Już nie Kia Sportage. Polacy rzucili się po SUV-a Toyoty przed podwyżką cen w salonach

4 godzin temu

W ostatnim czasie osoby fizyczne w Polsce najchętniej w salonach samochodowych wybierały Kia Sportage. Jednak w zeszłym miesiącu faworytem klientów była Toyota Yaris Cross. Ci, którzy zdążyli ją kupić w sierpniu są wygrani, bo od września ceny tego SUV-a poszły w górę.

Nowy raport PZPM wskazuje, iż dla dealerów samochodowych tegoroczny sierpień był nieco lepszy (+6,1 proc.) od zeszłorocznego. Klienci indywidualni, czyli osoby fizyczne, ale i mali przedsiębiorcy, zarejestrowali 12 872 samochodów osobowych. Od stycznia do sierpnia 2025 r. „prywaciarze” otrzymali 121 365 nowych dowodów rejestracyjnych. To wzrost o 8,6 proc. względem pierwszych 8 miesięcy 2024 r.

Szturm klientów po japońskiego SUV-a

Bestsellerem sierpnia była Toyota Yaris Cross (631 szt.). Jeszcze w zeszłym roku w tej grupie klientów to był najczęściej wybierany model. Jednak sprzedaż tego SUV-a spadła, ale sierpień pozwala myśleć z optymizmem na przyszłość. Co prawda przeszkodzić mogą nieco wyższe ceny katalogowe (od 106 300 zł), które wjechały od 1 września. Niemniej, B-SUV japońskiej marki pokonał błyszczącą w tym roku Kię Sportage (540 szt.). Podium miesiąca skompletował Volkswagen T-Roc (487 szt.).

Toyota Yaris Cross. // fot. materiały prasowe

Klienci indywidualni w zeszłym miesiącu chętnie sięgali też po Hyundaia Tucsona (394 szt.). Koreański SUV (bestseller sierpnia ogólnie) wyprzedził w tej grupie klientów dwie Toyoty: C-HR (371 szt.) i Corolla Cross (358 szt.), a także duet MG: ZS (354 szt.) i HS (323 szt.). Do pierwszej dziesiątki załapały się tylko SUV-y, bo uzupełniły ją Dacia Duster (310 szt.) oraz Toyota Aygo X (292 szt.). Najpopularniejszym nie-SUV-em była jedenasta Toyota Yaris (283 szt.).

Kia Sportage musi spoglądać na obie Toyoty

Po 8 miesiącach wśród osób fizycznych najlepszą sprzedaż przez cały czas ma Kia Sportage (5 248 szt.). W grze o tron tej grupy klientów przez cały czas jest jednak Toyota C-HR (4 838 szt.), a po udanym sierpniu także Toyota Yaris Cross (4 524 szt.). W ścisłej czołówce jest także Volkswagen T-Roc (4 146 szt.), który jest wyprzedawany przed debiutem nowej generacji. Po sierpniu do pierwszej piątki łapie się jeszcze Dacia Duster (3 214 szt.).

Kia Sportage. // fot. materiały prasowe

Z kolei Hyundai Tucson (2 708 szt.) obronił szóstą lokatę przed MG HS (2 643 szt.). Chiński SUV przegonił już Renault Captur (2 535 szt.), po którego już „idzie” MG ZS (2 457 szt.). Do Top 10 po sierpniu ma wyłącznie SUV-y, bo kwalifikuje się tam jeszcze Skoda Kamiq (2 449 szt.). Hitem segmentu B dla osób fizycznych pozostaje Dacia Sandero (2 393 szt.), ale goni ją Toyota Yaris (2 281 szt.). Powyżej 2 tys. rejestracji indywidualnych mają jeszcze Omoda 5 (2 195 szt.) i Toyota RAV4 (2 038 szt.). Do tego progu kilka brakło Toyocie Aygo X (1 998 szt.).

Skoda wypada z podium

Licząc rejestracje wszystkich modeli przez klientów indywidualnych, liderem w tym gronie nabywców jest Toyota (20 361 szt.). Na podium są Kia (10 429 szt.) i Volkswagen (10 153 szt.). Z czołowej trójki wypadła Skoda (8 439 szt.), która już musi oglądać się na Dacię (7 945 szt.) i Hyundaia (7 248 szt.). Natomiast MG (5 608 szt.) coraz mocniej odjeżdża Renault (4 911 szt.) i Suzuki (3 344 szt.). Ulubioną marką premium dla klientów indywidualnych jest Volvo (3 114 szt.).

Idź do oryginalnego materiału