Kawasaki Ninja e-1 oraz Kawasaki Z e-1 to dwa nowe motocykle elektryczne, które rozpoczynają nową erę w historii marki posiadającej 70 lat motocyklowego doświadczenia!
Modele Ninja e‑1 i Z e‑1, klasy spalinowych motocykli 125cc pozwalają doświadczyć radości, jaką dostarczają motocykle Kawasaki jednocześnie czyniąc codzienne dojazdy prawdziwą przyjemnością. Lekkie motocykle miejskie elektryczne, jakimi są Ninja e‑1 i Z e‑1, udowadniają ponadto, iż przyjemność z jazdy nie musi ograniczona do modeli wyposażonych w silniki spalinowe i może być dostępna dla różnych użytkowników.


Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024 – ELEKTRYCZNA MOC
Pierwsze drogowe motocykle elektryczne marki są zasilane przez kompaktowy bezszczotkowy silnik elektryczny zapewniający dynamiczne przyspieszenie od momentu ruszenia oraz odpowiednią dynamikę przy niskich prędkościach. Indywidualnie regulowane poziomy mocy zwiększają poczucie pewności, a unikatowe funkcje, takie jak e-Boost i tryb Walk, czynią korzystanie w miejskiej dżungli jeszcze przyjemniejszym. Przyjazny dla kierowcy i środowiska silnik elektryczny jest ponadto czysty i cichy podczas pracy.
« Silnik o mocy maks. 12 KM
Silnik elektryczny o mocy znamionowej 5,0 kW (maks. 9,0 kW) – czyli odpowiednio 6,7 KM oraz 12 KM – oferuje natychmiastową reakcję na gaz, znaną z samochodów elektrycznych oraz dużą moc w niskim zakresie prędkości, ułatwiając sterowanie i umożliwiając szybkie przyspieszenie z miejsca.
« Zerowy poziom emisji
Zasilane silnikiem elektrycznym modele Ninja e-1 i Z e‑1 nie generują emisji podczas pracy.
« Tryby ROAD/ECO
Oprócz normalnego trybu pracy (ROAD) użytkownicy mogą także wybrać tryb z ograniczoną prędkością (ECO). Maksymalna prędkość w trybie ROAD wynosi 85 km/h (79 km/h w przypadku Z e‑1), a maksymalna prędkość w trybie ECO jest ograniczona do 60 km/h (56 km/h w przypadku Z e‑1).
« Podwójne wymienne akumulatory
Każdy z dwóch akumulatorów litowo-jonowych waży 11,5 kg. Ładowanie ładowarką zewnętrzną jest możliwe po podłączeniu motocykla do odpowiedniej ładowarki zasilanej ze zwykłego gniazdka. Alternatywnie można wyjąć i naładować akumulatory. Czas ładowania jednego akumulatora do pełna wynosi około 3,7h, a częściowego ładowania (20% >> 85%) – 1,6h.
« Funkcja e-Boost
Funkcja e-Boost udostępnia zwiększoną moc przez około 15 sekund. Po jej aktywowaniu przyspieszenie jest silniejsze, a maksymalna prędkość się zwiększa:
– 60 km/h >> 73 km/h (ECO),
– 85 km/h >> 99 km/h* (ROAD).
– 56 km/h >> 69 km/h (ECO) w przypadku Z e‑1,
– 79 km/h >> 99 km/h* (ROAD) w przypadku Z e‑1.
(*Specyfikacja EU: maksymalna prędkość ograniczona w Europie do 99 km/h.)
« Tryb WALK (z biegiem wstecznym)
Ten wygodny tryb wspomaga manewrowanie na parkingu. Po aktywacji, otwarcie przepustnicy przemieszcza motocykl do przodu z prędkością pieszego. Zamknięcie przepustnicy poza punkt „zerowy” powoduje przemieszczanie się motocykla wstecz.
« System rekuperacji
Za sprawą systemu regeneracyjnego energia ze zwalniania zostaje ponownie przekazana do akumulatora, co zwiększa zasięg jazdy.
