Chińskie marki przypuszczają szturm na europejski rynek. Nowy, niedrogi chiński SUV nieznanej do tej pory większości kierowców marki Bestune pojawił się już w Hiszpanii i pojawi się w Polsce. Pierwszy cennik pojazdu celującego w KIA Sportage pozwala zaoszczędzić pięciocyfrowe kwoty, ale bez rezygnacji z wyposażenia i mocy.
Bestune zaproponuje Polakom swoją odpowiedź na SUV-a Kia Sportage
Marka Bestune to nowość w Europie, która należy do chińskiego koncernu FAW Group. Na chińskim rynku kieruje swoją ofertę do klientów wyższej klasy średniej. W portoflio jej produktów znajdują się SUV-y, sedany, miejskie kompakty, a także mini model i wdzięcznej nazwie PONY.
Dla Europy w modnym segmencie SUV-ów producent przewidział dwa modele: T77 i T90. Ten pierwszy ma już pierwszy cennik w Hiszpanii, gdzie można go kupić z silnikiem benzynowym o mocy 160 KM i automatyczną skrzynią biegów. To 7- stopniowa automatyczna skrzynia biegów DCT z podwójnym sprzęgłem.
Ta bardzo interesująca propozycja Bestune w segmencie C-SUV-ów, będzie rywalizować z EBRO S700, MG HS i Kia Sportage. Importer już wszystko przygotował do sprzedaży Bestune T77, w związku z tym możemy poznać jego specyfikację na hiszpański rynek, zanim poznamy ofertę dla klientów z Polski.
Niedrogi SUV oferuje dobre wyposażenie i zużycie paliwa na poziomie 7,1 litra na 100 kilometrów
Jeśli chodzi o gamę modelu Bestune T77 na rynek hiszpański, to podzielił ją na dwa poziomy wyposażenia: Premium i Exclusive. Za tę pierwszą trzeba zapłacić 24 867 euro (nieco ponad 106 tys.zł). Druga to wydatek 26 367 euro ( blisko 113 tys.zł). W stosunku do Kia Sportage to oszczędność co najmniej 9000 euro, co czyni z T77 atrakcyjną opcję dla koreańskiego bestsellera.
Samochód o długości 4,51 metra w najtańszej z możliwych konfiguracji nie oszczędza na rozbudowanych funkcjach łączności, bezpieczeństwa i komfortu. Oprócz wielu poduszek powietrznych i kurtyn oferuje system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, adaptacyjny tempomat oraz systemy: ostrzeżenie o zderzeniu czołowym i o opuszczeniu pasa ruchu.
Kierowca ma do dyspozycji elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczną klimatyzację i czujniki parkowania z tyłu. Lusterko wsteczne wewnętrzne ma funkcję antyodblaskową, fotel kierowcy ma regulację elektryczną, regulowana jest także wielofunkcyjna kierownica. Manewrowanie pojazdem ułatwia kamera cofania.
W kabinie Bestune T77 zastosowano cyfrowy zestaw wskaźników oraz 12,3-calowy system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym. SUV ma także radio cyfrowe, Bluetooth i gniazdo USB. Design i przestrzeń zadowolą większość klientów poszukujących niedrogiego SUV-a., zwłaszcza iż za panoramiczny dach, skórzaną tapicerkę i relingi nie muszą dopłacać. Taki niedrogi SUV korzystający z najnowszych technologii przyspiesza do setki w 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 181 km/h. Średnie zużycie paliwa według cyklu WLTP wynosi 7,1 litra na 100 kilometrów. To stawia go, jako opcję dla benzynowego MG HS. Ten w Polsce zebrał już liczne grono fanów, którym zupełnie nie przeszkadza, iż pochodzi z Chin.
Podsumowanie
Kluczem do sukcesu Bestune T77 w Polsce będzie oczywiście konkurencyjna cena. W Hiszpanii benzynowy SUV MG HS z automatyczną skrzynią jest droższy od debiutującego na rynku Bestune T77. Powyżej cennika chińskiego SUV-a pozostaje także hiszpańska ”Kia Sportage”, czyli EBRO S700.