Kawasaki W230 – klasyk, który nie musi się spieszyć, bo i tak wszyscy się obejrzą

19 godzin temu

Są motocykle, które powstały z potrzeby szybkości. Są też takie, które powstały z potrzeby… estetyki. Z tęsknoty za czasami, gdy w motocyklach było więcej duszy niż plastiku, a zamiast trybów jazdy mieliśmy jedną, jedyną emocję: czystą radość.

W230 to właśnie taki motocykl – lekki klasyk o autentycznym rodowodzie. Bez zbędnych udziwnień, bez cyfrowej przesady. Dla tych, którzy chcą się przemieszczać nie tylko z punktu A do B, ale też w czasie – najlepiej o kilka dekad wstecz.

Rocznik 2026, dusza 1966

Zanim pojawił się Z1, zanim Sugomi weszło do słownika motocyklowej mody, Kawasaki miało w ofercie coś prostego i pięknego: W1, oparty na konstrukcji marki Meguro, przejętej przez Kawasaki w latach 60. W230 to duchowy spadkobierca tej linii.

W sezonie 2026 W230 wraca z nowym kolorem Metallic Matte Dark Green, ale z niezmienionym charakterem – spokojnym, nostalgicznym, wręcz medytacyjnym.

Prosty singiel, który potrafi uderzyć w serce

Napędzany jednocylindrowym silnikiem chłodzonym powietrzem, W230 nie goni za wynikami na hamowni. Jego silnik oferuje liniowe, płynne oddawanie mocy, z wyraźnym pulsem i niskim środkiem ciężkości. Do tego wałek wyrównoważający, który łagodzi drgania, ale nie zabija charakteru.

To sprzęt, którym nie jeździsz – tylko spacerujesz. A każdy zakręt to okazja, żeby zerknąć w lusterko i uśmiechnąć się z satysfakcją.

Geometria przyjazna wszystkim

Z masą 143 kg, niską kanapą i kompaktową ramą, W230 prowadzi się jak rower. Lekki, łatwy, przewidywalny – idealny dla początkujących, ale też dla tych, którzy nie muszą niczego udowadniać.

Smukła konstrukcja pozwala pewnie oprzeć stopy, zawieszenie nie wymaga inżynierskiego doktoratu, a prowadzenie przypomina stare CB-ki i SR-y – czyli motocyklowe comfort food.

W230 – dane techniczne (2026)

ParametrWartość
Silnik1-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Pojemność233 cmł (oficjalnie nie podano, ale wiemy swoje)
Moc / momentwystarczające, żeby cieszyć się z jazdy
Masa143 kg
Zbiornik paliwaok. 10 l (pełen bak = cały dzień jazdy)
Zawieszenie przódWidelec teleskopowy ø37 mm
Zawieszenie tyłPodwójne amortyzatory, 5-stopniowa regulacja
Hamulceklasyczne tarcze, ABS – tak, ale nienachalny
Kołaszprychowe – bo tylko takie mają sens w klasyku

Detale, które robią klimat

  • Stalowe błotniki
  • Lakierowany zbiornik z trójwymiarowym emblematem „W”
  • Wskaźniki jak z katalogu z lat 70.
  • Klasyczna kanapa z delikatnym pikowaniem
  • Wydech butelkowy – wygląda i brzmi jak trzeba

Brat z krwi – Meguro S1

W230 ma też bliźniaka: Meguro S1 – bardziej wyrafinowanego, z chromowanym bakiem, emblematem „M” i detalami inspirowanymi modelem SG 250 z lat 60. Dwa różne podejścia do klasyki, ten sam rdzeń. Do wyboru – nie do pogardzenia.

Dla kogo jest W230?

Dla tych, którzy:

  • chcą autentycznego klasyka, ale bez udręki zabytku,
  • cenią lekkość, styl i spokój zamiast hektolitrów momentu,
  • szukają motocykla do miasta, na weekend, do kawiarni i do siebie,
  • wierzą, iż mniej znaczy więcej – i mają rację.

Przekonaj się sam:
Zamów jazdę testową
Oficjalna strona W230

Idź do oryginalnego materiału