Kia Sportage 5. generacji – tak prezentuje się na zdjęciach

profiauto.pl 3 lat temu

Kia Sportage 5. generacji trafiła już do salonów w Korei Południowej. Z tej okazji Kia opublikowała kilka zdjęć nowego SUV-a w całej okazałości. Ciekawostką jest mały monochromatyczny wyświetlacz w bazowym wariancie.

Kia Sportage miała swoją wirtualną premierę kilka tygodni temu

Siostrzany model Hyundaia Tucsona wzbudził niemałe kontrowersje swoim designem. To odważnie wystylizowany Kia SUV, stworzony według filozofii „Opposites United”, co można przetłumaczyć jako „przeciwieństwa, które się uzupełniają”.

Jakkolwiek to rozumieć, na renderach mogliśmy zobaczyć dynamicznie wyglądające auto z gładką linią nadwozia i wpadającym w oko przodem ze światłami w kształcie bumerangu. Teraz Kia pokazała prawdziwe zdjęcia Sportage’a oraz ujawniła kilka detali z jego wnętrza.

Kia Sportage w kolorze oliwkowozielonym i na kołach z 19-calowymi felgami wygląda nieźle

Jej długość wynosi 4660 mm, szerokość to 1865 mm, a rozstaw osi sięga 2755 mm. To jednak wymiary wersji wydłużonej, niedostępnej w Europie. Na Starym Kontynencie Kia Sportage będzie nieco krótszy, ale stylistycznie nie powinien się znacznie różnić.

Wnętrze nowej Kii SUV to wehikuł czasu

Ale tylko w przypadku bazowej wersji wyposażenia – monochromatyczny wyświetlacz i manualna klimatyzacja przeniesie nas w lata 90. XX wieku.

Mało prawdopodobne, by taki golas trafił na europejski rynek. Trudno sobie też wyobrazić tak spartańsko wyposażoną Kię sprzedawaną w USA. Niemniej jednak pewnie i na taki wariant znalazłoby się sporo chętnych, jeżeli cena auta byłaby korzystna.

W bogatszych wersjach Kia Sportage otrzyma konfigurację z dwoma 12,3-calowymi ekranami w zakrzywionym szklanym panelu. W wersji pośredniej można liczyć na multimedia z 8-calowym ekranem.

Kia Sportage – silniki

Bazową jednostką będzie 1.6 T-GDI o mocy 150 i 180 KM, którą połączono z dwusprzegłowym 7-stopniowym automatem lub 6-biegową skrzynią manualną. Wariant 180-konny będzie także dostępny w wersji hybrydowej (230 KM) oraz jako hybryda plug-in (265 KM). Nie zabraknie też diesla – 2-litrowa jednostka o mocy 190 KM będzie współpracowała z 8-stopniową przekładnią automatyczną.

Kompletną gamę silnikową na rynek europejski powinniśmy poznać w najbliższych tygodniach.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału