Kia EV6 szybsza od Porsche Taycan 4S

profiauto.pl 3 lat temu

Kia EV6 zadebiutowała oficjalnie. O ile jej wygląd nie jest tajemnicą od dwóch tygodni, o tyle szczegółowa specyfikacja nie była ujawniona. Wszystko jest już jednak jasne, jak dwa razy dwa.

Kia EV6 jest praktycznym crossoverem, na co wskazują jego wymiary

Mierzy dokładnie 4680 mm długości i 1880 mm szerokości. Jej wysokość to 1550 mm, a rozstaw osi – 2900 mm. Nowa platforma E-GMP sprawia, iż nabywcy elektryka na pewno nie będą narzekali na brak miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń.

Całkiem pojemny jest bagażnik

Pomieści 520 l. Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1300 l. Można również skorzystać z przedniego bagażnika, który oferuje dodatkowe 52 l.

Kia EV6 – napęd

Crossover będzie oferowany w wielu konfiguracjach i z akumulatorami o różnej pojemności. Bazowa wersja ma baterię o pojemności 58 kWh i silnik z tyłu o mocy 170 KM (350 Nm).

Wariant z napędem na wszystkie koła posiada dodatkowy silnik, a łączna moc układu wynosi 235 KM (605 Nm). W tej odmianie Kia EV6 przyspiesza do setki w 6,2 s i pokona maksymalnie 400 kilometrów.

Wybór akumulatora o pojemności 77,4 kWh oznacza napęd na tył i silnik o mocy 228 KM (350 Nm). Wiąże się również z największym zasięgiem – choćby 510 kilometrów na jednym ładowaniu.

Emocje ma zapewniać topowa wersja GT z elektronicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu

Dostępna wyłącznie z dwoma silnikami i napędem AWD, odznacza się mocą 585 KM (740 Nm) i przyzwoitym zasięgiem 405 kilometrów. Gwarantuje też znakomite osiągi – 3,5 s do setki i prędkość maksymalną 260 km/h. Dla porównania Porsche Taycan 4S jest wolniejsze od Kii o 0,5 s.

Ładowanie choćby w 18 minut

Tyle potrwa naładowanie baterii od 10 do 80% w wersji z 800-woltową architekturą (standardem jest 400 V). 100 kilometrów zasięgu uzyskamy po niecałych 5 minutach ładowania przy zastosowaniu ładowarki 350 kW.

Aby zmaksymalizować zasięg, Kia EV6 ma na wyposażeniu energooszczędną pompę ciepła oraz wydajny system rekuperacji. Producent obiecuje, iż choćby przy -7C bateria zapewnia 80% zasięgu.

Kia EV6 może pełnić funkcję powerbanku

W razie potrzeby dostarczy energii innemu pojazdowi elektrycznemu, zasili klimatyzator, czy 55-calowy telewizor, gdy akurat nastąpi przerwa w dostawie prądu.

Jeśli akumulator będzie naładowany w co najmniej 35%, bez problemu weźmie także na hol pojazd o masie do 1600 kilogramów lub przyczepę z niewielką łodzią.

Kierowcę wspomoże cała masa asystentów i systemów bezpieczeństwa

Wśród nich znajdziemy asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu, czy funkcję podążania pasem ruchu. Elektryczna Kia samodzielnie zaparkuje (zdalnie), wyjedzie z parkingu, a choćby przy niewielkim wsparciu kierowcy zmieni pas na autostradzie i wykona manewr wyprzedzania.

Cennik crossovera poznamy w najbliższych tygodniach. Kia EV6 trafi do polskich salonów pod koniec 2021 roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału