Rewolucja elektryczna w salonach Kia trwa. Kia Polska ogłosiła nowy promocyjny cennik swojego największego elektrycznego SUV-a. Dzięki wprowadzeniu nowego cennika osoby zainteresowane zakupem EV9 z roku produkcji 2023 będą miały możliwość skorzystania z ogłoszonego na początku lutego rządowego programu dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych w Polsce.
W ofercie wyprzedażowej, po uwzględnieniu rządowej dopłaty 30 000 zł dla jednoosobowych działalności gospodarczych i osób fizycznych z kartą dużej rodziny, bardzo bogato wyposażona Kia EV9 w wersji GT-Line z panoramicznym dachem, lakierem metalizowanym i z akumulatorem o pojemności 99,8 kWh kosztuje teraz jedyne 245 065 zł. Osoby fizyczne, które skorzystają w ramach programu „NaszEauto” z dopłaty w wysokości 18 750 zł mogą zostać właścicielami EV9 już za 256 315 zł. To naprawdę rewelacyjna wręcz cena za nowoczesnego, dużego rodzinnego elektrycznego SUV-a, który łączy w sobie komfort, bezpieczeństwo oraz nowoczesne technologie. Po wprowadzeniu przez Kia Polska specjalnej oferty wyprzedażowej korzyść dla klienta wynieść może choćby ponad 115 000 zł. Oprócz rabatu w wysokości do 29% korzyść dla klientów obejmuje ładowarkę Green Cell Habu SE 11kW o wartości 2 499 zł, którą każdy z nabywców EV9 otrzyma gratis wraz z autem. Dzięki takiej ładowarce właściciele samochodów elektrycznych marki Kia nie muszą inwestować w montaż wallboxa. Ładowarka Habu SE zajmuje bardzo mało miejsca i można z niej korzystać zarówno w domu, jak i podczas podróży. Wystarczy dostęp do gniazdka siłowego.
Kia EV9 pod wieloma względami wyprzedza konkurencję w najpopularniejszym segmencie samochodów w Europie. Flagowy SUV marki Kia wyróżnia się nie tylko ultraszybkim ładowaniem , ale również doskonałymi osiągami i napędem na cztery koła. Imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h, wynoszące jedynie 5,3 s, zapewnia generowany przez dwa silniki elektryczne gigantyczny maksymalny moment obrotowy o łącznej wartości 700 Nm. Prędkość maksymalna 200 km/h to z kolei zasługa maksymalnej mocy wynoszącej w sumie 384 KM.
EV9 seryjnie jest wyposażone w innowacyjne ładowanie dwukierunkowe. Jego akumulator, który może zmagazynować aż 99,8 kWh energii elektrycznej, przystosowano do korzystania z zaawansowanych technologii, takich jak Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Building/ Vehicle-to-Home (V2B/V2H) oraz Vehicle-to-Grid (V2G). Funkcja V2L umożliwia zasilanie nie tylko urządzeń zewnętrznych 220 V poprzez podłączenie kabla do portu ładowania EV za pośrednictwem adaptera, ale również innego samochodu elektrycznego. Funkcje V2B i V2H oznaczają możliwość zasilania budynku lub domu. Funkcja V2G umożliwia przesyłanie energii z akumulatora EV9 do sieci, np. wówczas, gdy w akumulatorze jest przechowywana energia elektryczna pochodząca z ładowania poza godzinami szczytu, którą przesyła się do sieci w czasie szczytowego zapotrzebowania. Kia EV9 może więc stać się mobilnym bankiem energii i wyprzedza lokalne przepisy prawne, czekając na umożliwienie wykorzystania tej funkcjonalności.
Duży rozstaw osi EV9 i płaska podłoga zapewniają ogromną przestrzeń w kabinie dla pasażerów wszystkich trzech rzędów foteli. Ponadto, flagowy SUV marki Kia wyróżnia się wysoką jakością wykonania i bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Obejmuje ono, między innymi:
- inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe LED,
- trójstrefową automatyczną klimatyzację z nawiewami dla drugiego i trzeciego rzędu siedzeń,
- elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z również elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa,
- elektrycznie regulowane boczki oparcia oraz funkcję masażu w fotelu kierowcy
- elektronicznie regulowaną kolumnę kierownicy
- Funkcja pamięci ustawień fotela kierowcy połączona z pamięcią ustawień lusterek zewnętrznych oraz kierownicy
- podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz skrajne siedzenia drugiego rzędu z 3-stopniową regulacją,
- wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji, które oddziela 5,3-calowy dotykowy ekran do sterowania klimatyzacją,
- elektrochromatyczne lusterko wsteczne z podglądem z dodatkowej kamery z tyłu, tylnej,
- czytnik linii papilarnych do rozpoznawania kierowcy w celu ustawienia profilu kierowcy,
- indukcyjną ładowarkę do telefonu z funkcją chłodzenia,
- zestaw audio firmy Meridian z 14 głośnikami, technologią dźwięku przestrzennego oraz optymalizacją dźwięku,
- fotele kierowcy i pasażera z funkcją relaksu, wyposażone w elektrycznie wysuwany podnóżek,
- system kamer monitorujących otoczenie wokół pojazdu,
- kolorowy 12-calowy wyświetlacz przezierny Head-up display, który wyświetla na przedniej szybie parametry jazdy, ostrzeżenia systemów bezpieczeństwa, informacje z systemów multimedialnych oraz nawigacji,
- system zdalnego parkowania prostopadłego, równoległego i skośnego przy użyciu pilota,
- komplet systemów wspomagania kierowcy z monitorowaniem martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy czy możliwością automatycznej zmiany pasa ruchu na autostradzie,
- zamszowe osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i oświetleniem LED,
- zamszowe wykończenie podsufitki i wewnętrznych słupków A, B i C,
- 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
- pompę ciepła.
Program „NaszEauto” został uruchomiony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych kategorii M1 przeznaczono 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Polski (KPO). Maksymalna wysokość dopłaty do samochodu elektrycznego wynosi 40 tys. zł. Nabór wniosków w programie „NaszEauto” rozpoczął się 3 lutego 2025 roku.
O dotacje do zakupu, leasingu, wynajmu długoterminowego mogą starać się osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Do wsparcia kwalifikują się wyłącznie nowe samochody elektryczne kategorii M1, wcześniej niezarejestrowane, których cena nie przekracza 225 tys. zł netto. Program „NaszEauto” promuje zakup samochodów elektrycznych przez duże rodziny i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, którzy stanowią 85 proc. przedsiębiorców w Polsce.
Dla osób fizycznych najniższa wysokość wsparcia przy zakupie auta elektrycznego wynosi 18 750 zł. Dotacja wzrośnie o 10 tys. zł w przypadku zezłomowania samochodu spalinowego kategorii M1, którego ostateczny odbiorca wsparcia był właścicielem lub współwłaścicielem przez co najmniej 3 lata, a zezłomowanie samochodu nastąpiło nie wcześniej niż 01.02.2020 r. Osoby fizyczne z dochodem nie przekraczającym 135 tys. zł otrzymają dodatkowe dofinansowanie w wysokości 11 250 zł.
Osoby fizyczne z Kartą Dużej Rodziny mogą liczyć na dofinansowanie w wysokości 30 tys. zł. Dotacja wzrośnie o 5 tys. zł w przypadku zezłomowania samochodu spalinowego kategorii M1 oraz 5 tys. zł przy niskim dochodzie.
W przypadku leasingu aut elektrycznych podstawowa kwota wsparcia dla osób fizycznych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą wynosi 30 tys. zł. W przypadku zezłomowania samochodu spalinowego kategorii M1 dotacja dla osób fizycznych wzrośnie o 5 tys. zł, a dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą o 10 tys. zł. Osoby fizyczne z dochodem nie przekraczającym 135 tys. zł otrzymają dodatkowe dofinansowanie 5 tys. zł.