Kia zaprezentowała właśnie odświeżoną wersję modelu Stonic. Koreański producent naprawdę postarał się, aby mały SUV wyglądał jak samochód elektryczny, choć nim nie jest. Kompleksowy lifting nawiązuje do najnowszych modeli marki i oferuje bardziej wyrazisty wygląd. Mimo to, pod maską SUV zachowuje silnik spalinowy w wersji czysto benzynowej oraz mild-hybrid.
Kia wprowadza ważne zmiany do modelu Stonic
Segment subkompaktowych SUV-ów to jeden z najbardziej zapełnionych wieloma modelami różnych producentów segmentów na rynku. Kia Stonic, która pojawiła się w 2017 roku, cały czas utrzymuje się jednak na bardzo wysokim poziomie. Aby utrzymać jej atrakcyjność względem nowych konkurentów, Kia wprowadza najnowszy lifting. Wraz z nim mały SUV otrzymał bardziej wyrazisty wygląd, odświeżone wnętrze i jeszcze więcej technologii.
Pierwszy lifting Stonica miał miejsce w 2020 roku, choć zmiany wtedy były niewielkie. Tym razem są one dużo bardziej zaawansowane. Kia dostosowuje SUV-a do najnowszego kierunku designu i najnowszych modeli elektrycznych.
Przód samochodu wyróżnia się bardziej smukłymi reflektorami z nowoczesnymi elementami LED i węższą osłoną chłodnicy. Zderzak jest całkowicie przeprojektowany, a w wersji GT-Line dostajemy naprawdę sportowy wygląd. Wszystko dzięki agresywnym wlotom powietrza i aluminiową osłoną podwozia. Profil samochodu nie zmienił się tak bardzo, ale nowe felgi w rozmiarach 16 i 17 cali dostały nowe wzory.
Projektanci Kii zaktualizowali też paletę kolorów, dodając dwa o nazwie Aventurous Green i Yacht Blue. Z tłu Stonic otrzymuje teraz diody LED w kształcie litery C, które rozciągają się na bardziej wyrazistą klapę bagażnika. Widzimy także przeprojektowany zderzak. Wszystko to sprawia, iż SUV jest nieco dłuższy od poprzednika. Mimo to, Kia Stonic wciąż pozostaje jednym z najbardziej kompaktowych samochodów w segmencie B-SUV.
Silnik spalinowy pod maską
Ważne zmiany zaszły także we wnętrzu. Kia otrzymała nową deskę rozdzielczą z cyfrowym kokpitem i dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami. Projektanci zrezygnowali z fizycznej klimatyzacji, którą obsługujemy dzięki ekranu. Mamy także nową kierownicę, oświetlenie ambientowe, ładowarkę bezprzewodową czy porty USB-C. Pojemność bagażnika jest taka sama i wynosi 352 litry.
Mały SUV korzysta z funkcji łączności z samochodem i bardziej rozbudowanego pakietu ADAS. Klienci mogą liczyć na inteligentny tempomat, asystenta jazdy autostradą, czy system ostrzegania o kolizjach.
Stonic kontynuuje rozwój platformy wycofanego już hatchbacka Rio. SUV będzie dostępny wyłącznie z turbodoładowanym, 3-cylindrowym silnikiem T-GDI o pojemności 1 litra. Będzie on występował zarówno w wersji standardowej, jak i mild-hybrid. Moc silnika wynosi 100 KM lub 115 KM w zależności od konfiguracji. Kia niedługo ogłosi szczegóły dostępności odświeżonego Stonica w Europie i na innych rynkach.