W czwartkowy wieczór, blisko setka gości spotkała się w gdańskim salonie Mazda BMG Goworowski, aby wspólnie celebrować debiut nowego, flagowego modelu w gamie tej marki. CX-80 to duży SUV, mogący pomieścić do 7 pasażerów. To również drugi, po CX-60, samochód, zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture. CX-80 jest nowym okrętem flagowym marki w regionie.
Japoński wieczór, jak nazwa wskazuje – opierał się o wszystko co japońskie. Marka Mazda mocno utożsamia się ze swoimi korzeniami i często w swoich działaniach “promuje” japońskość. Wtórują jej w tym dealerzy, tacy jak BMG Goworowski, którzy chętnie kultywują dalekowschodnią kulturę również w swoich działaniach.
Poza pokazem nowego modelu, który od pewnego już czasu jest dostępny w Trójmieście, nowością było także pierwsze wykorzystanie przestrzeni gdańskiego salonu w nowej odsłonie do tego typu wydarzenia. Otwarty przed niespełna dwoma laty obiekt, poza częścią ekspozycyjną 10 samochodów, dysponuje również nowoczesnym zapleczem serwisowym. Budynek ma dwie kondygnacje użytkowe oraz nieużytkową przestrzenią techniczną zlokalizowaną pod obiektem. Całość zaprojektowano na planie prostokąta, z prostą i zwartą bryłą. Łączna powierzchnia użytkowa obiektu to 1 424,37 m², z czego parter ma 851,46 m², a drugie piętro 572,91 m².
Cieszy nas, iż pierwszy raz mogliśmy ugościć naszych klientów w nowym salonie w Gdańsku w takich okolicznościach. Okazją do tego spotkania był debiut nowej Mazdy CX-80, która ma szanse na duży sukces. Obserwujmy reakcje klientów, które wskazują, iż samochód dobrze wpasowuje się w ich gust. Możemy się też pochwalić już dziesięcioma zamówieniami na nowy model. niedługo wydamy też pierwsze egzemplarze, które trafią na pomorskie drogi – mówi Filip Stankowski, Specjalista ds. Marketingu BMG Goworowski.
Nowa Mazda CX-80
Przy prawie pięciu metrach długości i rozstawie osi wynoszącym ponad trzy metry, nowa Mazda CX-80 jest dłuższa, wyższa i ma znacznie większy rozstaw osi, niż Mazda CX-60. Jednakże zachowuje ten sam, charakterystyczny styl nadwozia i jego proporcje. W oczy rzucają się naprawdę sporej wielkości tylne drzwi, które ułatwiają wygodne wsiadanie na oba tylne rzędy foteli. Co niemniej istotne, można je otworzyć niemal pod kątem 90 stopni.
Mazda CX-80 jest dostępna z dwoma układami napędowymi do wyboru: e-Skyactiv PHEV łączący czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym lub z jednostką e-Skyactiv D – rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem Diesla z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost 48V. Jednostka e-Skyactiv PHEV ma łączną moc systemową 327 KM i generuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 195 km/h i oferuje zasięg 60 km w trybie całkowicie elektrycznej jazdy. Diesel e-Skyactiv D generuje moc 254 KM przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiągając prędkość maksymalną 219 km/h. Obie jednostki napędowe współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i systemem napędu na wszystkie koła Mazda i-Activ AWD.
Polskie ceny CX-80 zaczynają się od kwoty 280 900 zł za wersję Exclusive-Line w konfiguracji siedmiomiejscowej z silnikiem e-Skyactiv D o mocy 254 KM i napędem AWD.
Podczas czwartkowego pokazu, zaprezentowano łącznie 4 sztuki nowej Mazdy CX-80. Samochód jest w stałej ekspozycji salonów w Gdyni, Gdańsku oraz w Słupsku. Można również skorzystać z jazdy testowej.