersji napędowych. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Ocena 4,5/5

Sportage to wielki przebój Kii. Modernizacja przyda się w rywalizacji z coraz liczniejszą i groźniejszą konkurencją, także tą chińską.

Wojtek Jurko, „Motor”

Idź do oryginalnego materiału