Jeszcze się rok nie skończył, a Polacy kupili rekordowo dużo aut z ich salonów. Ten SUV stał się warty każdej złotówki

1 godzina temu

Polacy biją rekordy w zakupie samochodów klasy premium. Jednym z wygranych tej sytuacji jest Volvo, które nigdy wcześniej nie sprzedało w ciągu roku tak dużej liczby aut. Największy boom spowodował ich SUV, którego sprzedaż jest na poziomie dużo tańszych modeli „pospolitych”. Wolumenowo oczywiście wygrywa tu jednak słynne niemieckie trio.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Jeden SUV przykrył czapką resztę klasy premium
  • Volvo z rekordem, coraz więcej Polaków w Ferrari

Według ostatniego raportu IBRM Samar 22,9 proc. kupionych nowych aut osobowych w tym roku to klasa premium. Od stycznia do listopada 2025 r. ich liczba przekroczyła 120 tys. (121 498 szt.) rejestracji. To o 7 proc. więcej niż po 11 miesiącach zeszłego roku. Listopad był kolejnym miesiącem na plusie (+5,1 proc.) z liczbą 10 464 rejestracji.

Jeden SUV przykrył czapką resztę klasy premium

W tym roku absolutną dominację w segmencie premium wykazuje Volvo XC60 (6 974 szt.). Ten SUV zmierza po 17 z rzędu zwycięstwo w tej klasie i to z ogromną przewagą nad resztą. Drugi w rankingu Lexus NX ma „dopiero” 5 286 rejestracji. Na podium jest tylko jeden model z oferty niemieckich marek, a konkretnie Audi Q5 (4 883 szt.). Kolejność czołowej trójki raczej już się nie zmieni. Być może tylko skład, bo wciąż blisko podium jest Audi A3 (4 618 szt.).

Volvo XC60 Black Edition. // fot. materiały prasowe

Po wygraniu listopada do czołowej piątki wskoczyło BMW X3 (4 505 szt.). Tuż za nim plasuje się Volvo XC40 (4 362 szt.), a czwórkę z przodu ma już też Audi A5 (4 026 szt.). Czołową dziesiątkę uzupełniają BMW Serii 5 (3 615 szt.), Audi Q3 (3 539 szt.) oraz Mercedes GLC Coupe (3 413 szt.). Poza Top 10 znalazło się BMW Serii 3 (3 339 szt.), którego podgonił też Mercedes GLC SUV (3 134 szt.). Za Audi A6 (2 895 szt.) toczy się zacięty pojedynek między Mercedesem CLA (2 749 szt.) i BMW X5 (2 747 szt.).

Volvo z rekordem, coraz więcej Polaków w Ferrari

Po triumf w rankingu marek zmierza BMW (28 193 szt.). W pełni niemieckie podium kompletują Audi (27 147 szt.) oraz Mercedes (25 711 szt.). Na jeden miesiąc przed końcem roku Volvo (15 200 szt.) już pobiło swój rekord rocznej sprzedaży w Polsce. Kroku szwedzkiej marce stara się dotrzymać Lexus (13 500 szt.). Tylko Top 5 klasy premium ma w Polsce 5-cyfrowe rezultaty. W tym roku Mini (3 229 szt.) sprzedaje się lepiej niż Porsche (3 167 szt.), które notuje straty mimo wzrostów segmentu. Coraz bliżej jest choćby Land Rover (2 376 szt.), a ponad 2 tys. aut sprzedała już Alfa Romeo (2 069 szt.).

BMW X3. // fot. materiały prasowe

Próg pół tysiąca rejestracji przekroczył DS (516 szt.). Wśród marek superpremium Ferrari (79 szt.) wyprzedza Bentleya (76 szt.). Natomiast za Aston Martinem (46 szt.) plasują się Alpine (44 szt.) i Lamborghini (43 szt.). Z niszowych marek niezłą, jak na siebie, sprzedaż mają Maserati (37 szt.) i Jaguar (28 szt.). W tym roku na polskie drogi wyjechało też 21 Rolls Royce’ów i 10 McLarenów. Tuner BMW, Alpina sprzedał 5 samochodów.

Idź do oryginalnego materiału