Kawasaki Versys 1000 S 2021 po 36 000 km [Motocykl Używany] – FILM, opinia właściciela, zalety, wady, awarie, serwis

1 miesiąc temu

Kawasaki Versys 1000 S uznawany jest jako jeden z najwygodniejszych motocykli turystyczno-sportowych. Ten egzemplarz ma tylko 3 lata, ale już 36 tysięcy kilometrów przebiegu. Czy okazał się niezawodny? Jaką niespodziankę wypluł na hamowni?

Zapraszamy na trzeci odcinek z serii „Motocykl Używany 2024”, w której to Wy opowiadacie o swoich motocyklach z solidnym przebiegiem – jak wygląda ich użytkowanie i serwisowanie, czy coś się w nich psuje, jakie są ich mocne strony, a co producenci powinni Waszym zdaniem zmienić.

W każdym filmie opowiemy dwa słowa o historii modelu, a specjalista Paweł Parka (Szkolenia Motocyklowe) opowie o danym motocyklu z punktu widzenia mechanika. Każdy z motocykli wrzucamy także na hamownię, aby sprawdzić czy konie mechaniczne się nie rozpierzchły.

Zobacz też:
Poprzednia seria „Motocykl Używany 2022” na YouTube Motogen.
– Wcześniejsze odcinki serii 2024:
BMW F 800 GS, 2009, 80 tys km,
— Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic, 2004, 100 000 km,
— Kawasaki Ninja ZX-9R 2003, 51 000 km,
— KTM 990 Adventure 2007, 227 000 km.

Chciałbyś wziąć udział w takim odcinku? Masz swój motocykl od kilku lat i przejechaliście wiele kilometrów? Skontaktuj się z nami na [email protected] albo przez social media Motogen.pl

2021 Kawasaki Versys 1000 S jako motocykl używany? Opinia właściciela po 36 000 km przebiegu:

Bohaterem dzisiejszego odcinka jest Seweryn, dla którego Kawasaki Versys 1000 S (2021) jest pierwszym dużym motocyklem po przesiadce ze 125-tki. W ciągu zaledwie 3 sezonów przejechał sporo, bo 36 tysięcy kilometrów – dużo podróżował, ale odwiedzał także tor wyścigowy. Czy motocykl okazał się dostatecznie uniwersalny i odpowiednio niezawodny? Jaką niespodziankę Versys zafundował na hamowni? Poznajcie wrażenia Seweryna z użytkowania Versysa!

film do obejrzenia także na YT,

Sponsorzy Motocykla Używanego i akcesoria dla wszystkich

Jak pewnie się domyślacie, stworzenie takiego filmu wymaga pewnych kosztów (miejsce do nagrywania, sprzęt, montaż, itp), ale na szczęście istnieją firmy, które są przyjazne motocyklistom. Sponsorami serii „Motocykl Używany 2024” są następujące firmy:
Castrol,
– Varta,
Athena,
NGK,
TRW.

Marki te przekazują także akcesoria dla wszystkich uczestnika w serii Motocykl Używany! Każdy, kto opowie o swoim motocyklu, otrzyma olej, akumulator, świece i klocki hamulcowe takie, jakie pasują do motocykla i preferencji.

Kawasaki Versys 1000 2012-2024: historia

Kawasaki Versys 1000 pierwszej generacji zadebiutował w 2012 roku. Oferował wówczas silnik o pojemności 1043 cmł, pochodzący z modelu Z1000. Jednostka ta generowała 118 KM przy 9000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 102 Nm przy 7700 obr./min. Dzięki temu zapewniał płynne przyspieszenie i sporą elastyczność, co świetnie sprawdzało się zarówno w turystyce, jak i dynamicznej jeździe miejskiej.

Versys 1000 przeszedł kilka ważnych modernizacji. W 2015 roku zyskał nową stylistykę, znacznie ciekawszą i mocno odmienną od dotychczasowej, uznawanej za toporną. Poprawiono także aerodynamikę, ABS oraz system kontroli trakcji. Wprowadzono tryby jazdy, które dodatkowo zwiększyły wszechstronność motocykla. W 2019 roku zadebiutowała wersja SE z elektronicznie regulowanym zawieszeniem KECS, quickshifterem oraz tempomatem.

Moc silnika pozostała na zbliżonym poziomie – 120 KM, wartość momentu obrotowego pozostała niezmieniona, ale dostępny był wcześniej, przy 7500 obr./min. Zmodernizowany układ wtryskowy poprawił reakcję na gaz, a zarazem zwiększył ekonomiczność motocykla, co podkreśliło jego charakter jako wszechstronnej maszyny turystycznej

Versys 1000 zyskał uznanie za komfort na długich trasach, stabilność prowadzenia i płynność działania silnika. Motocykl zapewnia wygodną pozycję siedzącą, co umożliwia pokonywanie dużych odległości bez zmęczenia. Zawieszenie efektywnie radziło sobie z nierównościami, co podkreślało jego uniwersalność.

