Prawdą jest, iż Toyota RAV4 pozostaje SUV-em, który może się pochwalić sukcesem, jeżeli chodzi o sprzedaż w segmencie premium. Japońskim rodowodem może się pochwalić także inny model, który, choć nie ma sławy Toyoty, to ma ugruntowaną pozycję na rynku, a po liftingu okazuje bardzo ciekawą opcją.
Flagowy okręt Mazdy wyróżni się na ulicach
Nie jest tajemnicą, iż Mazda CX-60 wymagała liftingu po tym, jak minęły ponad dwa lata od jej premiery na rynku. Japoński SUV, któremu udało się zdobyć wielu fanów na rynku po odświeżeniu otrzymał elegancki design, który wyróżnia go od tradycyjnych linii nadwozia w pojazdach konkurentów.
Oprócz tego, iż okręt flagowy japońskiej marki subtelnie poprawiono z zewnątrz, to Mazda udoskonaliła ofertę SUV-a o nowe konfiguracje wnętrza. Te zabiegi pozwolą marce utrzymać konkurencyjność do momentu, kiedy swój cennik otrzyma Mazda CX-80.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to zmiany są subtelne. W konfiguracji nadwozia odnowionej Mazdy CX-60 pojawia się nowy kolor lakieru. Nazywa się Zircon Sand i jest odcieniem metalicznym beżu, w którym japoński SUV wygląda bardzo nowocześnie.
Jeśli chodzi o wnętrze, to klienci mogą wybierać wśród dwóch nowych luksusowych wariantów wykończenia: HOMURA PLUS i TAKUMI PLUS. Każdy z nich daje jeszcze lepsze odczucie pojazdu premium, oferując na przykład panoramiczny przesuwny dach przesuwny, czy system dźwiękowy BOSE z 12 głośnikami. W efekcie japoński SUV zyska wiele, jeżeli chodzi o atrakcyjność wyposażenia.
Odświeżenie obejmuje także czarne skórzane siedzenia Nappa, nową deskę rozdzielczą, bardziej eleganckie wykończenie dachu i słupków. Ta ewolucja w zakresie wykończenia ma przybliżyć CX-60 do nadchodzącego większego SUV-a Mazdy – CX-80.
Japoński SUV jak Toyota będzie dobrą opcją także pod względem mechanicznym
Mazda CX-60 w części technicznej doczekała się optymalizacji przedniego i tylnego zawieszenia. SUV otrzymał w konfiguracji bardziej miękkie sprężyny o większym skoku. To pozwoli na lepszą przyczepność na drodze i stabilność pojazdu podczas jazdy w zakrętach.
Japońska marka także wprowadziła zmiany w układzie kierowniczym. Lepiej dostrojony zapewni bardziej precyzyjne prowadzenie. Ulepszono także oprogramowanie sterujące systemu napędu na wszystkie koła i-Activ AWD.
Japoński SUV, choć nie będzie w pełni hybrydowy, jak Toyota RAV4, to otrzyma wariant hybrydy typu plug-in (PHEV ). Ta mocna i wydajna opcja zapewni zasięg do 64 km na napędzie elektrycznym i moc systemową 327 KM ( 500 Nm). jeżeli chodzi o inne opcje mechaniczne, to CX-60 otrzyma dwie wersje z silnikiem wysokoprężnym. Każda przewiduje wykorzystanie sześciocylindrowego silnika o pojemności 3,3 litra, ale w zależności od wyboru o mocy 200 KM lub 254 KM. W standardzie napęd na wszystkie koła i-Activ AWD zawsze jest wyposażeniem hybrydy typu plug-in i mocniejszej wersji z silnikiem wysokoprężnym.
Aby wiedzieć, czy może konkurować z hitem Toyoty, dobrze byłoby znać ceny. Tych na rynek polski jednak jeszcze nie ujawniono, ale w Niemczech najtańsza Mazda CX-60 Skyactiv PHEV AWD zaczyna się od 47 990 euro (ok. 208 000 zł). Mazda wstawi swojego odnowionego SUV-a do salonów na początku 2025 r. Toyota RAV4 zyska wtedy nowego rywala, który być może nie oszałamia osiągami, ale jest w sam raz na cotygodniowe zakupy w supermarkecie i rodzinne wyjazdy.
źródło: Mazda.de