
Kia EV6, jedyne auto z Korei docenione tytułem Europejskiego Samochodu Roku, po face liftingu jeszcze bardziej zasługuje na wszelkie odznaczenia.
Tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2022, choć prestiżowy, niczego nie gwarantuje. Sukces rynkowy, jaki osiągnęła Kia EV6, zawdzięcza ona głównie swoim licznym atutom. To właśnie design, przestronność, nowoczesne wyposażenie, a przede wszystkim zaawansowany układ napędowy zapewniający duży zasięg i ultraszybkie ładowanie pozwoliły jej stać się jednym z najchętniej wybieranych samochodów elektrycznych zarówno w Polsce, jak i całej Europie.
Dlatego lifting, który EV6 właśnie przeszło, nie był radykalny, a raczej podkreślił zarówno jego dotychczasowe, jak i nowe atuty.
Odświeżoną Kię EV6 poznamy przede wszystkim po przeprojektowanych reflektorach, które dodatkowo w wersji GT-Line zostały połączone pasem diodowym. Ponadto odświeżono grafiki tylnych lamp oraz dodano nowe wzory felg i nowe lakiery nadwozia.

W środku pojawiły się nowe kierownice (w GT-Line trójramienna), przeprojektowano konsolę środkową i poprawiono wykończenie, ale dopracowano także to, czego nie widać. Telefony są teraz ładowane indukcyjnie z większą mocą (15 W), multimedia zostały zmodernizowane, auto można otworzyć i uruchomić telefonem oraz skonfigurować odciskiem palca, a kierownice zyskały czujniki pojemnościowe lepiej wykrywające, czy prowadzący trzyma na nich dłonie.
2074
Przede wszystkim zmodyfikowano jednak akumulatory Kii EV6. Mniejszy (zostanie wprowadzony w późniejszym czasie) zapewnia teraz 63 kWh pojemności oraz do 428 km zasięgu w cyklu mieszanym lub 644 km w cyklu miejskim. Z kolei pojemność większego wzrosła z 77,4 do 84 kWh, a zasięg w cyklu mieszanym WLTP z 484-528 aż do 522-582 km (oraz 766-751 w cyklu miejskim).
Zwiększono także (z 239 do 258 kW) maksymalną moc ładowania, więc mimo pojemniejszych baterii trwa ono tyle samo co dotychczas: 10-80% choćby w 18 minut. Tak krótkie czasy ładowania możliwe są za sprawą architektury 800 V, która jest niemalże niespotykana wśród marek popularnych.

Nowa Kia EV6 – trzy warianty wyposażenia do wyboru
Wersja AIR
Już bazowy wariant AIR bez dopłaty oferuje kompletny zestaw systemów bezpieczeństwa, aktywny tempomat, nawigację, częściowe obszycie siedzeń ekologiczną skórą, podgrzewanie kierownicy i foteli, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika, światła full LED czy felgi 19”.
Wersja EARTH
Dodatkowo m.in. detale nadwozia w czerni o wysokim połysku, adaptacyjne światła i sekwencyjne kierunkowskazy, tapicerka z wegańskiej skóry, elektrycznie sterowane fotele z funkcją relaksu (i pamięcią dla lewego), ładowarka indukcyjna, przyciemniane tylne szyby, kameralne oświetlenie i 20-calowe obręcze.
Wersja GT-LINE
Usportowione wydanie GT-LINE dodaje m.in. inaczej stylizowane zderzaki i progi, pas LED między reflektorami, siedzenia pokryte połączeniem zamszu i wegańskiej skóry, wyświetlacz head-up, audio Meridian, wentylację foteli, ogrzewanie kanapy, bardziej zaawansowane systemy wsparcia i lakier metalik.
Ultraszybkie ładowanie

Kia EV6 jako jeden z bardzo nielicznych samochodów na rynku może się pochwalić architekturą 800 V, która pozwala wyjątkowo gwałtownie ładować jej akumulator. Maksymalna moc w przypadku prądu stałego to teraz aż 258 kW, dzięki czemu naładowanie baterii od 10 do 80% może trwać zaledwie 18 minut, a w kwadrans da się zwiększyć zasięg o 343 km. Pokładowa ładowarka pozwala na uzupełnianie energii w akumulatorze prądem przemiennym z mocą do 11 kW, a funkcja V2D (Vehicle-to-Device) umożliwia ładowanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i innych pojazdów (V2V). Standardowa pompa ciepła zmniejsza zużycie energii zimą.