Brytyjski Ineos ogłosił, iż niedługo wznowi produkcję swoich dwóch modeli. W 2025 roku liczy na najlepszy wynik w historii.
Obecnie w ofercie tej młodej brytyjskiej marki samochodów są dwa modele. To Grenadier i Quartermaster. Od września nie są one jednak produkowane, co wynika z „braku kluczowych komponentów” – informuje producent.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/ineos-grenadier-pierwsza-jazda,aid,3651Zawiniło Recaro?
Niestety, Brytyjczycy nie sprecyzowali o jakie elementy chodzi. Ale przerwa w działalności Ineosa, według magazynu Autocar jest spowodowana problemami dostawcy siedzeń, czyli Recaro Automotive.
Ta znana niemiecka firma pod koniec lipca w sądzie rejonowym Esslingen złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. W związku tym Ineos rozpoczął poszukiwania nowego dostawcy siedzeń.
„Nie chcieliśmy iść na kompromis w kwestii jakości, dlatego cieszymy się, iż znaleźliśmy najlepsze rozwiązanie” – komentuje dyrektor zarządzająca Ineosa, Lynn Calder. „Dopóki dostawca tego nie ogłosi, co jest nieuchronne, nie możemy go ujawnić. Uważamy, iż uczciwie będzie, jeżeli ogłosi nowinę jako pierwszy” – dodaje.
Ponowne uruchomienie fabryki we francuskim Hambach nie nastąpi jednak od razu. Ineos zaplanował je na początek stycznia przyszłego roku.
„Jesteśmy na dobrej drodze, aby do końca tego roku w obiegu znalazło się ponad 20 000 Grenadierów. Naszym celem jest teraz przygotowanie Hambach do ponownego uruchomienia na początku stycznia” – komentuje Calder.
Spodziewa się ona, iż przyszły rok będzie dla Ineosa przełomowy. Brytyjczycy szykują się bowiem na ekspansję do USA. Poza tym liczą na duże wzrosty na nowych dla siebie rynkach, czyli przede wszystkim w Chinach i w Meksyku.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/ineos-fusilier-pojawi-sie-w-dwoch-wersjach-elektrycznej-i-elektrycznej-z-range-extenderem,aid,3959Dwa modele do wyboru
Ineos Grenadier to nowoczesny samochód terenowy, zbudowany według klasycznych wzorców. Oparto go na ramie podłużnicowej, a w zawieszeniu wykorzystano osie opracowane wraz z firmą Carraro (dostawca m.in. dla ciągników John Deer).
Auto jest wprawiane w ruch przez zmodyfikowane 6-cylindrowe silniki rzędowe produkcji BMW. Czyli benzynowe B58 (286 KM, 450 Nm) lub turbodiesla B57 (249 KM, 550 Nm). Do współpracy z oboma zaprzęgnięto 8-biegowy automat ZF-a, który również ostatnio popadł w kłopoty finansowe.
Ineos Grenadier mierzy 489,6 cm długości, 193,0 cm szerokości oraz 203,6 cm wysokości. Quartermaster jest znacznie dłuższy – od zderzaka do zderzaka ma 544,0 cm.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/ineos-grenadier-quartermaster-teraz-jako-pick-up-wymagajacy-niewielkiej-doplaty,aid,3325To odmiana pick-up Grenadiera, cechująca się bardzo dużą „paką” (156,4 cm długości i 161,9 cm szerokości). Do napędu tego wariantu służą również 6-cylindrowe jednostki napędowe BMW.
W Polsce samochody Ineosa sprzedaje firma Auto Fus.