
Sorento to flagowy spalinowy SUV Kii i zarazem udana kombinacja licznych zalet: komfortu, funkcjonalności i przemyślanych rozwiązań. W testowanej wersji HEV – połączonych z rodzajem napędu, który ostatnio mocno zyskuje na popularności. Ale Sorento ma jeszcze jeden atut – to także idealna propozycja dla tych, którzy tęsknią za minivanami.
Ewolucja rynku motoryzacyjnego ma różne oblicza i skutki. Jednym z nich jest wyginięcie gatunku minivanów, a wszystko za sprawą SUV-ów. Owszem, w większości przypadków ze szkodą dla przestronności, funkcjonalności czy pojemności bagażnika. Na szczęście są wyjątki, a jednym z nich jest Kia Sorento, o której śmiało można powiedzieć, iż jest minivanem wśród SUV-ów.
Czwarta generacja tego modelu klasy średniej jest obecna na rynku od 2020 r., a w ubiegłym roku przeszła lifting.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/kia-sportage-po-face-liftingu-przebojowy-kompaktowy-suv-kii-poddany-modernizacji,aid,5270Suma licznych zalet
Mimo iż Sorento nie jest już nowością, to pozostaje jedną z ciekawszych propozycji w swojej klasie. A to wszystko za sprawą udanego połączenia wielu istotnych dla klientów cech.
W przeciwieństwie do wielu rywali Sorento ma autentyczny rodzinny charakter. Szkoda tylko, iż wariant 6-osobowy, z dwoma kapitańskimi fotelami, dostępny jest tylko w najdroższej odmianie. To właśnie rozwiązanie idealne, jeżeli najczęściej podróżuje się we czwórkę.

Miejsca mamy tu aż nadto, regulacja foteli (podgrzewanych) jest doskonała i sprzyja relaksowi w czasie jazdy. Do tego płaska podłoga, wejścia USB w oparciach foteli, regulowane podłokietniki, nawiewy, rolety przeciwsłoneczne – można się tu choćby doszukać podobieństw do luksusowych limuzyn.
Za fotelami 2. rzędu do dyspozycji jest ogromny bagażnik z paską podłogą. W razie konieczności dostępne są dwa dodatkowe miejsca. Tu już nie jest tak różowo – wsiadanie wymaga gibkości, siedziska umieszczono nisko, więc można zapomnieć o wygodzie w dłuższej trasie. Pod tym względem minivany oferowały dużo więcej.
2060
Siła spokoju
Ten model docenią kierowcy stawiający na spokojną i bezpieczną jazdę, stroniący od dynamicznego stylu prowadzenia. Nie chodzi tu choćby o osiągi, bo Sorento rusza z miejsca bardzo sprawnie i ma dużo energii przy rozpędzaniu, co jest zasługą silnika elektrycznego (potwierdzają to nasze pomiary przyspieszenia 0-100 km/h, podczas których uzyskiwaliśmy rezultaty na poziomie 8,4 s, czyli dużo lepsze od fabrycznych 9,7 s), ale układ kierowniczy, zawieszenie czy skrzynia biegów nie zachęcają do ofensywnej jazdy.
https://magazynauto.pl/testy/kia-ev3-81-4-kwh-gt-line-2025-test-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-bagaznik-zasieg-cena,aid,4969Hybrydowe Sorento stawia na płynność i gładką pracę, co jest zupełnie naturalne dla rodzinnego SUV-a. Hybrydowy SUV Kii nie jest może mistrzem oszczędnego obchodzenia się z paliwem, ale biorąc pod uwagę masę własną blisko 1,9 t i napęd na obie osie, średnie spalanie na poziomie poniżej 8 l/100 km pozostało do zaakceptowania.
benz., turbo + el. |
R4/16; 1598 cm3 |
160 KM/5500 |
65/215 KM |
265 Nm/1500 |
264/367 Nm |
4x4; aut./6-bieg. |
482/190/170/282 cm |
11,6 m/17,4 cm |
1875/705/1110 kg |
179/813/b.d. l |
67 l (Pb 95) |
235/55 R19 |
183 km/h |
9,7 s |
6,6-7,2 l/100 km |
1010 km |
223 400 zł |
279 900 zł |

3,1 s |
8,4 s |
15,7 s |
34,4 m |
36,3 m |
52,7 dB |
60,6 dB |
98 km/h |
2,6 |
7,5/8,0/7,8 l/100 km |
850 km |
Wyposażenie: więcej, niż potrzeba
Kia Sorento w hybrydowej, podstawowej wersji wyposażenia L z napędem AWD kosztuje sensowne 232 tys. zł, a topowa 6-osobowa odmiana Prestige Line wymaga już wydania 280 tys. zł. Dużo (choć przez cały czas mniej niż za bliźniaczego Hyundaia Santa Fe), jednak lista wyposażenia standardowego w tym przypadku jest tak długa, iż uzasadnia ten wydatek.
Kia Sorento 1.6 T-GDI HEV AWD Prestige Line 6-os. – test: podsumowanie

- Przestronność, funkcjonalność, praca napędu i skrzyni, skuteczne hamulce i wyciszenie, niezłe osiągi
- Zużycie paliwa mogłoby być niższe
Kia Sorento to jeden z ciekawszych modeli w swojej klasie, zwłaszcza w wersji 6-osobowej. Dobry do miasta i w trasę.