
Ostatnie projekty prezentowane przez południowokoreańską markę niezwykle wiernie odzwierciedlają później przedstawiane wersje produkcyjne konkretnych modeli. Istnieje duże prawdopodobieństwo, iż KIA EV2 Concept będzie tego kolejnym przykładem. Właśnie została oficjalnie ujawniona.
KIA EV2 Concept, czyli idzie nowe
Choć popyt na samochody elektryczne wciąż pozostawia bardzo wiele do życzenia (szczególnie polityków), producenci muszą rozwijać ich gamy modelowe, by dostosować się do coraz bardziej rygorystycznych, a przy tym absurdalnych norm emisji spalin. I KIA EV2 Concept jest zapowiedzią kolejnego obniżenia średniej CO2.
Podchodząc do niej zdroworozsądkowo, i tak ma znacznie więcej sensu, niż duże i ciężkie SUV-y z napędami akumulatorowymi. Wszystko za sprawą skromniejszej masy i miejskiego przeznaczenia. W takich warunkach część kierowców może docenić auta na prąd.

Niewielkie gabaryty pojazdu zostały skutecznie ukryte dzięki wysoko poprowadzonej i niemal płaskiej linii maski oraz masywnych błotników. Wydaje się, ze te elementy zostaną przejęte przez wersję produkcyjną nowego modelu.
Pas przedni wpisuje się w aktualnie stosowany nurt stylistyczny tej firmy. Przednie reflektory mają kształt pazurów i sąsiadują z mniejszymi światłami do jazdy dziennej (o zbliżonym kształcie). Nieco niżej znalazła się masywna osłona zderzaka.
Więcej kontrowersji
Profil ujawnia pudełkowatą formę, którą urozmaicono krótkimi, zaokrąglonymi przeszkleniami i lekko opadającą linią dachu. Do tego dochodzą plastikowe nakładki, które chronią dolne partie nadwozia. Podejrzewamy, iż wersja seryjna otrzyma klasyczne klamki zamiast schowanych, jak w koncepcie.
Kontrowersje dotyczące tego modelu zaczynają się i kończą z tyłu. Wszystko za sprawą bardzo nietypowo umieszczonych lamp. Zostały osadzone bardzo nisko, tuż przy błotnikach – jakby ktoś je przesunął palcami w nieodpowiednie miejsce.

Czy umieszczając je wyżej (przy krawędzi górnego przetłoczenia), auto prezentowałoby się lepiej? Niewykluczone, aczkolwiek z pewnością nie byłoby tak oryginalne i nie zwracałoby tak skutecznie uwagi. A właśnie o to chodziło projektantom.
Jesteśmy pewnie, iż spora liczba kierowców będzie mówić o tym aucie i poświęcać mu swoją uwagę. Krótko mówiąc, cel zostanie osiągnięty. To jednak jeszcze nie potwierdza, iż KIA EV2 Concept jest protoplastą auta o dużym potencjale sprzedażowym. To zweryfikują klienci.
KIA EV2 Concept – dane techniczne
Mówimy o samochodzie reprezentującym segment B, co oznacza raczej skromne rozmiary. I potwierdzają je liczby. KIA EV2 Concept wpisuje się w świat miejskich SUV-ów, ponieważ jej gabaryty odpowiadają Yarisowi Cross czy Renault Captur. Jak sama nazwa wskazuje, będzie plasować się w gamie pod modelem EV3.
Koreański model ma 4300 milimetrów długości, 1850 milimetrów szerokości oraz 1560 milimetrów wysokości. Jego rozstaw osi to dokładnie 2680 milimetrów. Wersja produkcyjna powinna oferować podobne parametry w tym zakresie.
Układy napędowe jeszcze nie doczekały się ujawnienia, ale należy spodziewać się przede wszystkim wersji FWD opartych na jednym silniku elektrycznym. Być może ta topowa otrzyma wariant z dwiema jednostkami.