Kia EV5 to innowacyjny, elektryczny samochód klasy C-SUV, największego i najszybciej rozwijającego się segmentu aut w Europie. Skonstruowane na platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) z technologią 400 V, EV5 łączy odważny styl SUV-a, codzienną funkcjonalność i najnowocześniejszą technologię. Dzięki wytrzymałej, wyrafinowanej konstrukcji, przestronnej kabinie oraz zaawansowanym funkcjom, EV5 zostało zaprojektowane tak, aby sprostać oczekiwaniom europejskich klientów.
Strategiczny model w gamie elektrycznych modeli marki Kii
Zgodnie z globalną strategią elektryfikacji „Plan S” marki Kia, EV5 odgrywa istotną rolę we wzmocnieniu pozycji lidera marki w zakresie rozwoju zrównoważonej mobilności w Europie.
„EV5 jest kluczowym modelem w europejskiej strategii rozwoju marki Kia” – mówi Sjoerd Knipping, Dyrektor Operacyjny Kia Europe. „Wkraczamy do najbardziej konkurencyjnego segmentu samochodów elektrycznych w Europie z modelem, który łączy nasz kultowy design oparty na filozofii projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, codzienną funkcjonalność i innowacje, które oferuje elektryczna mobilność. To potwierdza nasze zaangażowanie w zrównoważoną mobilność, dostosowaną do sposobu życia, wykonywanej pracy i stylu jazdy Europejczyków”.
Zaprojektowane z myślą o Europie
Zgodnie z filozofią projektowania marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, EV5 ma wyrafinowany design, który uwzględnia gusta Europejczyków. EV5 charakteryzuje się pudełkowatą sylwetką, wyraźnie zaznaczonym słupkiem D i oświetleniem typu „Star Map” z przodu i z tyłu. Trzy wielkości kół – 18 lub 19-calowe w wersji podstawowej, 19-calowe w EV5 w wersji GT-Line oraz 20-calowe dla usportowionego EV5 GT, które pojawi się później – oferują jednocześnie korzyści wizualne, jak i funkcjonalne.
Kabina EV5 jest bardzo funkcjonalna. Tylne siedzenia składają się na płasko, co pozwala gwałtownie powiększyć przedział bagażowy, którego podłoga ma długość około dwóch metrów. Dodatkowym atutem jest schowek w konsoli środkowej w stylu szuflady, która ułatwia utrzymanie porządku w kabinie.
Wnętrze EV5 przypomina domowy salon. Komfortowe fotele są wyposażone w funkcję masażu dla kierowcy i czterokierunkowe podparcie lędźwiowe oraz są podgrzewane i wentylowane. Materiały wykorzystane do wykończenia wnętrza zawierają przetworzone tworzywo PET w siedzeniach i w dywanikach, biopiankę w siedzeniach, konsoli środkowej i zagłówkach oraz farbę bez BTX na drzwiach i desce rozdzielczej oraz na konsoli środkowej.
Samochód zaprojektowany na europejskie drogi i dostosowany do klimatu w Europie
Europejscy kierowcy potrzebują wydajnego auta, które dostosowuje się do zmiennych warunków drogowych. Dzięki akumulatorowi, który może zmagazynować 81,4 kWh energii elektrycznej, EV5 zapewnia zasięg do 530 kilometrów (szacowany, w cyklu mieszanym WLTP). Zarówno samochód w wersji podstawowej, jak i model GT-Line obsługują szybkie ładowanie, od 10 do 80 procent stanu naładowania akumulatora, w zaledwie 30 minut.
EV5 oferuje system i-Pedal już trzeciej generacji, za pomocą którego samochód można wygodnie prowadzić przy użyciu tylko pedału przyspieszenia. System odzysku energii – Smart Regeneration Plus –zwiększa nie tylko wydajność, ale również komfort jazdy, wykorzystując dane z nawigacji do automatycznego dostosowania hamowania i prędkości jazdy do ograniczeń prędkości, profilu zakrętów, skrzyżowań i nie tylko. Funkcja ogrzewania i chłodzenia akumulatora zwiększa wydajność ogrzewania kabiny, gwarantując jego wysoką wydajność w różnych strefach klimatycznych – od skandynawskiej zimy po śródziemnomorskie lato.
Dzięki dwukierunkowemu ładowaniu – w tym funkcji V2L (Vehicle-to-Load), która zapewnia moc do 3,6 kW – Kia EV5 umożliwia zasilanie i ładowanie urządzeń zewnętrznych dzięki wewnętrznego gniazda 230 V lub zewnętrznego adaptera. Ponadto, EV5 jest wyposażone w moduł do obsługi funkcji V2G (Vehicle-to-Grid), gotowy do działania, gdy tylko infrastruktura lub krajowe przepisy na to pozwolą.
„Zaprojektowaliśmy EV5 z myślą o europejskich klientach” – mówi Pablo Martínez Masip, Wiceprezes ds. produktów i marketingu. „Od funkcjonalnego układu siedzeń i wysokiej wydajności akumulatora w każdych warunkach po solidny styl SUV-a i zaawansowany system ccNC – każdy szczegół odzwierciedla wyjątkowe oczekiwania europejskich kierowców, którzy cenią nie tylko praktyczne rozwiązania, ale także wygląd”.
Zaawansowana technologia, która zapewnia doskonałą łączność
EV5 jest wyposażone w najnowszy system ccNC (connected car Navigation Cockpit), w tym w Panoramic Wide Display, który łączy 12,3-calowy zestaw cyfrowych wskaźników, 12,3-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego i 5,3-calowy panel do obsługi klimatyzacji. Bezprzewodowe aktualizacje OTA (over-the-air) i platforma Kia Upgrades sprawiają, iż dzięki nowym funkcjom i usługom model ten już teraz jest gotowy na przyszłość i na obsługę funkcji, które zostaną udostępnione w przyszłości.
Łączność, zwłaszcza planowanie tras, została ulepszona. EV5 jest wyposażone w Online Navigation, czyli w funkcję, która na żywo dostarcza do samochodu informacje o mapach i pobiera dane z serwera, które są aktualizowane co cztery tygodnie.
Klimatyzacja obsługuje trzy strefy, aby zapewnić komfort wszystkim osobom na pokładzie. Uproszczona obsługa sprowadza się do panelu z zaledwie kilkoma przyciskami.
O komfort na pokładzie dbają takie funkcje, jak cyfrowy klucz Digital Key 2.0, rozpoznawanie odcisków palców i sprzęt audio klasy premium renomowanej marki Harman Kardon.
Bezpieczeństwo, które spełnia wysokie oczekiwania
EV5 jest wyposażone w siedem poduszek powietrznych, solidną konstrukcję i pakiet najnowszych, zaawansowanych systemów asystujących (ADAS) firmy Kia. EV5 będzie jednym z pierwszych modeli marki Kia, który zaoferuje najnowszą wersją zaawansowanego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA). Na podstawie opinii klientów i dla większej wygody kierowcy ulepszono powiadomienia dźwiękowe.
Oprócz dostosowania prędkości jazdy, aktywny tempomat (SCC2) może w nagłych wypadkach zatrzymać samochód, jeżeli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.
Ponadto, asystent unikania kolizji podczas parkowaniu z tyłu rozszerzono o czujniki z przodu i z boku (PCA-F/S/R). System wykorzystuje czujniki i kamery, aby podczas parkowania pomóc zapobiegać kolizjom z przodu, z boku i z tyłu.
Ponadto, system asystujący podczas jazdy drogami szybkiego ruchu (Highway Driving Assist 2 – HDA2) z czujnikami położenia rąk na kierownicy (Hands-On Detection – HOD) pomaga zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, utrzymać auto na środku pasa ruchu oraz zmienić pas i monitorować martwe pole widzenia w lusterkach.
Dla jeszcze większej wygody, choćby spoza samochodu, kierowcy mogą korzystać z systemu zdalnego parkowania (Remote Smart Parking Assist 2.0 – RSPA 2.0), aby wjechać na miejsce parkingowe lub z niego wyjechać.
Zdecydowany krok w kierunku elektrycznej mobilności
Kia stworzyła EV5 z myślą o kolejnej erze elektrycznej mobilności w Europie. Dzięki atrakcyjnej stylistyce SUV-a, funkcjom zapewniającym komfort i wysokiej wydajności, których oczekują europejscy kierowcy, model ten ma dużą szansę stać się ich idealnym towarzyszem. EV5 to zdecydowany krok naprzód zarówno dla marki Kia, jak i dla gwałtownie rosnącej społeczności użytkowników samochodów elektrycznych w Europie.