Do salonów wjeżdża odświeżona Kia Sportage – z nową twarzą, zmodernizowanym wnętrzem i odnowioną gamą napędów. A my przedstawiamy wrażenia z pierwszych jazd wersją z pełną hybrydą, teraz o mocy 239 KM. Czy hit Kii przez cały czas najlepiej czuje się w roli wszechstronnego auta dla rodziny czy wraz z zastrzykiem mocy przybyło mu sportowego charakteru?
- Najpopularniejszy w Polsce i Europie model Kii po zmianach
- W gamie jednostki benzynowe, hybrydy i odmiany PHEV, także z napędem na obie osie
- Ceny od 135 500 zł
EV6, EV9, EV3, a niedługo także EV4 – Kia wyraźnie stawia na prąd. Ale choć koreański producent przechodzi transformację, jego obecne bestsellery (jeszcze) nie odchodzą w zapomnienie. Wręcz przeciwnie: zamiast powoli wycofywać samochody takie jak Sportage, Kia inwestuje w ich rozwój.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowa-kia-ev4-naped-baterie-wersje-wyposazenie-ceny,aid,5446Ten najważniejszy model w europejskim portfolio marki doczekał się właśnie kolejnej aktualizacji, która przy bliższym spojrzeniu okazuje się dużym krokiem naprzód.
Sportage mierzy 454 cm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 268 cm. W gamie 9 kolorów nadwozia.
fot. Kia
Od 135 500 zł
Konkurent m.in. Toyoty RAV4 czy VW Tiguana już tego lata rozpocznie drugą połowę swojego życia, odświeżona odsłona będzie dostępna w cenie od 135 500 zł.
Najwięcej zmian widać w kokpicie: przyjemne w dotyku materiały, dwuramienna kierownica, nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego i długo oczekiwany wyświetlacz head-up, który pozwoli skupić wzrok na drodze.
https://magazynauto.pl/testy/kia-ev3-81-4-kwh-gt-line-2025-test-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-bagaznik-zasieg-cena,aid,4969Choć lekko zakrzywiony ekran wygląda tak samo jak wcześniej, to działa na zupełnie nowym oprogramowaniu z asystentem AI i wieloma aplikacjami, od streamingu wideo po funkcję... karaoke. Opcjonalnie telefon może pełnić funkcję kluczyka, a płatności, takie jak np. opłaty parkingowe, w przyszłości będzie można realizować online dzięki ekranu dotykowego.
Na żywo z zewnątrz uwagę przykuwają odnowiony wygląd reflektorów oraz odświeżony grill, w środku – wyświetlacz przezierny, nowy system informacyjno-rozrywkowy i oczywiście wspomniana kierownica.
2097
Zmodernizowana – także pod maską
Kia dokonała jednak postępu także w klasycznych dziedzinach i dopracowała silniki spalinowe. Są one teraz cichsze i oszczędniejsze, a niektóre wersje – też mocniejsze i żwawsze, dzięki czemu Sportage nieco bardziej zasługuje na swoją nazwę i po raz pierwszy – w wariancie 1.6 T-GDI AWD – osiąga prędkość 200 km/h.
To przede wszystkim zasługa 1,6-litrowej turbodoładowanej jednostki benzynowej dostępnej w wariantach o mocy 150 i 180 KM, a w wersjach hybrydowych współpracującej z silnikiem elektrycznym o mocy 65 KM. Podczas gdy inni producenci coraz bardziej ograniczają wybór, Kia wciąż stawia na różnorodność pod maską.
| benzynowy, turbo | benzynowy, turbo | benzynowy, turbo + el. | benzynowy, turbo + el. | benzynowy, turbo + el. | benzynowy, turbo + el. |
| 150 KM | 180 KM | 239 KM | 239 KM | 288 KM | 288 KM |
| 250 Nm | 250 Nm | 280 Nm | 280 Nm | 334 Nm | 334 Nm |
| przedni; man./6-bieg. | 4x4; aut./7-bieg. | przedni; aut./6-bieg. | 4x4; aut./6-bieg. | przedni; aut./6-bieg. | 4x4; aut./6-bieg. |
| – | – | 1,49 kWh | 1,49 kWh | 13,8 kWh | 13,8 kWh |
| 193 km/h | 203 km/h | 196 km/h | 196 km/h | 206 km/h | 206 km/h |
| 9,7 s | 9,8 s | 7,9 s | 8,1 s | 7,5 s | 7,8 s |
| 7,1-7,5 l/100 km | 7,4-7,9 l/100 km | 5,5-6,0 l/100 km | 6,1-6,6 l/100 km | brak danych | brak danych |
| 135 500 zł | 159 700 zł | 165 400 zł | 176 600 zł | 192 600 zł | 203 800 zł |
Do wyboru jest napęd na przód lub wszystkie koła, manualna, dwusprzęgłowa lub hydrokinetyczna skrzynia biegów. Na wybranych rynkach (ale nie w Polsce) koreański producent przez cały czas oferuje wersję wysokoprężną z układem mild hybrid (1.6, 136 KM). U nas do wyboru są silniki benzynowe w dwóch wariantach mocy oraz pełna hybryda, a pod koniec roku w ofercie znajdzie się też hybryda typu plug-in, która najprawdopodobniej pozwoli pokonać – jak dotychczas – ok. 70 km na napędzie elektrycznym.
https://magazynauto.pl/testy/kia-sorento-1-6-t-gdi-hev-awd-prestige-line-6-os-test-dane-techniczne-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-cena,aid,5398Przyjaciel rodziny
Tymczasem czołową pozycję w portfolio zajmuje 239-konna hybryda z napędem na wszystkie koła (od 176 600 zł), dlatego to właśnie ona – w bogatym i nadającym sportowy styl wyposażeniu GT Line (214 600 zł) – zasłużyła na pierwszą jazdę.
Ale choć przyciąga wzrok, to może budzić złudne oczekiwania. Bo mimo iż do „setki” przyspiesza o kilka dziesiątych sekundy szybciej, Sportage pozostaje samochodem rodzinnym w pełnym tego słowa znaczeniu, prowadzi się płynnie i bezproblemowo, w sposób łagodny dla żołądka. Ani zawieszenie, ani układ kierowniczy, ani też hamulce nie mają tej ostrości, która skłoniłaby ojca rodziny do pozostawienia potomstwa w domu i zrobienia małej, dodatkowej wycieczki.
Priorytetem pozostają spokojna podróż i relaksujące dotarcie do celu – nie zabawa, której można doświadczyć na drodze.
fot. Kia
Nowa Kia Sportage: naszym zdaniem
Większa moc, bogatsze wyposażenie i więcej opcji – bo to nie jest zwykła aktualizacja, ale prawdziwe unowocześnienie. To, co pozostało bez zmian, to bogactwo wersji napędowych. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Ocena 4,5/5
Sportage to wielki przebój Kii. Modernizacja przyda się w rywalizacji z coraz liczniejszą i groźniejszą konkurencją, także tą chińską.
Wojtek Jurko, „Motor”

3 miesięcy temu



![[Wideo] Mercedes-Benz eVito od BMG Goworowski „na służbie” u hodowcy pstrąga](https://www.moto3m.pl/wp-content/uploads/2025/12/Mercedes-eVito-scaled.jpg)










