IM L6 ma pierwszy tak imponujący akumulator. Taki samochód będzie świetną opcją dla droższych SUV-ów i limuzyn w Europie

1 miesiąc temu

Samochód elektryczny dla wielu byłby świetnym rozwiązaniem, gdyby oferował zasięg pozwalający bez problemu pokonywać duże odległości bez konieczności ładowania. To bardzo istotny parametr, który generuje obawy w gronie potencjalnych nabywców. W 2025 roku do Europy zawita model, który wyeliminuje ten problem i wiele innych.

Nowy akumulator Zhiji Automobile gwarantuje długą żywotność i bezpieczeństwo użytkowania

Zhiji Automobile 26 marca oficjalnie zakomunikował, iż jego Zhiji L6 będzie pierwszym pojazdem w branży wyposażonym w ultraszybko ładujący się akumulator. Będzie produkowany masowo i umieszczany na samochodzie. Chińska marka, która w Europie funkcjonuje pod szyldem IM Motor, to spółka join venture giganta SAIC oraz chińskich firm technologicznych.

W tej sytuacji model Zhiji L6 wyeliminuje strach przed zasięgiem i żużyciem akumulatorów u wielu użytkowników. Wszystko to dzięki „ baterii z niezwykle długą żywotnością i zasięgiem przekraczającym 1000 kilometrów”, „ultraszybkim ładowaniem quasi-900 V”. Producent dodatkowo zapewnia, iż w „całości opakowanie jest super bezpieczna, przez „brak rozprzestrzeniania się ciepła i brak pożaru w całym pakiecie”.

Chiński producent zapowiedział jednocześnie konferencję prasową w dniu 8 kwietnia br. Jej tematem będzie nowa technologia, jaką wykorzysta Zhiji L6 (IM L6).

Zhiji L6 to pierwszy na świecie produkowany masowo „ ultraszybko ładujący się akumulator

Ultraszybki Zhiji L6 niedługo na chińskim rynku

Zgodnie z oficjalną zapowiedzią chińskiego producenta, niedługo na tamtejszy rynek wejdzie ultraszybko ładujący się akumulator dla modelu Zhiji L6, o pojemności ponad 130 kWh.

Zbudowano go z wykorzystaniem opatentowanych zaawansowanych technologicznie materiałów, które umożliwiają pojazdowi osiągnięcie wyjątkowo długiej żywotności. W rezultacie ultraszybko ładujący się akumulator Zhiji L6 pozwoli przejechać dystans 1000 kilometrów (wg. CLTC). W efekcie pozwoli wyeliminować największe obawy, które wielu zniechęcają do kupna pojazdu elektrycznego.

Zhiji Automobile, zawdzięcza ten imponujący wynik samodzielnie opracowanej technologii. Rozwiązuje ona m.in. problem dużej rozszerzalności materiałów na bazie krzemu i zapewnia stabilność i bezpieczeństwo akumulatorów. Zmniejszono także ryzyko jego spalenia lub eksplozji i jak zapewnia producent, akumulator ma ultra -wysoki poziom bezpieczeństwa.

chiński samochód elektryczny IM L6 trafi do Europy w 2025 r

Elektryczny IM L6 to samochód, który przyjedzie do Europy

Elektryczny IM L6 ma modny projekt nadwozia, który zaprojektowano tak, aby zwiększyć dynamikę jazdy. Kanał kierujący powietrze w kształcie litery C oraz trapezowy wlot powietrza z wąskimi paskami nadają mu bardzo sportowego wyglądu. Bryła pojazdu z boku przyjmuje kształt w stylu coupé zakończonego z tyłu „kaczym ogonem”.

Jeśli chodzi o wielkość nadwozia, to długość, szerokość i wysokość nowego samochodu wynosi odpowiednio: 4931/1960/1474 mm, przy rozstawie osi 2950 mm.
Pod względem mocy samochód marki należącej do chińskiego giganta SAIC, będzie dostępny w wersjach jedno i dwusilnikowych. Ta pierwsza ma moc maksymalną 216 kW, a wersja dwusilnikowa odpowiednio 200 kW i 379 kW.

Zhiji Automobile ma tę przewagę, iż będzie w pełni polegać na silnej zagranicznej sieci marketingowej Grupy SAIC. Dzięki temu, produkty takie jak IM L6, będą odpowiadały na potrzeby użytkowników na rynkach zagranicznych. W zakresie inteligentnej technologii model Zhiji Automobile będzie mocnym rywalem dla droższych SUV-ów i limuzyn. Jej samochody prezentowano już w Genewie, a Zhiji L6 wystąpił pod szyldem IM L6. Docelowo będzie dostępny w salonach MG Motor i z oznaczeniem dla modeli tej marki.

Idź do oryginalnego materiału