Jego sprzedaż wzrosła prawie 12-krotnie i jest tu już bestsellerem. W 2026 r. ten tani hit trafi do polskich salonów chińskiego Geely

2 godzin temu

Geely już w 2026 r. ma zacząć ofensywę na polskim rynku z modelem EX2. To jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów, bo to w tej chwili najlepiej sprzedający się samochód w Chinach. Tam nazywa się Geely Geome Xingyuan i w debiutanckim roku podbił największy rynek motoryzacyjny na świecie.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Tani elektryk Geely pozamiatał wszystkich w Chinach
  • BYD traci, ale nie na tyle by stracić prowadzenie w Chinach

Sprzedaż samochodów w Chinach rośnie w oszałamiającym tempie. Z najnowszych danych CAAM wiemy, iż tegoroczna sprzedaż hurtowa przebiła tam próg 30 mln (31,127 mln szt.) rejestracji. Aż 27,256 mln z tych sztuk to auta osobowe. Co ciekawe, niemal połowa nowych aut w Chinach to samochody nowych energii (14,780 mln). Najliczniejszą grupę spośród NEV-ów stanowią tam elektryki z baterią (BEV), który przybyło 9,515 mln. Od stycznia do listopada 2025 r. Chińczycy wyeksportowali 6,343 mln aut, czyli o 18,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Geely Xingyuan. // fot. materiały prasowe

Tani elektryk Geely pozamiatał wszystkich w Chinach

Niewielkie i tanie elektryki zaczynają gwałtownie podbijać chiński rynek. Po 11 miesiącach numerem jeden jest zdecydowanie Geely Xingyuan (429 628 szt.). Auto debiutowało pod koniec ubiegłego roku i teraz jego sprzedaż wzrosła niemal 12-krotnie (+1 087,9 proc.). Coraz większą sensacją jest mikrosamochód Wuling Hongguang Mini EV (406 234 szt.), który zaczyna podganiać lidera. Ubiegłoroczny bestseller, czyli Tesla Model Y (359 463 szt.) zadowoli się raczej najniższym stopniem podium.

W czołowej trójce nie znajdzie się raczej żaden model BYD, z których najpopularniejszym jest Qin Plus (340 478 szt.). Do najlepszej piątki kwalifikuje się jeszcze Nissan Sylphy (296 036 szt.), który sprzedaje się lepiej od BYD Seagull (292 649 szt.). O siódmą lokatę zaciekle rywalizują BYD Qin L (248 921 szt.) i Volkswagen Lavida (248 296 szt.). Do najlepszej dziesiątki największego rynku świata awansowało już Xiaomi SU7 (247 041 szt.). O ostatnie miejsce w Top 10 walczą Geely Xingyue L (237 534 szt.) i Volkswagen Sagitar (234 436 szt.).

Wuling Hongguang Mini EV. // fot. materiały prasowe

BYD traci, ale nie na tyle by stracić prowadzenie w Chinach

Liderem chińskiego rynku wśród marek niezmiennie jest BYD (2 831 256 szt.). Jednak marka notuje coraz większe spadki sprzedaży, które dobijają do 10 procent (już 9,9 proc.). Jednocześnie Geely (1 935 778 szt.) urosło o 73,8 proc. i jest już wiceliderem rynku. Volkswagen (1 726 915 szt.) spadł na trzecią lokatę, a na podium zabrakło miejsca dla Toyoty (1 422 433 szt.). Wuling (763 464 szt.) przebojem wdarł się do Top 5, wyprzedzając ChangAn (698 180 szt.) i Chery (671 053 szt.). W dziesiątce znajdziemy jeszcze Hondę (574 700 szt.), Teslę (531 855 szt.) i Nissana (525 810 szt.).

Idź do oryginalnego materiału