ID. Buzz także z długim rozstawem osi i jako GTX z napędem na cztery koła

2 miesięcy temu
Zdjęcie: Volkswagen ID.Buzz Pro Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze


Nowy Volkswagen ID. Buzz Pro z dłuższym rozstawem osi ma powiększonym akumulator o pojemności 86 kWh, miejsce dla siedmiu osób i zasięg do 487 km. Z kolei nowy ID. Buzz GTX o mocy 250 kW (340 KM) to najmocniejszy Bulli wszech czasów z napędem na cztery koła, dwoma rozmiarami akumulatorów i dwoma rozstawami osi do wyboru.


Volkswagen ID. Buzz to pojazd elektryczny nawiązujący do T1, czyli słynnego ogórka. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze rozszerza i aktualizuje gamę modelową elektrycznego Bulli i oferuje nowość w gamie: model ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi, nowym akumulatorem o mocy 86 kW i nowym silnikiem napędowym o mocy 210 kW (286 KM).


ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi ma wnętrze, w którym zasiąść może maksymalnie siedem osób albo zmieszczą się rowery lub deski surfingowe. Większa niż kiedykolwiek wcześniej moc wyróżnia również nowy flagowy model serii, ID. Buzz GTX o mocy 250 kW (340 KM). Model ten charakteryzuje się lepszymi osiągami, napędem na cztery koła w standardzie i zdolnością holowania ciężkich przyczep.


ID. Buzza GTX można skonfigurować z normalnym lub długim rozstawem osi. W wersji z normalnym rozstawem osi ID. Buzz GTX jest zasilany nowym akumulatorem o pojemności 79 kWh; wersja z długim rozstawem osi jest automatycznie wyposażona w większy akumulator o pojemności 86 kWh.


Większy zasięg, krótszy czas ładowania


Dzięki standardowemu akumulatorowi o pojemności 86 kWh, maksymalny zasięg nowego ID. Buzza Pro z długim rozstawem osi w zależności od wyposażenia wynosi od 453 do 487 km (cykl WLTP) Odpowiednie zasięgi WLTP dla ID. Buzza GTX będą opublikowane w najbliższym czasie. Wszystkie wersje ID. Buzza – zarówno z akumulatorem o pojemności 79 kWh, jak i z akumulatorem 86 kWh, można teraz naładować od 10 do 80 proc. w mniej niż 30 minut. Wszystko dzięki temu, iż można je teraz ładować prądem stałym o mocy ładowania do 185 kW (poprzednio do 170 kW). W przypadku wersji z akumulatorem 86 kWh możliwe jest ładowanie z mocą 200 kW.


Nowe wersje ID. Buzza z dłuższym rozstawem osi (LWB: 3239 mm) mają długość całkowitą 4962 mm. W porównaniu z wersjami z normalnym rozstawem osi (NWB: 2989 mm) oznacza to wzrost o 250 mm. Dodatkowa długość zapewnia miejsce dla siedmiu foteli (dwóch z przodu, trzech w 2.rzędzie siedzeń, dwóch w 3 rzędzie siedzeń 2/3/2), więcej przestrzeni bagażowej i pozwala na montaż większego akumulatora o pojemności 86 kWh.


Przy pięciu osobach na pokładzie maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1340 litrów (załadowany do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń). Natomiast przy siedmiu osobach, pojemność bagażnika wynosi 306 litrów. Po złożeniu oparć wszystkich pięciu siedzeń w drugim i trzecim rzędzie, pojemność bagażnika wzrasta do 2469 litrów. Ponadto ID. Buzz z normalnym rozstawem osi może być teraz skonfigurowany jako 6-miejscowy (2/2/2). Do tej pory był dostępny tylko jako 5-miejscowy (2/3).


Zoptymalizowane oprogramowanie


Nowe wersje ID. Buzzy otrzymały poważną aktualizację sprzętu i oprogramowania. Nowością na pokładzie jest zupełnie nowa generacja systemów infotainment (w standardzie) z nawigacją po menu i bardzo dużą mocą obliczeniową. Ekran dotykowy systemu ma teraz przekątną 12,9 cala zamiast 12,0 cala (33 cm zamiast 30 cm). Nowością jest także podświetlany pasek dotykowy do regulacji temperatury i głośności. Nowy asystent głosowy IDA jest obsługiwany dzięki naturalnych poleceń głosowych. Umożliwia on nie tylko sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, ale także udziela odpowiedzi na pytania z zakresu wiedzy ogólnej, korzystając z połączenia online z bazami danych, takimi jak Wikipedia. Asystent głosowy IDA posiada dodatkowo integrację z ChatGPT (AI/sztuczna inteligencja). Kolejną nowością jest aplikacja Wellness wykorzystująca wstępnie skonfigurowane programy do dostosowywania różnych funkcji pojazdu w celu poprawy samopoczucia podczas jazdy lub podczas ładowania. Dodatkowo, ID. Buzza można teraz zamówić z wyświetlaczem danych na szybie head-up display. Pojawiły się również nowe systemy wspomagające, w tym Park Assist Pro z funkcją zdalnego parkowania dzięki telefona. Kolejną nowością jest system ostrzegania o wysiadaniu, który po otwarciu drzwi ostrzega przed pojazdami silnikowymi i rowerami zbliżającymi się od tyłu.


Wyposażenie standardowe


ID. Buzz Pro jest wyposażony w dwoje przesuwanych drzwi, reflektory LED i tylne światła LED, przednią kamerę systemów wsparcia kierowcy, wielofunkcyjną kierownicę, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist i w autonomiczny system hamowania awaryjnego Front Assist. System V2X wykorzystuje dane pozyskiwane z innych pojazdów do ostrzegania o zagrożeniach w bezpośrednim sąsiedztwie. Ponadto w skład wyposażenia wchodzą: tempomat, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, Park Distance Control, system Infotainment (Ready 2 Discover), App-Connect (w tym App-Connect Wireless) dla Apple CarPlay i Android Auto, interfejs telefonu komórkowego, automatyczna klimatyzacja i system bezkluczykowy.


Zindywidualizowane wyposażenie GTX


Nowy ID. Buzz GTX różni się od modeli ID. Buzz Pro zarówno wizualnie, jak i pod względem wyposażenia. Szczególnie rzuca się w oczy unikalny przód GTX. Wszystkie ciemne elementy nadwozia są wykończone w czerni o wysokim połysku. Ponadto standardowym wyposażeniem ID. Buzz GTX są 20-calowe felgi aluminiowe Solna. W standardzie montowane są też sportowe podwozie i IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED. Nowy lakier w kolorze wiśniowej czerwieni jest oferowany wyłącznie dla ID. Buzz GTX. Wyposażenie wnętrza GTX również zostało spersonalizowane. Na przykład, wersje GTX są jedynymi modelami w serii, które mają czarną podsufitkę, fotele mają specyficzny dla GTX wzór z czerwonymi przeszyciami, a wielofunkcyjna kierownica otrzymała logo GTX.
Idź do oryginalnego materiału