Jaki silnik wybrać do Audi A4 B8?

2 godzin temu

Wybór silników w Audi A4 B8 jest ogromny, a tylko tych o oznaczeniu 2.0 TDI jest aż osiem. Pod maską można też znaleźć jeden z dziewięciu benzyniaków, nie licząc wariantów sportowych. Podpowiadamy, który silnik w tym modelu jest najlepszy.

Nie mamy wątpliwości, iż najlepszym silnikiem w Audi A4 B8 jest diesel 2.0 TDI, który występuje w aż ośmiu odmianach, choć tak naprawdę w dwóch typach, ale za to w 13 wariantach różniących się kodem. EA 189 to wcześniejsza rodzina diesli 2.0 TDI z wtryskiem Common Rail. Od 2013 roku pojawiła się nowa rodzina EA288, ale uwaga, bo EA189 był oferowany aż do 2015 roku. Więc obie jednostki stosowano równolegle w latach 2013-2015.

Najlepszą odmianą silnika jest 2.0 TDI EA288, która występuje w tym modelu w dwóch odmianach mocy: 150 KM (2013-2015) i 190 KM (2014-2015). Obie wersje parowano z sześciobiegowym manualem lub dwoma rodzajami skrzyń automatycznych. W autach przednionapędowych jest to bezstopniowa przekładnia Multitronic. W samochodach z napędem quattro (centralny dyferencjał Torsen) stosowano skrzynię dwusprzęgłową S-Tronic, siedmiobiegową DL501 z mokrym sprzęgłem.

fot. archiwum/Motor

Tylko ze względu na skrzynię biegów warto wybrać albo odmianę z manualem, albo quattro z S-Tronic. Co prawda Multitronic jest bardzo przyjemną w jeździe przekładnią, ale wymaga odpowiedniego traktowania (płynna, spokojna jazda nastawiona na niskie spalanie). Nie ma obaw o naprawy i serwis, bo są warsztaty zajmujące się tymi skrzyniami.

Podsumowując, najlepsze wersje silnikowe, czyli 2.0 TDI EA288 są dostępne wyłącznie w rocznikach 2013-2015, czyli z końcówki produkcji. jeżeli chcecie kupić nieco tańszy egzemplarz, to warto poszukać zadbanego diesla wcześniejszej generacji, czyli EA189. Tylko wersje o mocach 143 i 177 KM były parowane z automatami, na podobnych zasadach jak ich nowsze odmiany. Polecamy wariant 177 KM.

https://magazynauto.pl/porady/zle-i-dobre-wersje-silnika-2-0-tdi,aid,527

Dlaczego nie inne diesle?

Alternatywą dla diesla 2.0 TDI są silniki V6 o pojemnościach 2,7 oraz 3,0 litra. Są to jednostki blisko ze sobą spokrewnione, dopracowane, trwałe, dające świetne osiągi, ale wyraźnie więcej palą, a koszty serwisu i napraw bywają niekiedy druzgocące. Sama wymiana rozrządu może kosztować więcej niż 10 tys. zł. Jak traficie na zaniedbany egzemplarz albo po niefachowej naprawie, wydatki będą znacząco wyższe.

Dlaczego nie benzyniaki?

W Audi A4 B8 stosowano nie do końca udane silniki 2.0 TFSI o oznaczeniu EA888. Co prawda wiele z nich jest już po większych i mniejszych naprawach, ale mają tendencję do gromadzenia nagaru, spalania dużej ilości oleju i licznych jego wycieków. Naprawy są kosztowne, a ryzyko zakupu trefnego egzemplarza całkiem spore.

Większe silniki benzynowe są już w konfiguracji V6 oraz V8. Jednostka wolnossąca 3.2 FSI jest ogólnie chwalona, ale też generuje spore koszty serwisu i napraw. W przypadku topowego 4.2 V8 trzeba się liczyć ze sporym zużyciem silnika, bo Audi RS4 nie są oszczędzane.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-audi-a4-b8-czy-a4-b9-pojedynek-dwoch-generacji-cenionego-modelu-premium,aid,5502
Idź do oryginalnego materiału