Nowy Volkswagen T-Roc przyjechał do Trójmiasta! Opracowany od podstaw model jest drugą generacją bestsellera marki z Wolfsburga. Oferuje więcej miejsca we wnętrzu i bagażniku, ma nowe systemy wspomagające i technologie z wyższych klas pojazdów. Przykładami są system Driving Experience Control (personalizacja wrażeń z jazdy), Park Assist Pro z możliwością zdalnego parkowania i pamięcią, wyświetlacz Head Up, kamery 360 stopni i system audio Harman Kardon. Ceny nowego modelu zaczynają się od 130 390 zł.
Nowy model wyraźnie różni się od poprzednika dzięki znacząco zmienionej stylistyce. Zachowuje przy tym jednak charakterystyczne cechy T-Roca z tylną częścią nadwozia przypominającą coupe i w pełni wykorzystuje ponad 12 cm większą długość całkowitą w porównaniu z poprzednim modelem. Po obecnym Tiguanie (premiera w 2024 r.) i Tayronie (premiera w 2025 r.) nowy T-Roc jest trzecim SUV-em Volkswagena opartym na najnowszym wcieleniu platformy MQB evo.
Zmienione proporcje sprawiają, iż auto wygląda bardziej dynamicznie. Istotną rolę odgrywa również oświetlenie. Standardem w wersjach Trend i Life są reflektory LED, zaś w odmianach Style i R-Line – LED Plus ze statycznym doświetlaniem zakrętów, połączone listwą z podświetlanym logo Volkswagena, w pakiecie z tylnymi lampami LED 3D. Za dopłatą dostępne będą matrycowe światła LED IQ.LIGHT. Nowy model (w zależności od wyposażenia) może mieć tylne światła połączone listwą LED z podświetlanym na czerwono logo Volkswagena.

Wnętrze zostało ulepszone i oferuje wyższą jakością wykończenia. Deska rozdzielcza jest pokryta specjalnie opracowaną tkaniną, która wraz z oświetleniem ambientowym tworzy przytulną atmosferę. Nowy T-Roc przejął wiele funkcji z większych modeli Tiguan i Tayron, są to m.in. najnowsza wersja systemu personalizacji wrażeń z jazdy Driving Experience Control, który służy między innymi do wyboru profili jazdy i regulacji głośności. Nowością w T-Rocu i w ogóle w tym segmencie rynku dla Volkswagena jest również opcjonalny wyświetlacz head-up.
Kabina pasażerska zyskała więcej przestrzeni. Producent zapewnia, iż choćby jeżeli z przodu siedzą osoby wyższe niż 185 cm, pasażerowie o podobnym wzroście mogą wygodnie siedzieć z tyłu – a to dzięki dodatkowym nieco ponad 12 cm długości. Ponadto w wersji Style po raz pierwszy w T-Rocu dostępne będzie elektrycznie regulowany w 14 kierunkach fotel kierowcy ergoActive z funkcją masażu, a jeżeli nabywca zamówi skórzaną tapicerkę będzie mógł również dodać podgrzewane tylne siedzenia. Pojemność bagażnika wzrosła o 30 litrów – do 475 litrów przy załadowaniu do wysokości oparć tylnych siedzeń.

Nowy T-Roc będzie dostępny na rynku europejskim wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W momencie premiery dostępne są dwa napędy mild hybrid 48 V (1.5 eTSI): o mocy 116 i 150 KM. Następnie pojawią się dwa całkowicie nowe napędy hybrydowe typu HEV. Wszystkie będą miały napęd na przednie koła. Podobnie jak poprzedni model, także nowy T-Roc będzie w przyszłości dostępny z napędem na cztery koła 4MOTION – w połączeniu z silnikiem 2.0 TS. Gamę uzupełni także najmocniejsza wersja – T-Roc R. Wszystkie wersje 1.5 i 2.0 mild hybrid są standardowo wyposażone w 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG.
Volkswagen uprościł ofertę opcji i pakietów wyposażenia. Pakiety są precyzyjnie dostosowane do preferencji klientów, co sprawia, iż gama wyposażenia standardowego i opcjonalnego jest teraz bardziej przejrzysta. Ponadto liczba dostępnych pakietów została zmniejszona o połowę. Gama składa się z podstawowej wersji Trend (koncentracja na funkcjonalności za rozsądną cenę), lepiej wyposażonej odmiany Life (w niej najważniejsze są funkcjonalność i komfort), a także dwóch topowych wersji: Style (stawiający na wyrazisty design i nowoczesne technologie) oraz R-Line (o sportowym charakterze).
Nowy T-Roc jest dostępny w sześciu kolorach: białym Pure, czarnym metalizowanym Grenadilla, a także w nowych: żółtym Canary, oraz metalizowanym: czerwonym Flamed, niebieskim Celestial i szarym Wolf. Dach i osłony lusterek na życzenie mogą być lakierowany na czarno. Ponadto do wszystkich wersji T-Roca można zamówić hak holowniczy, który jest przystosowany również do transportu ciężkich rowerów elektrycznych.
Ceny zaczynają się od 130 390 zł za odmianę Trend z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 116 KM i automatyczną skrzynią biegów DSG.
Pierwsza generacja modelu T-Roc została wprowadzona na rynek w 2017 roku i gwałtownie zdobyła popularność. W 2021 roku auto poddano modernizacji. Tylko w ubiegłym roku w całej Europie ten kompaktowy, wszechstronny model, który jest produkowany w portugalskiej fabryce w Palmela niedaleko Lizbony wybrało ok. 292 000 nabywców. Do tej pory sprzedano łącznie ponad dwa miliony egzemplarzy T-Roca. To sprawia, iż jest on po Tiguanie drugim najpopularniejszym SUV-em Volkswagena na świecie.

2 godzin temu