Kawasaki Versys 1000 to model poszukiwany przez osoby ceniące wszechstronność, sprzęt sprawdzi się zarówno na długich trasach, jak i w codziennej jeździe. Dzięki sukcesywnym modernizacjom, oferuje połączenie komfortu, mocy i zaawansowanych technologii.

Pod koniec roku 2024 zaprezentowana została czwarta generacja dużego Versysa, tym razem nazwana Versys 1100 S / SE. Nieznacznie zwiększyła się pojemność skokowa, pojawiło się 15 dodatkowych koni mechanicznych, wzmocniono moment obrotowy w średnim i niskim zakresie obrotomierza. Zmodernizowane zostały wnętrzności silnika, układ dolotowy i układ przeniesienia napędu. Poprawiono quickshifter. Z zewnątrz Versys pozostał niemal bez żadnych zmian.

Kawasaki Versys 1000 – typowe awarie i problemy?

Kawasaki Versys 1000 powstał jako ewolucja sprawdzonej konstrukcji, a każdy kolejny model pozostało bardziej dopracowany. Dlatego też „Duży Versys” uznawany jest za motocykl niezwykle solidny i niezawodny.

Najbardziej wybredni motocykliści narzekają na nadmierne wibracje przekazywane przez silnik przy około 4 tysiącach obrotów. Niektórzy zauważają także niezbyt idealnie działający quickshifter (Seweryn mówi, iż quickshifter działa świetnie przy spokojnym przemieszczaniu się, ale gubi się przy agresywnej jeździe). W przypadku piewszych modeli użytkownicy narzekali na słabe światła; modele od 2019 roku świecą już bezapelacyjnie skutecznie, ale regulacja poziomu reflektorów została umieszczona w niepraktycznym miejscu.

Czasem przeczytać można o problemach z czujnikami ABS, awariach regulatora napięcia, czy zużywającym się przednim zawieszeniu wraz z łożyskiem główki ramy. Ciężko jednak stwierdzić, czy są to wady Verysów 1000, czy może efekty nieodpowiedniej eksploatacji przez motocyklistów.

Kawasaki Versys 1000 S 2021 – dane techniczne:

Silnik
Typ silnika – Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika – 1,043 cmł
Średnica x skok – 77 x 56 mm
Stopień sprężania – 10.3:1
Układ zaworów – 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy – Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 (Keihin) z owalnymi podprzepustnicami
Zapłon – Elektroniczny
Układ rozruchowy – Elektryczny
Smarowanie – Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa

Osiągi & Przeniesienie Napędu
Moc maksymalna – 88.2 kW {120 KM} / 9,000 obr./min
Zestaw dławiący 85 kW – Dostępny
Emisja C02 – 128 g/km
Maksymalny moment obrotowy – 102 Nm / 7,500 obr./min
Zużycie paliwa przy zastosowaniu zestawu dławiącego 85 kW – 5.5 l/100 km
Emisja C02 przy zastosowaniu zestawu dławiącego 85 kW – 128 g/km
Przełożenie – 6-biegowa
Przeniesienie napędu – Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe – 1.627 (83/51)
Przełożenie biegu 1 – 2.692 (35/13)
Przełożenie biegu 2 – 1.950 (39/20)
Przełożenie biegu 3 – 1.529 (26/17)
Przełożenie biegu 4 – 1.304 (30/23)
Przełożenie biegu 5 – 1.136 (25/22)
Przełożenie biegu 6 – 0.958 (23/24)
Przełożenie całkowite – 2.867 (43/15)
Sprzęgło – Mokre wielotarczowe, manualne

Hamulce & Zawieszenie
Hamulce, przednie – Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce, tylne – Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie, przednie – Widelec odwrócony, 43 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie, tylne – Back-link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny

Rama & Wymiary
Typ ramy – Dwururowy, aluminiowy
Ślad – 106 mm
Skok zawieszenia, przednie – 150 mm
Skok zawieszenia, tylne – 152 mm
Opona, przednia – 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna – 180/55ZR17M/C (73W)
Kąt skrętu L/P – 34° / 34°
Dł x Szer x Wys – 2,270 x 950 x 1,490 (1,530 z wyższą szybą) mm
Rozstaw osi – 1,520 mm
Rozstaw osi – 1,520 mm
Prześwit pod pojazdem – 150 mm
Pojemność zbiornika paliwa – 21 litrów
Wysokość siedzenia – 840 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku – 257 kg

Idź do oryginalnego materiału