Zdjęcia: Kawasaki Ninja e-1 2024









Zdjęcia: Kawasaki Z e-1 2024









Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024 – PROWADZENIE
Choć Ninja e-1 i Z e-1 to przede wszystkim motocykle miejskie, inżynierowie Kawasaki dołożyli wszelkich starań, aby dostarczały one tę samą przyjemność z jazdy, z której słyną inne motocykle Kawasaki. Starannie opracowany balans pewnego prowadzenia oraz zwrotności sprawi, iż choćby początkujący motocykliści będą cieszyć się codziennymi dojazdami.
« Solidna konstrukcja: podwozie zaprojektowane przez Kawasaki
Podwozie oparte na modelach Kawasaki Ninja/Z400 zapewnia pewne prowadzenie, które daje kierowcom poczucie stabilności. Stworzone przez producenta motocykli cenionych za swoją niezawodność, modele Ninja e-1 i Z e-1 oferują tę samą solidną jakość wykonania, co wszystkie pozostałe pojazdy Kawasaki.
« Naturalnie zrelaksowana pozycja podczas jazdy
Zrelaksowane ułożenie sylwetki, niezależnie od wymiarów kierowcy i sytuacji na drodze, dodatkowo podkreśla przyjazny użytkownikowi charakter. Wyprostowana pozycja podczas jazdy oraz nieco wysunięte do przodu położenie podnóżka umożliwiają kierowcy utrzymywanie kontroli nad pojazdem przy jednoczesnym zachowaniu komfortu.
« Zwinne prowadzenie
Rama o starannie dopracowanych parametrach sztywności połączona z elementami zawieszenia o zoptymalizowanych ustawieniach przekłada się na lekkie, przewidywalne prowadzenie oraz responsywność modeli Ninja e-1 i Z e-1
« Lekka konstrukcja
Za sprawą niewielkiej masy, wynoszącej odpowiednio 140 kg i 135 kg, motocykle Ninja e-1 i Z e-1 są jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika.
« Hamulce tarczowe z ABS
Przednie i tylne tarcze hamulcowe z ABS zapewniają skuteczne hamowanie, a system ABS dodatkowo zwiększa poczucie pewności.
« Praca bezsprzęgłowa
Brak sprzęgła sprawia, iż kierowca musi jedynie przekręcić manetkę, co znacznie upraszcza codzienne przejazdy i liczne starty spod świateł.
DESIGN MOTOCYKLI KAWASAKI NINJA/Z 2024
Niezależnie od tego, czy motocyklista preferuje opływowy, w pełni obudowany styl serii Ninja, czy też lekki, zwinny wygląd pojazdów Z Supernaked, elektryczne motocykle Kawasaki przykuwają uwagę dzięki nowym kolorom i akcentom stylistycznym, które wyróżniają je z tłumu. Dzięki licznym usprawnieniom funkcjonalnym maszyny te płynnie łączą sportową wydajność z codzienną wygodą.
« Design i kolorystyka motocykli elektrycznych Kawasaki Ninja/Z
Atrakcyjne sylwetki modeli Ninja i Z uzupełnia wykończenie kolorystyczne w barwach srebra i matowej limonkowej zieleni, które tworzy nowoczesny, futurystyczny wizerunek elektrycznych modeli Kawasaki.
« Panel TFT umożliwiający łączność ze telefonem
W pełni cyfrowy kolorowy panel przyrządów z ekranem TFT o przekątnej 4,3 cala nadaje kokpitowi zaawansowany technicznie wygląd, a możliwość bezprzewodowego połączenia ze telefonem usprawnia korzystanie z motocykla.
