Hyundai zaprezentował króla miejskiej dżungli za 99 tys. zł. SUV natychmiast wszedł tu do grona najchętniej kupowanych aut

2 godzin temu

Od niedawna w jednym z największych państw na świecie, Kazachstanie można kupić nowego SUV-a. Hyundai Mufasa został zaprezentowany jako bohater miejskiej dżungli i ta analogia do postaci legendarnej bajki Disneya („Król lew”) zadziałała tam znakomicie. SUV w kilka miesięcy stał się jednym z najczęściej kupowanych aut na tamtejszym rynku.

Hyundai rozdaje karty w Kazachstanie

Kazachstan to dziewiąte, największe państwo świata pod względem terytorium. Częściowo leży w Europie, ale jego wschodnie granice sięgają aż do Chin. Mimo ogromnej powierzchni (2 724 900 km2), mieszka w nim „tylko” 20,59 mln ludzi. Tamtejszy rynek samochodowy jest jednak istotny dla producentów. Z najnowszych danych AKAB wynika, iż od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam 125 034 nowych samochodów. Rynek rośnie zatem bardzo dynamicznie, bo o 23,3 proc.

Hyundai Tucson. // fot. materiały prasowe

Najpopularniejszą marką w Kazachstanie jest Hyundai (27 931 szt.). Koreański producent ma aż 22,3 proc. udziału w rynku. Mimo poprawy sprzedaży, drugi Chevrolet (17 354 szt.) wciąż traci sporo. Podium uzupełnia siostrzana marka lidera, czyli Kia (13 489 szt.). Za plecami Koreańczyków jest już jednak peleton chińskich marek. Tworzą go zwłaszcza Jetour (8 563 szt.), Chery (8 453 szt.), Haval (6 830 szt.), JAC (5 838 szt.) i Changan (5 909 szt.). Na 10. miejsce spadła już Toyota (5 502 szt.), ale jedenasty, rosyjski GAZ (2 114 szt.) raczej jej nie zagrozi.

Mufasa w drodze po objęcie tronu?

Hyundai produkujący samochody na miejscu ma aż 3 modele w pierwszej piątce rynku. Ranking modelowy otwiera co prawda sedan, Chevrolet Cobalt (14 367 szt.). Jednak wiceliderem jest Hyundai Tucson (10 906 szt.), który jednak sprzedaje się nieco gorzej niż w zeszłym roku.

Hyundai Mufasa. // fot. materiały prasowe

Zyskują za to Kia Sportage (6 401 szt.), ale zwłaszcza Hyundaie: Elantra (4 649 szt.) i Mufasa (4 202 szt.). Imponuje zwłaszcza pozycja tego ostatniego, bo to nowy, kompaktowy SUV, który do sprzedaży wszedł w grudniu 2024 r. Lokalnie kosztuje w przeliczeniu od 99 tys. zł.

Model stworzony pod rynek chiński wyprzedza w Kazachstanie już Hyundaia Santa Fe (3 269 szt.) czy Chery Tiggo 7 Pro Max (3 141 szt.). Chińskie modele uzupełniają zresztą Top 10 w składzie: Changan CS55 Plus (2 987 szt.), Haval M6 (2 862 szt.) i Chery Tiggo 2 (2 810 szt.).

Idź do oryginalnego materiału