Jeżdżę teraz BAIC Beijing 5. Jak jest? Sam zobacz

1 rok temu

Jeżdżę teraz BAIC Beijing 5, tanim autem z Chin, które za nic nie chce wyglądać na tanie. To jeszcze nie jest test. To zbiór zalet i wad z mojego brudnopisu.

BAIC Beijing 5 to jedna z dwóch chińskich marek motoryzacyjnych, które pod koniec zeszłego roku agresywnie zaatakowały nasz rynek. Agresja tkwi cenach, bo te spowodowały lekki opad wielu szczęk. To jeszcze nie jest test – on pojawi się niedługo. To krótki zbiór wrażeń z jazdy Beijing 5 dla niecierpliwych.

Zalety BAIC Beijing 5:

  • Cena, gdyby nie ona, nikt by o ten samochód nie pytał. Za 127 900 zł otrzymamy bogato, przede wszystkim wizualnie, wyposażony samochód. No i te wysuwane klameczki.
  • Beijing 5 wyróżnia się i to jak, trudno przejść obok tego auta obojętnie, szczególnie w takim krzykliwym kolorze. Wystarczyłoby nakleić na niego znaczek bardziej znanej u nas azjatyckiej marki, a kolejka chętnych sięgnęłaby Chin.
  • Wnętrze jest przestronne i zapewnia dobrą widoczność. Brak jest wrażenia, iż siedzi się w czołgu, a to unikalne wrażenie we współczesnych SUV-ach.
  • Auto jest żwawe, czasami aż za bardzo.

Wady BAIC Beijing 5:

  • System multimedialny jest słaby, radio nie ma choćby RDS, a integracja z telefonem jest mizerna. Co gorsza, przy jego wykorzystaniu obsługuje się system klimatyzacji i nawiewów.
  • Systemy wspierające kierowcę nie działają albo działają w sposób przerażający, jak ten utrzymujący auto w pasie ruchu. Tylko nieliczne, jak kamery dające obraz 360 stopni, sprawiają przyjemność przy korzystaniu z nich.
  • Wnętrze sprawia wrażenie solidnego i mięsistego, ale obudowa selektora kierunków jazdy była już… solidnie rozchybotana.
  • Wystarczy popatrzeć na pedał gazu, żeby auto zaczęło mielić oponami i szarpać przy ruszaniu. Działa prawie w systemie zero i jeden.
  • Samochód jest jednocześnie sztywny i mało precyzyjny.

Sprawy neutralne, takie, które zapadły mi w pamięć:

  • Na bank, albo choćby na dwa banki, bagażnik ma większą pojemność niż w katalogu, a ma ją tam niską.
  • Lusterko wsteczne ma bezbarwną ramkę, co jest dość wyjątkowe.
  • Tesla może się obrazić za skopiowanie jej przycisków-rolek na kierownicy.

Więcej w teście BAIC Beijing 5, już niebawem.

Idź do oryginalnego materiału