« Wygodny schowek
Podniesienie pokrywy ujawnia 5-litrową przestrzeń do przechowywania niewielkich przedmiotów, takich jak rękawice lub wyposażenie przeciwdeszczowe. (maks. 3 kg)
KOLORY Kawasaki Ninja e-1 / Z e-1 2024
Ninja e-1:
– Metallic Bright Silver / Metallic Matte Lime Green / Ebony
Z e-1:
– Metallic Bright Silver / Metallic Matte Lime Green / Ebony
DANE TECHNICZNE – Kawasaki Ninja e-1 oraz Z e-1 2024
Ninja e-1 | Z e-1 | |
WYMIARY | ||
Całkowita długość | 1980 mm | 1980 mm |
Całkowita szerokość | 690 mm | 730 mm |
Całkowita wysokość | 1105 mm | 1035 mm |
Rozstaw osi | 1370 mm | 1370 mm |
Prześwit pod pojazdem | 160 mm | 170 mm |
Wysokość siedzenia | 785 mm | 785 mm |
Masa własna (z akumulatorami) | 140 kg | 135 kg |
WYDAJNOŚĆ | ||
Moc znamionowa | 5,0 kW {6,8 KM} / 2800 obr./min | 5,0 kW {6,8 KM} / 2800 obr./min |
Moc maks. | 9,0 kW {12 KM} / 2600–4000 obr./min | 9,0 kW {12 KM} / 2600–4000 obr./min |
Maks. moment obr. | 40,5 Nm {4,1 kgŚm} / 0–1600 obr./min | 40,5 Nm {4,1 kgŚm} / 0–1600 obr./min |
Maks. prędkość | ||
Tryb ECO | 60 km/h | 56 km/h |
Tryb ECO + e-Boost | 73 km/h | 69 km/h |
Tryb ROAD | 85 km/h | 79 km/h |
Tryb ROAD + e-Boost | 99* km/h | 99* km/h |
Pobór mocy elektrycznej | 49 Wh/km [klasa WMTC 1] | 49 Wh/km [klasa WMTC 1] |
Zasięg | 72 km [klasa WMTC 1] | 72 km [klasa WMTC 1] |
*Blokada prędkości maks. | *Blokada prędkości maks. | |
SILNIK | ||
Typ | Chłodzony powietrzem silnik elektryczny z magnesem trwałym | Chłodzony powietrzem silnik synchroniczny z magnesem trwałym |
AKUMULATOR TRAKCYJNY | ||
Typ | Akumulator litowo-jonowy x2 | Akumulator litowo-jonowy x2 |
Napięcie znamionowe | 50,4 V | 50,4 V |
Całkowita pojemność znamionowa | 30 Ah x2 | 30 Ah x2 |
Całkowita masa akumulatora | 11,5 kg x2 | 11,5 kg x2 |
Czas ładowania (od 0 do 100%) | 3,7 h x2 | 3,7 h x2 |
UKŁAD NAPĘDOWY | ||
Sposób przekazania napędu | Łańcuch | Łańcuch |
Przeniesienie napędu | – | – |
Przełożenie pierwotne | 3,211 (61/19) | 3,211 (61/19) |
Przełożenie całkowite | 3,867 (58/15) | 3,867 (58/15) |
RAMA | ||
Typ | Kratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie | Kratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie |
Zawieszenie: Przód | Widelec teleskopowy ø 41 mm | Widelec teleskopowy ø 41 mm |
Tył | Bottom-Link Uni Trak, amortyzator gazowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny | Bottom-Link Uni Trak, amortyzator gazowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
Skok zawieszenia: Przód | 120 mm | 120 mm |
Tył | 133 mm | 133 mm |
Wyprzedzenie pochylenia główki ramy | 24,4° | 24,4° |
Ślad | 93 mm | 93 mm |
Kąt skrętu (L/P) | 35° / 35° | 35° / 35° |
Opona: Przód | 100/80-17M/C 52S | 100/80-17M/C 52S |
Tył | 130/70-17M/C 62S | 130/70-17M/C 62S |
Hamulce: Przednie | Pojedyncza tarcza ø 290 mm | Pojedyncza tarcza ø 290 mm |
(efektywna średnica: ø 263 mm) | (efektywna średnica: ø 263 mm) | |
Zacisk | dwutłoczkowy | dwutłoczkowy |
Tylne | Pojedyncza tarcza ø 220 mm | Pojedyncza tarcza ø 220 mm |
(efektywna średnica: ø 193 mm) | (efektywna średnica: ø 193 mm) | |
Zacisk | Dwutłoczkowy | dwutłoczkowy |