Ikona lat 80 powraca. Producent wyeliminuje słaby punkt rywala Renault i ulepszy go we wszystkim

11 godzin temu

Końcówka 2024 roku w motoryzacji to czas wyprzedaży oraz ujawniania planów na nadchodzący rok. Wśród najbardziej oczekiwanych nowości są dwa odnowione modele największego rywala Renault w segmencie miejskich samochodów.

Hiszpanie sięgają po ikonę lat 80

Nie ulega wątpliwości, iż SUV-y są na pierwszym miejscu wśród najchętniej kupowanych modeli, ale segment miejskich samochodów wzbogacony o interesujące modele zaczyna budzić się do życia. Renault ma w nim swoje gwiazdorskie Clio, które w pierwszej połowie 2024 było trzecim najchętniej kupowanym samochodem w Europie. Czy uda mu się powtórzyć wynik, jeżeli do gry wkroczy odnowiona ikona lat 80 z hiszpańskim rodowodem?

Seat już potwierdził, iż wyeliminuje słabe ogniwo w swojej Ibizie tak, aby wjechała w 2025 rok z fanfarami. Model, który świętował w tym roku 40-lecie istnienia, wypuszczając na rynek specjalną urodzinową edycję doczeka się odnowionej wersji. To będzie wymagało od Hiszpanów inwestycji, ale efekt może rozwiązać problem związany m.in. z niezbyt zadowalającymi wynikami sprzedaży.

Prawdą jest, iż odnowiony wizerunek hiszpańskiej gwiazdy w segmencie miejskich samochodów nie jest tajemnicą. Seat bezwstydnie pokazał go na początku tego roku. Nie ujawnił jednak ważnego szczegółu, jakim jest nowa oferta uwzględniająca pożądany wydajny napęd.

Seat Ibiza i Arona FL 2025 źródło: YouTube

Seat Ibiza powalczy z Renault Clio na technologie

Głęboki lifting, jakiego doczeka się w 2025 roku Seat Ibiza, pozwoli mu stanąć do walki na nowe technologie z Renault Clio. Wiadomo bowiem, iż miejski model nie będzie jedynie odświeżony z wyglądu i ulepszony pod względem wyposażenia. Taktyczny ruch obejmuje również nową opcję mechaniki, która jest nie tylko modna, ale pozwala nosić etykietę eko.

Dyrektor generalny Seata i Cupry, Wayne Griffiths potwierdził bowiem spekulacje, iż ten niegdyś bardzo popularny model oraz Seat Arona doczekają się oferty z napędem hybrydowym.

„W przyszłym roku pokażemy nowe wersje Ibizy i Arony. My, podobnie jak Volkswagen, chcemy wydłużyć cykl życia tych produktów, nie tylko dzięki normie EU7, ale także dzięki hybrydyzacji, ponieważ właśnie tego tam brakuje: modeli hybrydowych”-— powiedział Griffiths, przemawiając na gali Car of the Year.

Wersje hybrydowe Ibizy i Arony staną się zatem atrakcyjną opcją dla swoich bezpośrednich rywali. Wprowadzenie ich na rynek odbędzie się w 2025 roku. Szkoda, iż trzeba było czekać tak długo, by wyeliminować słabe ogniwo hiszpańskich modeli.

Seata Ibizę można w tej chwili kupić taniej. Najtańsza wersja o mocy 80 KM kosztuje 64 000 zł. Za najbogatszą o mocy 150 KM i z automatyczną skrzynią biegów zapłacimy 107 700 zł. To bardzo kusząca propozycja pozwalająca cieszyć się niskim zużyciem paliwa i 5 gwarancją bezproblemowej jazdy. Rabat na nowego Seata Aronę sięga zaś 15 000 zł.

Po 40 latach, 5 generacjach i ponad 6 milionach sprzedanych egzemplarzy SEAT Ibiza stał się ikoną foto:materiały prasowe producenta

źródło: Autocar.uk

Idź do oryginalnego materiału